Weekend majowy w Polsce to bardzo oczekiwane święto obchodzone w pierwszy weekend maja, obejmujące Święto Pracy oraz Święto Uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Czas ten tożsamy jest z początkiem wiosny i kojarzy się z piknikami, zabawami na świeżym powietrzu oraz spotkaniami w szerszym gronie. W związku z tym, weekend majowy stanowi doskonałą okazję dla firm na dotarcie do klientów z przekazem promocyjnym i zwiększenie sprzedaży. Ma to znaczenie przede wszystkim dla sklepów spożywczych, ogrodniczych i z akcesoriami ogrodowymi. Większość z nas mając wolne, chętnie skorzysta z wiosennego ciepła, pięknej pogody i uda się na grilla czy rozpocznie wiosenne porządki w ogrodzie.
Dla osób, które pragną poleniuchować, odprężyć się, zmienić otoczenie i uciec od zgiełku codziennych obowiązków, naprzeciw powinny wyjść hotele, salony SPA i masażu, a także biura podróży i firmy transportowe. To właśnie dla tych przedsiębiorstw majówka stanowi niezwykle ważną datę w kalendarzu.
Jakie akcje marketingowe można przygotować na majówkę?
Oto 20 przykładów majówkowych promocji z poprzednich lat, które mogą być dla Ciebie inspiracją.
- Sieć supermarketów Carrefour oferowała promocję „Majówkowe Grillowanie” z rabatami na różne produkty do grillowania, takie jak mięsa, warzywa i sosy.
- Marka H&M zorganizowała promocję „Majówka z H&M” z rabatami do 50% na wybrane artykuły odzieżowe dla mężczyzn, kobiet i dzieci.
- Empik wyszedł naprzeciw tym, którzy wolny czas spędzają przy filmach i grach planszowych, udostępniając na nie majówkowe rabaty.
- Sieć hoteli Marriott oferowała „Majówkę w mieście” z rabatami na pobyty hotelowe w różnych miastach Polski.
- Media Markt z promocją „Majówkowe szaleństwo z Media Markt” oferował rabaty na różne produkty elektroniczne, takie jak telewizory, laptopy i smartfony.
- Pizza Hut zorganizowała „Majówkowy lunch”, w której można było kupić wybrane produkty obiadowe w promocyjnych cenach.
- W sieci sklepów odzieżowych Reserved obowiązywała promocja „Majówkowy wyprzedaż” z rabatami do 50% na wybrane produkty odzieżowe dla mężczyzn, kobiet i dzieci.
- IKEA organizowała „Majówkę z IKEA”, w ramach której można było otrzymać rabaty na różne meble i akcesoria do domu.
- LOT pod hasłem „Majówka z LOT-em” oferował rabaty na loty do różnych miejsc w Europie.
- Leroy Merlin organizowała „Majówkową promocję na narzędzia”.
- Wypożyczalnia samochodów Avis zaoferowała promocję „Majówkowa oferta”, w ramach której można było skorzystać z rabatów na wynajem samochodów na weekend majowy.
- Lidl oferował specjalne ceny na świeże produkty, mięso i pieczywo. Klienci mogli zaoszczędzić nawet do 50% na wybranych artykułach.
- Biedronka oferowała rabaty na wybrane artykuły spożywcze i gospodarstwa domowego, a także specjalne oferty na meble zewnętrzne i sprzęt ogrodowy.
- Intermarche prowadziło promocję „Majówka z Intermarche”, w której oferowało zniżki na szeroki asortyment produktów, w tym świeże produkty, mięso i pieczywo.
- T-Mobile zaoferował specjalne ceny na wybrane smartfony.
- Euro RTV AGD udostępniło zniżki na szeroki asortyment elektroniki i sprzętu AGD, a także darmową wysyłkę na wybrane przedmioty.
- Zara prowadziła promocję „Majowe inspiracje”, oferując zniżki na wybrane artykuły modowe, w tym sukienki, buty i akcesoria.
- Rossmann zaoferował rabaty na wybrane produkty kosmetyczne i pielęgnacyjne, a także specjalną ofertę na odbitki fotograficzne.
Napisz do nas: hello@warszawskagm.pl | Czat z konsultantem