Reklama i marketing salonów meblowych i akcesoriów do wnętrz

Ciężko wyobrazić sobie dzisiejszy rynek bez reklamy. Niezależnie od tego, w jakiej branży działamy i w jakiej dziedzinie się specjalizujemy, stworzenie przemyślanego planu działania jest podstawą dla sukcesu naszej marki i reklamowanego przez niego produktu. Przez lata przedsiębiorcy opierali się na starych i sprawdzonych sposobach, jak na przykład poczta pantoflowa, która niewątpliwie do dziś zdaje egzamin w przypadku różnego rodzaju usług świadczonych indywidualnie lub przez kilkuosobowe zespoły. Jeśli jednak chodzi o firmy z pokaźniejszym zapleczem personalnym, którym zależy na pozyskiwaniu klientów na zdecydowanie większą skalę, taka forma promocji nie wystarczy. By zaistnieć w świadomości konsumenta i zostać zauważonym, współczesny przedsiębiorca musi zapoznać się z najnowocześniejszymi kanałami reklamowymi i marketingowymi. Te na szczęście są dziś dla wszystkich ogólnie dostępne.

Persona – idealny klient

Niewiele jest produktów, które spełnią wymogi wszystkich konsumentów. I nie ma w tym nic złego. Wiadomo – gusta są bardzo różne, a i oczekiwania poszczególnych grup klientów będą się od siebie znacznie różnić. Jak zatem zapewnić swojej ofercie wystarczające zainteresowanie i utrzymanie wysokiego poziomu sprzedaży poszczególnych produktów? Odpowiedzią jest skonstruowanie tak zwanej persony, czyli obrazu klienta idealnego.

Stworzenie persony to, innymi słowy, doprecyzowanie grupy docelowej, której dedykowany będzie nasz produkt. I nie mówimy tu o osobach, które potrzebują krzesła czy regału na książki. Mówimy o osobach, które potrzebują wyposażenia o określonych cechach, utrzymanego w konkretnym stylu i dostępnego w określonej cenie.

Projekt lajka konwersji, czyli ścieżka do sklepowej kasy

Lejek konwersji to droga, jaką przejdzie klient od pierwszej styczności z firmą, aż do skorzystania z oferty. Projekt lejka sprzedaży powinien obejmować możliwie wszystkie kanały, jakich używa docelowy klient.

Więcej o lejku sprzedaży dowiesz się z poniższego artykułu:
https://warszawskagm.pl/blog/jakie-zasoby-marketingowe-wykorzystac-na-kazdym-z-etapow-lejka-konwersji/

Skoro już o sprzedaży internetowej mowa, należy bezwzględnie podjąć największe starania, by przestrzeń, w której będą prezentowane nasze produkty była nie tylko przyjemna dla oka, ale też łatwa i intuicyjna w obsłudze. Nic bowiem nie oddala nas bardziej od finalizacji transakcji niż nieskończona ilość frustrujących kliknięć w poszukiwaniu artykułu. Dziś wszystko musi być dostępne na wyciągnięcie ręki, na kilka ruchów myszką – warto więc zastosować się do zasady 3 kliknięć i dobrego UX. W przeciwnym razie niezależnie od tego, jak wyjątkową ofertę przedstawimy, niewielu z odwiedzających sklep przebrnie przez zawiłości strony.

Prezentacja oferty

Pewnie niejednokrotnie zdarzyło się, że podczas zakupów w galerii handlowej zawiesiliście wzrok na jakimś elemencie dekoracji. Może był to wzbudzający wrażenie wygodnego fotel, może kolorowy wazon, a może stolik kawowy o interesujących kształtach. Niezależnie od tego, co tak przykuwało wasz wzrok, miało to związek z estetyką wzbudzającego zainteresowanie przedmiotu. To właśnie kolejny element, nad którym należy się pochylić – właściwa prezencja.

O ile demonstracja na żywo jest dość prostą i oczywistą sprawą, o tyle w przestrzeni internetowej trzeba zatroszczyć się o najdrobniejsze szczegóły. Pamiętajmy, że w sieci kupujący płacą za to, co widzą. Jeśli zatem chcemy, by reklama mebli i dodatków dekoracyjnych wzbudzał zainteresowanie, a nie rozczarowanie, zdecydowanie musimy postarać się o zapewnienie jak najlepszych jakościowo zdjęć prezentowanych na stronie produktów. Dobrym rozwiązaniem, z którego korzysta wiele sklepów jest umieszczanie na stronie wysokiej jakości wizualizacji komputerowych oraz zdjęć umieszczenia mebli i akcesoriów w przykładowych aranżacjach.

Zaufanie i sentyment, czyli dobry branding

Nie brak w różnego rodzaju katalogach wnętrz, reklam które mają dbać o rozpoznawalność marki i namówić odbiorcę na zakup danego produktu. Pamiętajmy jednak o lejku sprzedaży – mało osób po obejrzeniu pojedynczej reklamy od razu zdecyduje się na zakup. Musimy zaprojektować ścieżkę tak, aby zbudować zaufanie do marki, zachęcić do rozważenia zakupu, a następnie przekonać potencjalnego klienta, że nasza firma dostarczy mu dokładnie tego, czego szuka. W tym miejscu warto zastanowić się czym jest unikalna propozycja sprzedaży – czyli co wyróżnia nasz brand na tle konkurencji.

Więcej o unikalnej propozycji sprzedaży przeczytasz w poniższym artykule:
https://warszawskagm.pl/blog/usp-unikalna-propozycja-sprzedazy/

Na pewno jesteśmy w stanie wymienić kilku producentów, których oferta zdaje się niewyczerpalna od lat. Jak to możliwe? To wynik wieloletniej owocnej współpracy między poszczególnymi szczeblami marketingu, który pozwala na oddawanie w ręce konsumentów wyrobów spełniających pewne obietnice i wizje. Niektórzy mówią, że nowe jest lepsze. Jednak po co zmieniać starego, sprawdzonego przyjaciela na kogoś, o kim nie wiemy absolutnie nic?

Social media i influencer marketing

Nikogo chyba nie dziwi fakt, że najzacieklejsza batalia o klienta toczy się w przestrzeni internetowej. O tym, jak ważną rolę w promocji firmy odgrywają dziś social media, nie trzeba już nikogo przekonywać. W związku z tym nie ma sensu przeciwstawiać się temu trendowi. Należy skutecznie wykorzystać wszelkie możliwości danej sytuacji. Jeśli zatem prowadzisz sprzedaż na stronie internetowej, nie zapomnij zaprosić do współpracy rozpoznawalnych przez wielu użytkowników sieci influencerów. To oni bowiem wytyczają dzisiejsze trendy, a użytkowane przez nich portale, takie jak YouTube czy Facebook, pozwalają na dotarcie do obszernego grona zainteresowanych. W przypadku aranżacji wnętrz, mebli, akcesoriów wykończeniowych, idealnie sprawdzi się również Pinterest, na którym wiele osób szuka inspiracji.

Promocja w Google i innych wyszukiwarkach

Jednak nie tylko spontaniczna promocja jest dziś ważna. W sukcesie ogromną rolę odkrywają również narzędzia grupy Google, takie jak Google Moja Firma, Google Merchant Center. Trudno też wyobrazić sobie aktywną sprzedaż bez wykorzystania pozycjonowania SEO. Tę jednak kwestię warto pozostawić specjalistom, którzy zadbają o nasze wysokie osiągi. O tym, jak ważne jest promowanie firmy w Google mówią wskaźniki miesięcznych wyszukiwań dla danych grup towarowych – wyświetlając reklamy na te frazy i pozycjonując się, zapewniasz widoczność marki w momencie, gdy klient poszukuje Twoich produktów.

Ile osób średniomiesięcznie szuka mebli i akcesoriów wnętrzarskich w Google?

  • meble – 49 500,
  • meble kuchenne 135 000,
  • meble ogrodowe – 134 000,
  • sklep z meblami – 3 600,
  • drewniane meble 880,
  • drewniane meble ogrodowe – 3 600,
  • meble do salonu – 74 000,
  • meble do sypialni – 18 100,
  • meble do łazienki – 8 100,
  • meble do gabinetu 1 300,
  • meble biurowe – 14 800,
  • meble do jadalni – 2 400,
  • stoły – 22 200,
  • krzesła – 44 000,
  • komody – 90 500,
  • wazony – 14 800,
  • poduszki – 27 100,
  • stoliki kawowe – 33 100,
  • lampy wolnostojące – 60 500,
  • karnisze – 40 500,
  • pufy – 12 100.

Więcej o marketingu w wyszukiwarkach dowiesz się z poniższego artykułu:
https://warszawskagm.pl/blog/jak-wypromowac-strone-w-google/

Potrzebujesz pomocy z reklamą i pozycjonowaniem strony w Google?
Napisz do nas: hello@warszawskagm.pl | Czat z konsultantem

Katalogi branżowe, czyli reklama tradycyjna

Oczywiście nie można zapominać o starszych formach reklamy. Do dziś spoty radiowe i telewizyjne cieszą się popularnością i przynoszą wymierne efekty. To jednak gdzie będziemy prowadzić bardziej rozbudowaną kampanię, zależy od naszej wcześniej określonej persony. Warto jednak pamiętać, że poważni gracze rynkowi inwestują w reklamę w materiałach branżowych, zatem jeśli chcesz, by marketing salonu meblowego był skuteczny, pamiętaj o publikacjach w odpowiednich serwisach i katalogach.

Reklama w telewizji

Będąc producentem mebli i/lub akcesoriów zadbajmy także o lokowanie produktów w programach branżowych. Reklama w telewizji przygotowana przez profesjonalny dom mediowy, wcale nie musi być droga – wystarczy skorzystać z dopasowanych form, nadawanych w kanałach tematycznych (np. HGTV, Domo+) czy w okolicy programów takich jak „Dorota Was Urządzi”, „Zgłoś remont”, „Dom marzeń”, „Nasz Nowy Dom”, czy „Domowe rewolucje”.

Więcej dowiesz się w poniższej zakładce:
https://warszawskagm.pl/reklama-tv/

O krok do przodu, czyli kontakt z klientem

To, o co warto również zadbać, to nawiązywanie więzi z naszym klientem. Może się to wydawać trudne, w końcu sprzedaż internetowa nie stwarza zbyt wielu możliwości do bezpośredniego kontaktu. Pamiętajmy jednak, że tak, jak popularni youtuberzy, tak i my możemy przyciągnąć uwagę internautów. Na świecznik warto wziąć odpowiednie przeszkolenie kadry pracowniczej i customer service, który jest kluczowy dla wyników sprzedażowych, utrzymania lojalności klientów czy uzyskaniu rekomendacji.

Więcej o customer service znajdziesz poniżej:
https://warszawskagm.pl/blog/customer-service-fakty-i-statystyki-ktore-zmienia-twoje-podejscie-do-klienta/

Content marketing

Oferując na stronie naszego sklepu nie tylko same produkty, ale też ciekawe artykuły, możemy zdobyć własną grupę śledzących nas odbiorców. Blog tematyczny, rozwiązania wnętrzarskie, pomysły na aranżację różnego typu przestrzeni, porady i tipy. Content marketing sprawi, że nasza witryna będzie prezentowała się nie tylko ciekawie, ale i profesjonalnie. To z pewnością wpłynie na budowanie wizerunku naszej marki jako silnej i godnej zaufania.

Pozostałe narzędzia i kanały

Warto też skorzystać z narzędzia, jakim są newslettery i remarketing. Dzięki temu mamy możliwość przypomnienia o sobie każdemu, kto już raz naszą stronę odwiedził. Nawet jeśli pierwotnie nie dokonał on u nas zakupu, może następnym razem trafimy na właściwszy dla odbiorcy moment lub większą gotowość związaną z byciem na kolejnym etapie lejka.

Jeśli zastanawiasz się nad tym, w jaki sposób możesz przekonać swojego klienta do zakupu oferowanych sprzętów, sięgnij po rozwiązanie, które w przypadku takich produktów jak meble i dekoracje będą niezastąpione. Mowa tu o wykorzystaniu Virtual Reality w procesie projektowania i doboru elementów wyposażenia wnętrz. Jak już wspominaliśmy, klient internetowy płaci za to, co widzi. Jeśli zatem możemy umożliwić mu ujrzenie swojego salonu w nowej odsłonie przed podjęciem decyzji o zakupie, zróbmy to.

Potrzebujesz pomocy z reklamą salonu meblowego lub sklepu z akcesoriami wnętrzarskimi?
Napisz do nas: hello@warszawskagm.pl | Czat z konsultantem
1280 853 Warszawska Grupa Mediowa

Potrzebujesz pomocy przy promocji swojej firmy?
Napisz do mnie na:
a.stachowicz@warszawskagm.pl
lub skorzystaj z naszego chatu online.
Arkadiusz Stachowicz

Odwiedź profil Linkedin

Ustawienia prywatności

When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in the form of cookies. Here you can change your Privacy preferences. It is worth noting that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we are able to offer.

Click to enable/disable Google Analytics tracking code.
Click to enable/disable Google Fonts.
Click to enable/disable Google Maps.
Click to enable/disable video embeds.
Serwis korzysta z plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z witryny oznacza akceptację postanowień Polityka Prywatności (Klauzula informacyjna RODO). Pamiętaj, że ustawienia plików cookies możesz modyfikować i usuwać w swojej przeglądarce internetowej.