Dzień Dziecka to święto obchodzone na całym świecie pierwszego czerwca każdego roku. To wyjątkowy czas, który jest dedykowany przede wszystkim najmłodszym członkom społeczeństwa, jednak w wielu rodzinach to także świetna okazja dla rodziców do zrobienia niespodzianki swoim dorosłym dzieciom. Czy dzień dziecka jest zatem świętem, na które powinny być przygotowane wyłącznie firmy związane z najmłodszymi? Kto i w jaki sposób powinien przygotować promocje w swojej firmie?
Dlaczego dzień dziecka to doskonała okazja marketingowa?
Budowanie pozytywnego wizerunku marki
Żyjemy w środowisku, w którym rodzina uważana jest za filar społeczeństwa. Angażowanie się w Dzień Dziecka pokazuje, że firma troszczy się o dobro dzieci i wychodzi naprzeciw potrzebom rodziców. To nie tylko doskonała okazja na zbudowanie pozytywnych skojarzeń z firmą, ale również na dostarczenie realnej wartości swoim obecnym lub potencjalnym klientom.
Dodatkowa szansa na wygenerowanie sprzedaży
Rodzice każdego roku poszukują unikalnych pomysłów na zapewnienie swoim pociechom niespodzianek i atrakcji na ten dzień. Wyjdź z ciekawą, oryginalną lub po prostu atrakcyjną cenowo inicjatywom, oferując specjalne promocje, możliwość wzięcia udziału w wydarzeniu czy zabawach.
Kreowanie więzi emocjonalnych
Dzieci są ważnym segmentem rynku, a ich wpływ na decyzje zakupowe w rodzinie jest niezaprzeczalny, czego najlepszym przykładem są działania marketingowe McDonald’s, które na początku działaności firmy skupione były przede wszystkim właśnie na najmłodszych. Uwzględnienie Dnia Dziecka w kalendarzu marketingowym daje możliwość nawiązania silnej więzi emocjonalnej z rodzicami, ale także z dziećmi, które za pewien czas same zostaną aktywnymi konsumentami.
Brand awareness
Każde święto, promocja czy zorganizowane wydarzenie to doskonała szansa na zwiększenie świadomości marki. Nie inaczej jest również z Dniem Dziecka. To idealny moment, aby zwiększyć świadomość marki i wprowadzić produkty lub usługi, które są odpowiednie dla najmłodszych konsumentów.
Co możesz zorganizować w swojej firmie na dzień dziecka?
- Spotkanie z postaciami z bajek, pokazy i występy,
- Kącik czytania bajek,
- Interaktywne stoiska, pokazy świateł, iluminacji, iluzji – wszystkiego co angażuje zmysły i nadaje się do fotografowania,
- Rodzinne warsztaty robienia ozdób, zabawek, malowania,
- Gry i zabawy, animacje,
- Akcje charytatywne,
- Darmowe, drobne upominki,
- Konkursy z nagrodami,
- Kino plenerowe z bajkami,
- Rabaty i promocje.
W jakich branżach Dzień Dziecka będzie miał szczególne znaczenie?
- Zabawki – czyli w branży, która będzie oczywistym wyborem dla rodziców na prezent dla swoich pociech. Sprzedając zabawki, spraw by ten dzień był niezapomniany zarówno dla rodziców, jak i dla dzieci.
- Odzież dla dzieci – wykorzystaj ten dzień do zaprezentowania nowych kolekcji, oferowania atrakcyjnych rabatów czy organizacji pokazów mody dla najmłodszych. Zorganizuj ciekawe sesje modowe, w których weźmie udział każde zainteresowane dziecko.
- Restauracje – restauracje działające w dzielnicach mieszkalnych, szczególnie wewnątrz osiedli często odwiedzane są przez całe rodziny. Wyjdź naprzeciw swoim sąsiadom, oferując dzieciom wspaniałą zabawę, animacje, czytanie bajek, czy warsztaty, a rodzicom chwilę relaksu przy świeżym soku, lemoniadzie i specjalnym menu.
- Sektor rozrywkowy – parki rozrywki, sale zabaw, kina, centra VR czy gier, ten dzień należy do Was! Zorganizujcie coś ekscytującego, co przyciągnie prawdziwe tłumy i da wiele radości.
- Branża edukacyjna – firmy zajmujące się edukacją, mogą wykorzystać Dzień Dziecka jako moment promocji swoich usług lub wprowadzenia specjalnych ofert dla dzieci. W przedszkolach i szkołach można w ten dzień zorganizować dzień otwarty.
- Portale i blogi parentingowe – w ten dzień możecie zadziałać jako patron medialny większego wydarzenia, zorganizowanego wokół wielu innych firm, lub przejąć inicjatywę i stworzyć własny event.
- Branża zoologiczna – wydaje się to dość nieoczywiste, aby w branży zoologicznej organizować coś na dzień dziecka. Ale dlaczego nie? Dzieci kochają zwierzęta i każde z nich chętnie sprawi przyjemność swojemu pupilowi lub weźmie udział wydarzeniu, pełnego ciekawostek o zwierzętach czy multimedialnych pokazów.
Jak widzimy Dzień Dziecka dotyczy nie tylko branż, które bezpośrednio związane są z dziećmi. Każda firma może znaleźć sposób, aby dostosować swoje działania marketingowe do tego wyjątkowego dnia. Ten dzień bez problemu świętować mogą również salony fryzjerskie, gabinety medyczne i stomatologiczne, czy studia fotograficzne.