Reklama produktów CBD - olejków CBD i kosmetyków konopnych

Jak reklamować i wypromować produkty CBD?

CBD, czyli kannabidiol to substancja, która jest zawarta w roślinach konopiowatych. W odróżnieniu od THC nie wykazuje działania psychoaktywnego, ale równocześnie ma wszystkie jego zalety. Marketing produktów, które zawierają CBD, jest dość trudny. Wymaga znajomości prawa i śledzenia najnowszych przepisów. Co trzeba o nim wiedzieć? Jak reklamować takie produkty?

Kiedy produkty CBD są legalne?

W Polsce sprzedaż produktów, które zawierają CBD, jest legalna tylko w niektórych przypadkach. Przede wszystkim produkty nie mogą zawierać więcej niż 0,2% THC. Legalne CBD musi być pozyskiwane z konopi przemysłowych oraz może ono być przyjmowane w celach leczniczych i profilaktycznych. W Polsce nie można legalnie przyjmować CBD w celach rekreacyjnych.

Dlaczego CBD staje się takie popularne?

CBD wzbudza coraz większe zaufanie osób, które świadome jego zalet włączają je do swojej diety. CBD nie działa narkotycznie, nie uzależnia, ale może łagodzić objawy schizofrenii i przewlekły ból. Może być stosowane w celu poprawy apetytu, walki z bezsennością i depresją. Kosmetyki zawierające CBD poprawiają napięcie skóry i widocznie ją odmładzają. CBD jest też składnikiem preparatów podawanych zwierzętom domowym – mają one działanie uspokajające i pozwalają pupilom spokojniej przeczekać burzę lub fajerwerki.

Marketing CBD – grupa docelowa

CBD nie jest równie popularne wśród wszystkich grup wiekowych. Najchętniej na jego stosowanie decydują się osoby pomiędzy 25 a 35 rokiem życia. Osoby, które mają powyżej 35 lat, statystycznie potrzebują więcej zachęty i dowodów słuszności, by zdecydować się na zakup. Niemal 62% osób korzysta z CBD w celu zmniejszenia dolegliwości związanych z lękiem, bólem i depresją. Ważnym zastosowaniem jest również wspomaganie spokojnego snu.

Marketing CBD – jak reklamować swoje produkty?

Sklep internetowy – jak go właściwie zaprojektować i dlaczego jest ważny?

Aż 60% sprzedaży produktów CBD odbywa się online. Skoro klienci obecni są w sieci, to koniecznie powinieneś/-aś przygotować nowoczesny i funkcjonalny sklep internetowy, który umożliwi im wygodne i szybkie zakupy. Im łatwiejszy będzie w użyciu, tym więcej osób zdecyduje się na zakup Twoich produktów. Warto zadbać o jego wersję mobilną, prędkość działania oraz UX.

Plan na marketing i lejek konwersji

Pierwszym krokiem po stworzeniu sklepu online jest opracowanie odpowiedniego planu marketingowego, który będzie konsekwentnie realizowany. Na początek należy ustalić grupę docelową. W tym celu nie wystarczy skupić się na wieku odbiorców, ale także na ich potrzebach i danych demograficznych. Stwórzmy więc persony! Marketing produktów CDB powinien uwzględniać intencje zakupowe i potrzeby użytkowników i użytkowniczek. Dlatego mówmy językiem korzyści – zarówno w komunikacji marketingowej, jak i opisach w sklepie.

Bardzo ważne jest utworzenie dobrze zaprojektowanego i przemyślanego lejka konwersji. To właśnie dzięki niemu konsumenci/-tki mogą być stopniowo przekonywani do zakupu. Na pierwszym etapie zadbajmy o brand awareness, następnie włączmy działania skierowane na poznanie produktu i zachęćmy do dokonania zakupu. Więcej o projektowaniu lejka konwersji dowiesz się klikając tutaj.

Pozycjonowanie strony

Pozycjonowanie strony i wizytówka Google Moja Firma (o tym drugim rozwiązaniu opowiemy w kolejnym akapicie), to jedyne dozwolone metody docierania z produktami CBD do klientów/-ek bezpośrednio z wyszukiwarek. Z tego powodu rozwiązania te cieszą się ogromną popularnością… ale i konkurencją.

Dla najlepszego efektu połączmy pozycjonowanie wraz z działaniami content marketingowymi w obszarze bloga sklepu. Prace jak zawsze warto rozpocząć od dokładnego researchu i doboru odpowiednich słów kluczowych. Pomogą w tym odpowiednie narzędzia, takie jak:

  • Planer słów kluczowych Google,
  • Senuto,
  • SemStorm,
  • AnswerThePublic,
  • Übersuggest.

Dobrym pomysłem, będzie również sprawdzenie fraz konkurencji, w tym fraz długiego ogona, które pozycjonuje się znacznie szybciej. Szczególną uwagę należy zwrócić na frazy, które wyrażają konkretny zamiar zakupowy. Ich stosowanie daje świetne efekty, bo wpisują się dokładnie w oczekiwania potencjalnego klienta. Wybranie właściwych słów kluczowych jest ważne, bo to właśnie one posłużą do przygotowania odpowiednich treści oraz realizacji linkbuildingu. Nie możemy zapominać też o technicznej optymalizacji strony.

Aby zrozumieć potencjał drzemiący w Google dla produktów tej kategorii, poglądowo sprawdziliśmy wybrane frazy.

Ile osób szuka produktów CBD w Google?

  • olejek CBD – 60 500 wyszukiwań miesięcznie,
  • CBD olejek – 12 100,
  • olejek CBD dla psa – 2 400,
  • olejek CBD apteka – 1 600,
  • olejek CBD na sen – 1 300,
  • Szampon konopny – 560,
  • Kosmetyki CBD – 260,
  • Mydło konopne – 160.

Google Moja Firma

W przypadku posiadania stacjonarnej siedziby firmy lub fizycznego sklepu, skutecznym sposobem zwiększenia widoczności marki jest założenie wizytówki Google Moja Firma. Pozwala to na bezpłatną widoczność lokalu w wynikach wyszukiwania oraz mapach Google. Aby zwiększyć zasięgi wizytówki, uzupełnijmy wszystkie dane, opisy, dodajmy zdjęcia i stale ją aktualizujmy.

Więcej o marketingu w wyszukiwarkach oraz optymalizacji strony dowiesz się klikając tutaj.

Kampanie Google ADS – ograniczenia

Google ADS nie dopuszcza prowadzenia kampanii reklamujących produkty zawierające CBD. Oficjalnie nie ma więc możliwości korzystania z tej formy docierania do klientów/-ek.

Content marketing

Content marketing to wszelkie działania marketingowe opierające się o treści. Najczęściej jest to prowadzenie bloga sklepu, który wspiera widoczność pozycjonowanej strony, ale może być to również prowadzenie kanału na YouTube, realizacja ebooków, infografik, recenzji, wywiadów, raportów, poradników czy podcastów. Wszelkie działania w tej branży powinny uwzględniać edukację, gdyż świadomość na temat produktów konopnych na rynku, wciąż nie jest duża (szczególnie wśród osób starszych). Pomysły na realizację content marketingu możemy czerpać z researchu słów kluczowych, a także blogów, social mediów i vlogów konkurencji.

Zastanawiasz się jak reklamować CBD? Zajmiemy się promocją Twojej marki we wszystkich kanałach marketingowych! Napisz do nas: hello@warszawskagm.pl | Czat z konsultantem

Social media – jakie są ograniczenia i co jest dozwolone?

Facebook

Zgodnie z regulaminem Meta „Reklamy nie mogą promować sprzedaży i użytkowania substancji nielegalnych lub psychoaktywnych oraz niebezpiecznych substancji, produktów lub suplementów uznanych za takie przez firmę Meta”. To dość enigmatyczne stwierdzenie, które koniecznie musimy rozwinąć. Do niedawna reklamowanie konopi i produktów z nich było nielegalne. Obecnie nie można reklamować produktów do spożycia, czyli żywności konopnej ani nasion. Reklama nie powinna więc sugerować, że produkt ma doustne zastosowanie. Zakazane jest też używanie słów takich, jak „marihuana”, „THC”, „CBD”. Mogą one spowodować, że reklama zostanie odrzucona.

Facebook w 2021r. złagodził swoją politykę dotyczącą reklamowania CBD i obecnie dopuszcza takie reklamy, o ile:
– są wykonane z konopi przemysłowych,
– reklama koncentruje się na produktach miejscowych i nie zawiera CBD do spożycia,
– w reklamie i na landing page’u nie ma wzmianki o CBD.

Oczywiście są sposoby na obejście ograniczeń. W jednym z ciekawszych case’ów, dodanie do grafiki poduszki, która do połowy zasłaniała napis „CBD” na olejku, spowodowało że reklama została zaakceptowana. Rozwiązanie miało jednocześnie odzwierciedlenie w copy reklamy – „olejek ułatwia zasypianie”!

Instagram

Takie same zasady promocji jak na Facebooku, panują na Instagramie (należącym również do Meta). Jednak tutaj mamy znacznie większe pole do manewru w działaniach organicznych. Najbardziej popularne hasztagi na Instagramie związane z branżą konopną to #cbdoil lub #cbd. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby Twoja marka miała własne konto na Instagramie. Ważne jest jednak to, jakiego typu treści na niej publikujesz. Przede wszystkim powinieneś uważać na umieszczanie w swoich postach tez i stwierdzeń medycznych. Jeśli jednak skupisz się na edukacji klientów, to Twoje konta na Instagramie i Facebooku powinny działać bez zarzutu.

Jak wypromować konto na Instagramie organicznie?

  1. Profil powinien być prowadzony w spójny sposób – zarówno pod względem tematycznym, jak i estetycznym – pojedyncze zdjęcia powinny zgrywać się w całość. Stosujmy więc zazwyczaj te same filtry, tony, efekty, czy kolorystykę.
  2. Używajmy wszystkich możliwych opcji – instastory, boomerangi, ankiety, quizy i pobudzajmy naszą społeczność, dbając o szerokie zasięgi.
  3. Dodając zdjęcie również wykorzystajmy wszelkie możliwe opcje, otagujmy osoby / firmy na zdjęciu, dodajmy chwytliwe hasztagi, oznaczmy lokalizację. Użytkownicy i Użytkowniczki Instagramu często poruszają się hasztagami czy lokalizacjami – to okazja by zwrócić ich uwagę.
  4. Róbmy interakcje – komentarze, czy lajki na odpowiednich profilach, mogą pomóc przyciągnąć publiczność do naszego profilu.
  5. Zaangażujmy Influencerów – a o tym już w kolejnym punkcie! 🙂

Influencer marketing

Influencer marketing świetnie sprawdza się w reklamie CBD, ale kluczem do sukcesu jest wybranie odpowiednich osób do współpracy, co jak pokazuje badanie StartupBonsai, jest dużym wyzwaniem dla marketerów, bez odpowiedniego doświadczenia. W badaniu wskazano, że 22% specjalistów ds. marketingu ma trudność z wyborem odpowiednich influencerów. Nie każdy posiadacz konta w social mediach, z milionem followersów będzie dobry dla Twojej marki – a jest o co powalczyć, gdyż 80% osób korzystających z social mediów kupiło coś dzięki takiej rekomendacji (Źródło: Rakuten).

Public relations

W branży CBD, PR odgrywa ogromną rolę. Wiele zależy od tego, jak będziesz prezentować swoją markę i produkty. Wprowadzając na rynek nowy brand, przygotuj odpowiednią informację prasową, zorganizuj event lub śniadanie prasowe, zaangażuj wokół tego wydarzenia znane osoby i odpowiednie media. Jednym słowem zacznij z przytupem.

Kolejnym krokiem będzie utrzymanie zainteresowania prasy – pomogą w tym ciekawe i niestandardowe promocje, czy społeczne zaangażowanie się firmy. Jak wskazują badania 55% osób uważa, że marki powinny zajmować stanowisko w kwestiach istotnych społecznie, a około 73-75% z nich uważa, że polityka społecznie odpowiedzialnego biznesu wpływa na ich decyzje zakupowe.

Udział w targach branżowych

Produkty konopne są mile widziane także na targach. Warto wystawiać się ze swoją marką na targach związanych ze zdrową żywnością, suplementami diety, zdrowiem, czy ekologicznymi kosmetykami. Koniecznie odwiedźmy też targi, które w pełni są poświęcone produktom konopnym (np. KANABA FEST). To świetna okazja, by zaprezentować firmę, spotkać się z najlepszymi w branży oraz pokazać się klientom w roli eksperta.

Reklama CBD w telewizji – czy jest możliwa i legalna?

Ustawodawca ani stacje telewizyjne nie nakładają obecnie żadnych dodatkowych obostrzeń związanych z reklamą CBD. Co więcej, są już marki, które prowadziły takie działania z sukcesami (jak np. CBD Lord Jones). Czy taka reklama się opłaca i czy może być przystępna cenowo? Odpowiedź na to pytanie brzmi – tak! Koszt reklamy zależy od wielu czynników, takich jak pora emisji, kanał, czy czas i forma reklamy. Krótkie banery sponsorskie w naszym domu mediowym, zaczynają się już nawet od 75 zł.

Newsletter

Prowadzenie newslettera pozwala skutecznie docierać do klientów – zarówno tych potencjalnych, jak i tych, którzy dokonali już zakupu. Ważne jest jednak, by robić to zgodnie z prawem, a jednocześnie dystrybuować wartościowe treści. Przede wszystkim wiadomości mogą być wysyłane wyłącznie do osób, które dobrowolnie podały swoje dane i wyraziły zgodę na newsletter. By wiadomości były skuteczne, powinny być angażujące, ciekawe i na temat.

Programy partnerskie

Świetnym pomysłem na rozpędzenie sprzedaży jest wprowadzenie programów partnerskich. Polegają one na tym, że partnerzy zajmują się dystrybucją materiałów marketingowych za konkretne wynagrodzenie, czyli najczęściej procent od sprzedanych towarów. Programy partnerskie są angażujące i pozwalają na docieranie do zupełnie nowych odbiorców.

Marketing wirusowy i real time marketing

Marketing wirusowy rozprzestrzenia się w internecie w bardzo szybkim tempie. To treść, którą użytkownicy sami z siebie chętnie przekazują dalej. Często rozchodzi się on w ciągu kilku godzin na cały świat. Co ważne – rozprzestrzenienie viralu odbywa się poza jego twórcą i nie wiąże się z obciążeniem go kosztami. Do tego niezbędna jednak jest duża kreatywność.

Real time marketing z kolei polega na wykorzystywaniu bieżących wydarzeń do stworzenia treści marketingowych, które będą wyjątkowo aktualne. Real time marketing i virale często idą w parze. Oba świetnie sprawdzą się w branży CBD, bo angażują właśnie grupę do 35 lat.

Zastanawiasz się jak reklamować CBD? Zajmiemy się promocją Twojej marki we wszystkich kanałach marketingowych! Napisz do nas: hello@warszawskagm.pl | Czat z konsultantem
1279 853 Warszawska Grupa Mediowa

Potrzebujesz pomocy przy promocji swojej firmy?
Napisz do mnie na:
a.stachowicz@warszawskagm.pl
lub skorzystaj z naszego chatu online.
Arkadiusz Stachowicz

Odwiedź profil Linkedin

Ustawienia prywatności

When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in the form of cookies. Here you can change your Privacy preferences. It is worth noting that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we are able to offer.

Click to enable/disable Google Analytics tracking code.
Click to enable/disable Google Fonts.
Click to enable/disable Google Maps.
Click to enable/disable video embeds.
Serwis korzysta z plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z witryny oznacza akceptację postanowień Polityka Prywatności (Klauzula informacyjna RODO). Pamiętaj, że ustawienia plików cookies możesz modyfikować i usuwać w swojej przeglądarce internetowej.