Reklama i marketing okien i drzwi – jak wypromować firmę i sklep?

Polska króluje na świecie pod względem stolarki PCV, zajmując 1 miejsce i wyprzedzając tym samym nawet Chiny. Wartość eksportu okien i drzwi w całym 2020 roku wyniosła 2,38 mld euro. O 7,4% wzrosła sprzedaż okien i drzwi PCV (do 1 155,4 mln euro), a o 8,7% z aluminium (do 323,5 mln euro). Największymi odbiorcami w tej branży są Niemcy (38% eksportu), Francja (11%), Włochy (11%), Belgia (7%) i Czechy (5%). Źródło: Polski Instytut Ekonomiczny, GUS

Branża okien i drzwi wymaga działania promocyjnego na różnych płaszczyznach i w wielu kanałach marketingowych. W czasach internetu drukowane ulotki i plakaty, wieszane w okolicy sprzedawanych działek i nowych inwestycji, dawno przestały stanowić fundament promocji, a reklama by mogła działać szeroko, przeniosła się do świata online.

Jak reklamować się w branży stolarki okiennej i producentów drzwi?

Prowadzenie działalności powinno się wiązać z ustaleniem planu marketingowego. Jest to dokument, który jasno określa obowiązki konkretnych osób w ramach tychże działań, a także definiuje rozkład budżetu i cele dotyczące konkretnych kanałów. W ramach prowadzonych analiz warto stworzyć tzw. personę, czyli obraz potencjalnego klienta.

Planując marketing projektuje się też lejek konwersji, a więc ścieżkę prowadzącą klienta od pierwszego kontaktu z marką sprzedającą stolarkę, aż po finalizację sprzedaży. Więcej o planowaniu lejka konwersji przeczytasz w linku poniżej:
https://warszawskagm.pl/blog/jakie-zasoby-marketingowe-wykorzystac-na-kazdym-z-etapow-lejka-konwersji/

Branding – tworzenie podstaw marki

Branding, to jak sama nazwa wskazuje – proces tworzenia brandu przedsiębiorstwa. W tym czasie buduje się jego nazwę, logo  a także sposób komunikowania wizualnego marki. Ważne, aby nazwa i wizualizacja brandu łatwo zapadały w pamięć, a całość była spójna. Tworzenie marki powinno zakończyć się stworzeniem brand booka (tzw. księgi znaku).

W tym miejscu warto pomyśleć również nad wartościami marki i określeniu unikalnej propozycji sprzedaży, o czym więcej dowiecie się w poniższym artykule:
https://warszawskagm.pl/blog/usp-unikalna-propozycja-sprzedazy/

Sklep i marketingowe działania SEO

Budując stronę internetową zadbaj o łatwość nawiązania kontaktu poprzez umieszczenie w widocznym miejscu numeru telefonu, adresu email czy okna do rozmowy z konsultantem online. Aby ktoś trafił na stronę konieczna jest praca nad promocją – szczególnie w wyszukiwarce Google, z której korzysta 92% użytkowników i użytkowniczek internetu. Google w ciągu jednej minuty obsługuje globalnie około 3,8 milliona zapytań. To doskonała platforma do promocji swoich produktów i usług.

Aby zobrazować jak wygląda sytuacja w branży okien i drzwi, poniżej przedstawiamy średniomiesięczny wolumen wyszukiwania poszczególnych fraz.

Ile osób miesięcznie szuka okien i drzwi w internecie?

  • Okna – 33 100
  • Okna dachowe – 27 100
  • Okna PCV – 18 100
  • Okna drewniane – 5 400
  • Okna drewniane producent – 720
  • Okna winchester – 4 400
  • Okna antywłamaniowe – 590
  • Drzwi – 40 500
  • Drzwi wewnętrzne – 110 000
  • Drzwi przesuwne – 90 500
  • Drzwi zewnętrzne – 90 500
  • Drzwi drewniane – 8 100
  • Drzwi antywłamaniowe – 5 400
  • Drzwi na wymiar – 2 400
  • Drzwi aluminiowe – 1 900
  • Drzwi PCV – 1 600
  • Bramy garażowe – 18 100
  • Bramy garażowe segmentowe – 1 000
  • Rolety antywłamaniowe – 8 100
  • Rolety aluminiowe – 720
  • Rolety podtynkowe – 1 900

W działaniach SEO liczy się porządek, dlatego zarówno strona główna jak i poszczególne podstrony, muszą być dostosowane pod pod wyszukiwarki. Główna strona może być pozycjonowana pod ogólnym słowem kluczowym (np. stolarka okienna / sklep z oknami). Kolejne podstrony (a zwłaszcza podstrony produktowe) powinny być pozycjonowane pod kątem znacznie bardziej precyzyjnych haseł (fraz długiego ogona). Istotne jest również to, aby w stronie głównej znajdowały się czytelne odnośniki do poszczególnych kategorii sklepu. Dzięki temu dotarcie do wybranego produktu będzie łatwiejsze.

Strategia SEO obejmuje działania on-site i off-site. Do tej pierwszej grupy należy zadbanie o kwestie UI/UX, prędkość działania strony, dostosowanie do urządzeń mobilnych (56% wizyt w internecie odbywa się właśnie z telefonów i tabletów), odpowiednie teksty ze słowami kluczowymi, zadbanie o nagłówki, kanoniczność, paginacje, uzupełnienie ALTów czy metadanych. Działania off-site, a więc realizowane niejako poza stroną WWW, to przede wszystkim pozyskiwanie wartościowych linków.

Więcej o promocji strony w Google dowiesz się w poniższym artykule:
https://warszawskagm.pl/blog/jak-wypromowac-strone-w-google/

Współpraca w ramach Google ADS

Kolejnym krokiem na drodze do jeszcze większej liczby potencjalnych klientów jest korzystanie z narzędzi ADS – np. Google ADS, czy Bing ADS. Dzięki nim można generować linki sponsorowane w wynikach wyszukiwania, udostępniać banery reklamowe w sieci partnerskiej, a także korzystać z usług reklamy produktowej.

Google Moja Firma i opinie o przedsiębiorstwie

Rejestracja w usłudze Google Moja Firma to bardzo ważny etap na drodze do świadomości marki wśród potencjalnych, często lokalnych użytkowników. W ramach prowadzonej przez siebie wizytówki przedsiębiorca może udostępniać dane na temat swojej lokalizacji (na mapach Google), czy też dane kontaktowe. Google Moja Firma to świetne narzędzie do zbierania opinii. Zadbajmy więc także o odpowiedni customer service, aby feedback miał pozytywny charakter. Według badań Salesforce 89% osób chętniej skorzysta ponownie z usług firmy, jeśli customer service był na satysfakcjonującym poziomie. Help Scout z kolei wskazuje, że aż 64% osób woli zapłacić więcej jeśli otrzyma dobry poziom obsługi klienta.

Więcej o customer service przeczytasz poniżej:
https://warszawskagm.pl/blog/customer-service-fakty-i-statystyki-ktore-zmienia-twoje-podejscie-do-klienta/

Content marketing

Przystankiem na drodze do budowania świadomości marki jest content marketing. W ramach niego możemy tworzyć profesjonalne, wartościowe i angażujące teści, takie jak wpisy blogowe, podcasty, vlogi, ebooki, czy poradniki, które ułatwią pozyskiwanie leadów.

Po stworzeniu dobrego contentu pozostaje nam dystrybucja treści. Dobrym pomysłem jest udostępnianie tekstów na tematycznych blogach, a także tworzenie artykułów sponsorowanych np. o parametrach akustycznych okien i nowinkach związanych z branżą, w profesjonalnych magazynach o wnętrzach, budownictwie i architekturze. Dzięki temu marka buduje wśród odbiorców wizerunek fachowej i obeznanej w temacie.

Media społecznościowe

Firma specjalizująca się w sprzedaży okien i drzwi, koniecznie musi wejść w świat mediów społecznościowych. Dzięki temu przedsiębiorca może targetować reklamy oraz podtrzymywać relację z klientem. Media społecznościowe powinny być dostosowane do branży. Nie przyda się nam zatem TikTok, w którym około 60% użytkowników i użytkowniczek plasuje się w grupie wiekowej 13-15 lat. Postawmy na media wykorzystywane podczas planowania domu i szukania inspiracji – Pinterest i Facebook. Szukając partnerów biznesowych idealnym miejscem będzie z kolei Linkedin.

Newsletter

Trudno wyobrazić sobie nowoczesny, internetowy marketing bez newsletterów. Wykorzystajmy w nich treści stworzone na potrzeby content marketingu, przeplatając je promocjami i ofertami. Newsletter cechuje się bardzo dobrymi wskaźnikami skuteczności – 73% respondentów badania SaleCycle ocenia ten kanał jako doskonały, dzięki dużej możliwości personalizacji marketingu oraz trafianiu do najbardziej osobistej przestrzeni internetu – skrzynki email. Dzięki personalizacji udostępnimy inną treść stałym, wieloletnim klientom, a inną tym osobom, które np. nie sfinalizowały zakupów, pozostawiając je w swoim koszyku.

Programy partnerskie

Ciekawym sposobem na promocję własnej marki, jak i oferowanego przez siebie asortymentu, są tzw. programy partnerskie. Polegają one na wynagradzaniu osób z zewnątrz, które przyczyniają się do promocji i sprzedaży poprzez dystrybucję naszych reklam i linków partnerskich. Zwykle owym „wynagrodzeniem” są różnego rodzaju punkty i promocje, które można wykorzystać na dostępny asortyment lub success fee – czyli wynagrodzenie procentowe od wygenerowanej sprzedaży. Zaletą programów partnerskich jest budowa silnych więzi z klientem, na których można opierać kolejne kontakty marketingowe.

Działania remarketingowe

W schemat nowoczesnej reklamy bardzo skutecznie wpisują się działania remarketingowe. Załóżmy, że prowadzimy e-sklep ze stolarką okienną i drzwiową, w którym wielu potencjalnych klientów nie dokonuje od razu zakupu, gdyż przy pierwszej styczności z marką, są na etapie robienia researchu. W ramach działań remarketingowych można stworzyć spersonalizowaną ofertę ukierunkowaną na ich potrzeby i zachęcić do powtórnego odwiedzenia sklepu.

Public Relations

Ważnym filarem reklamy jest PR (Public Relations) czyli dbanie o widoczność firmy w mass mediach, a także działania wizerunkowe oraz eventy. Dzięki nim zbudujemy pozytywny obraz brandu w oczach potencjalnych klientów. Można to zrobić na kilka (przykładowych) sposobów, to jest poprzez:

  • uczestniczenie w lokalnych akcjach remontowo – budowlanych,
  • finansowanie stolarki okiennej i drzwiowej dla podmiotów publicznych – szkół, domów dziecka, bibliotek – co powinno być ważnym elementem CSR,
  • sponsorowanie np. lokalnych drużyn sportowych.

Smarketing – czyli współpraca marketingu z działem sprzedaży

W firmach produkujących okna i drzwi ważne jest zbudowanie sieci sprzedaży i dystrybutorów. Smarketing to połączenie sprzedaży i marketingu, w którym ta pierwsza jest ukierunkowana na realizację potrzeb klienta. Współpraca działu marketingu z działem sprzedaży z pewnością będzie owocna dla wyników firmy.

Reklama w TV – spoty reklamowe, banery sponsorskie, lokowanie produktów

Sklep oferujący okna i drzwi może reklamować swą ofertę w telewizji. Istnieje wiele narzędzi reklamowych, które można do tego celu wykorzystać: rzucające się w oczy banery sponsorskie, spoty reklamowe, lokowanie produktów, a także uczestnictwo w programach TV o budownictwie i remontach.

Zastanawiasz się jak reklamować swoją firmę z branży okien i drzwi? Chętnie Ci pomożemy! hello@warszawskagm.pl | Czat z konsultantem
1920 1341 Warszawska Grupa Mediowa

Potrzebujesz pomocy przy promocji swojej firmy?
Napisz do mnie na:
a.stachowicz@warszawskagm.pl
lub skorzystaj z naszego chatu online.
Arkadiusz Stachowicz

Odwiedź profil Linkedin

Ustawienia prywatności

When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in the form of cookies. Here you can change your Privacy preferences. It is worth noting that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we are able to offer.

Click to enable/disable Google Analytics tracking code.
Click to enable/disable Google Fonts.
Click to enable/disable Google Maps.
Click to enable/disable video embeds.
Serwis korzysta z plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z witryny oznacza akceptację postanowień Polityka Prywatności (Klauzula informacyjna RODO). Pamiętaj, że ustawienia plików cookies możesz modyfikować i usuwać w swojej przeglądarce internetowej.