Każda firma potrzebuje reklamy, dzięki której dotrze do szerokiego grona odbiorców, zwiększy świadomość marki, zaprezentuje z jak najlepszej strony swoją ofertę i zachęci do skorzystania z niej. To właśnie za pomocą dobrze przemyślanych i skoordynowanych działań marketingowych można dotrzeć do potencjalnych klientów ze swoim przekazem – pozyskać ich oraz cieszyć się z wypracowanych zysków.
Obecnie każda firma budowlana powinna posiadać własną stronę internetową i reklamować się w Sieci, jeśli chce przebić się przez bezustannie rosnącą konkurencję. Ograniczanie się wyłącznie do tradycyjnej reklamy nie przyniesie szerokiej rozpoznawalności i dużych efektów, dlatego warto wykorzystać potężne narzędzie w postaci Internetu.
Skuteczny marketing firmy budowlanej
Niezależnie od tego czy firma dopiero powstała czy działa na rynku już od pewnego czasu, powinna skierować swoją uwagę na opracowanie skutecznej kampanii reklamowej, która ma na celu nie tylko pozyskanie nowych klientów, ale też utrzymanie przy sobie tych stałych. Dobrze opracowany plan marketingowy zagwarantuje stały dopływ nowych zleceń w sposób równomierny, bez przestojów i okresów nadmiernej pracy.
Na początku odpowiedzieć trzeba sobie na pytanie dotyczące grupy docelowej, pozycjonowania marki, tego czym mamy się wyróżniać na tle konkurencji. W tym celu zaczynami od tworzenia tzw. person.
Gdy poznamy naszego „modelowego klienta”, możemy przewidzieć w jakich kanałach możemy do niego dotrzeć. Na tym etapie, rozpoczynamy właśnie projektowanie tzw. lejka konwersji.
Marketing internetowy
Obecnie najskuteczniejszym sposobem na promocję firmy budowlanej jest marketing internetowy, dlatego należy zacząć od stworzenia firmowej witryny, co najlepiej będzie powierzyć doświadczonym profesjonalistom. Można zdecydować się na usługi agencji interaktywnej, takiej jak nasza i zlecić jej prowadzenie strony łącznie z jej pozycjonowaniem i szeregiem innych działań promocyjnych w Sieci. Zdecydowana większość osób szuka usługodawców online, dlatego to właśnie tutaj mamy największy potencjał. Za pomocą Internetu możliwe staje się zwiększenie rozpoznawalności marki, budowanie pozytywnego wizerunku, dotarcie do szerokiego grona odbiorców, przekonanie ich do siebie i zdobycie nowych klientów.
Jak reklamować usługi budowlane?
Strona internetowa firmy budowlanej powinna być przyjazna dla użytkowników, intuicyjna, responsywna, atrakcyjna, zawierać wyczerpujące i ciekawie napisane opisy. Należy zadbać o szczegółowy opis każdego punktu ze swojej oferty, tak aby kreować wizerunek profesjonalisty. Nie może zabraknąć zdjęć przedstawiających kilka przykładowych realizacji wymienionych usług.
Pozycjonowanie i kampanie Google ADS
Bardzo ważne będzie uzyskanie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania przeglądarki, gdzie Internauci w pierwszej kolejności szukają wszelkiego typu informacji i firm. Za pomocą działań pozycjonujących możliwe będzie zdobycie wysokiej pozycji w rankingu wyszukiwania na konkretne frazy kluczowe, czyli zwiększenie widoczności w wyszukiwarce. Kluczowa dla Internauty jest tak naprawdę tylko pierwsza strona z dziesięcioma wynikami. Jeśli firma działa tylko na wybranym terenie, wystarczyć powinna optymalizacja pod kątem lokalnym. Przy większych ambicjach konieczne okazuje się być sięgnięcie po bardziej zaawansowane działania SEO i zoptymalizowanie witryny w oparciu o frazy ogólne.
Klientów można pozyskać z wykorzystaniem banerów i linków sponsorowanych, co zwiększy widoczność firmowej witryny w Sieci.
Google Moja Firma
Kolejną kwestią będzie stworzenie konta w serwisie Google Moja Firma. Stanowić będzie to wirtualną wizytówkę, która pozwoli na zaprezentowanie firmy w mapach Google oraz wynikach wyszukiwania.
Content marketing
Content marketing, czyli promowanie firmy przy użyciu wartościowych dla odbiorców treści i publikowanie ich na firmowej witrynie i blogu oraz na zewnętrznych serwisach branżowych i różnych portalach. Za pomocą content marketingu możliwe staje się budowanie wizerunku eksperta w swojej dziedzinie, dotarcie do nowych klientów. Dzieląc się specjalistyczną i przydatną wiedzą, firma postrzegana jest za fachowca zaznajomionego z najnowszymi technologiami. W tym celu możemy prowadzić bloga eksperckiego lub kanał na youtube.
Social Media
Za pomocą portali społecznościowych typu Facebook czy Instagram można w bardzo szybki i skuteczny sposób dotrzeć do wybranej grupy docelowej. Za pomocą social media marketing możliwe będzie przedstawienie firmowej oferty, wchodzenie w interakcje z klientami i społecznością lokalną.
Portale z ogłoszeniami i aplikacje
Szukając firm często korzystamy z różnego rodzaju portali z ogłoszeniami czy aplikacji, takich jak Fixly. Sięgamy po nie głównie szukając specjalistów do drobnych napraw i remontów, jednak możliwe jest pozyskanie za ich pomocą również większych zleceń.