Dzień dziecka w marketingu marek

Dzień Dziecka to święto obchodzone na całym świecie pierwszego czerwca każdego roku. To wyjątkowy czas, który jest dedykowany przede wszystkim najmłodszym członkom społeczeństwa, jednak w wielu rodzinach to także świetna okazja dla rodziców do zrobienia niespodzianki swoim dorosłym dzieciom. Czy dzień dziecka jest zatem świętem, na które powinny być przygotowane wyłącznie firmy związane z najmłodszymi? Kto i w jaki sposób powinien przygotować promocje w swojej firmie?

Dlaczego dzień dziecka to doskonała okazja marketingowa?

Budowanie pozytywnego wizerunku marki

Żyjemy w środowisku, w którym rodzina uważana jest za filar społeczeństwa. Angażowanie się w Dzień Dziecka pokazuje, że firma troszczy się o dobro dzieci i wychodzi naprzeciw potrzebom rodziców. To nie tylko doskonała okazja na zbudowanie pozytywnych skojarzeń z firmą, ale również na dostarczenie realnej wartości swoim obecnym lub potencjalnym klientom.

Dodatkowa szansa na wygenerowanie sprzedaży

Rodzice każdego roku poszukują unikalnych pomysłów na zapewnienie swoim pociechom niespodzianek i atrakcji na ten dzień. Wyjdź z ciekawą, oryginalną lub po prostu atrakcyjną cenowo inicjatywom, oferując specjalne promocje, możliwość wzięcia udziału w wydarzeniu czy zabawach.

Kreowanie więzi emocjonalnych

Dzieci są ważnym segmentem rynku, a ich wpływ na decyzje zakupowe w rodzinie jest niezaprzeczalny, czego najlepszym przykładem są działania marketingowe McDonald’s, które na początku działaności firmy skupione były przede wszystkim właśnie na najmłodszych. Uwzględnienie Dnia Dziecka w kalendarzu marketingowym daje możliwość nawiązania silnej więzi emocjonalnej z rodzicami, ale także z dziećmi, które za pewien czas same zostaną aktywnymi konsumentami.

Brand awareness

Każde święto, promocja czy zorganizowane wydarzenie to doskonała szansa na zwiększenie świadomości marki. Nie inaczej jest również z Dniem Dziecka. To idealny moment, aby zwiększyć świadomość marki i wprowadzić produkty lub usługi, które są odpowiednie dla najmłodszych konsumentów.

Co możesz zorganizować w swojej firmie na dzień dziecka?

  • Spotkanie z postaciami z bajek, pokazy i występy,
  • Kącik czytania bajek,
  • Interaktywne stoiska, pokazy świateł, iluminacji, iluzji – wszystkiego co angażuje zmysły i nadaje się do fotografowania,
  • Rodzinne warsztaty robienia ozdób, zabawek, malowania,
  • Gry i zabawy, animacje,
  • Akcje charytatywne,
  • Darmowe, drobne upominki,
  • Konkursy z nagrodami,
  • Kino plenerowe z bajkami,
  • Rabaty i promocje.

W jakich branżach Dzień Dziecka będzie miał szczególne znaczenie?

  1. Zabawki – czyli w branży, która będzie oczywistym wyborem dla rodziców na prezent dla swoich pociech. Sprzedając zabawki, spraw by ten dzień był niezapomniany zarówno dla rodziców, jak i dla dzieci.
  2. Odzież dla dzieci – wykorzystaj ten dzień do zaprezentowania nowych kolekcji, oferowania atrakcyjnych rabatów czy organizacji pokazów mody dla najmłodszych. Zorganizuj ciekawe sesje modowe, w których weźmie udział każde zainteresowane dziecko.
  3. Restauracje – restauracje działające w dzielnicach mieszkalnych, szczególnie wewnątrz osiedli często odwiedzane są przez całe rodziny. Wyjdź naprzeciw swoim sąsiadom, oferując dzieciom wspaniałą zabawę, animacje, czytanie bajek, czy warsztaty, a rodzicom chwilę relaksu przy świeżym soku, lemoniadzie i specjalnym menu.
  4. Sektor rozrywkowy – parki rozrywki, sale zabaw, kina, centra VR czy gier, ten dzień należy do Was! Zorganizujcie coś ekscytującego, co przyciągnie prawdziwe tłumy i da wiele radości.
  5. Branża edukacyjna – firmy zajmujące się edukacją, mogą wykorzystać Dzień Dziecka jako moment promocji swoich usług lub wprowadzenia specjalnych ofert dla dzieci. W przedszkolach i szkołach można w ten dzień zorganizować dzień otwarty.
  6. Portale i blogi parentingowe – w ten dzień możecie zadziałać jako patron medialny większego wydarzenia, zorganizowanego wokół wielu innych firm, lub przejąć inicjatywę i stworzyć własny event.
  7. Branża zoologiczna – wydaje się to dość nieoczywiste, aby w branży zoologicznej organizować coś na dzień dziecka. Ale dlaczego nie? Dzieci kochają zwierzęta i każde z nich chętnie sprawi przyjemność swojemu pupilowi lub weźmie udział wydarzeniu, pełnego ciekawostek o zwierzętach czy multimedialnych pokazów.

Jak widzimy Dzień Dziecka dotyczy nie tylko branż, które bezpośrednio związane są z dziećmi. Każda firma może znaleźć sposób, aby dostosować swoje działania marketingowe do tego wyjątkowego dnia. Ten dzień bez problemu świętować mogą również salony fryzjerskie, gabinety medyczne i stomatologiczne, czy studia fotograficzne.

1920 1280 Warszawska Grupa Mediowa
Ustawienia prywatności

When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in the form of cookies. Here you can change your Privacy preferences. It is worth noting that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we are able to offer.

Click to enable/disable Google Analytics tracking code.
Click to enable/disable Google Fonts.
Click to enable/disable Google Maps.
Click to enable/disable video embeds.
Serwis korzysta z plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z witryny oznacza akceptację postanowień Polityka Prywatności (Klauzula informacyjna RODO). Pamiętaj, że ustawienia plików cookies możesz modyfikować i usuwać w swojej przeglądarce internetowej.