Czym jest konwersja i współczynnik konwersji?

Podstawową i najważniejszą cechą marketingu internetowego jest możliwość śledzenia efektów działań. Pojęciem, które pozwoli nam sprawnie optymalizować i mierzyć kampanię, jest konwersja.

Konwersja – co to?

Konwersja to nic innego jak dokonanie czynności przez klienta czy odbiorcę działań marketingowych, które ustalone były jako cel. Konwersja będzie zatem pomagać w mierzeniu sukcesu i skuteczności działań marketingowych. Za konwersję będziemy przyjmować różne działania użytkowników, w zależności od przyjętej strategii, czy celu działania strony internetowej.

 Co może być konwersją?

  • Zakup – jeśli prowadzimy sklep internetowy będzie to dokonanie zakupu, ponieważ to zakup będzie celem w jakim podjęliśmy dane działania
  • Połączenie telefoniczne – jeśli reklamujemy usługi to konwersją może być połączenie telefoniczne
  • Wypełnienie formularza kontaktowego (czyli tak zwany lead),
  • Zapis na newsletter,
  • Kliknięcie w baner,
  • Pobranie pliku lub aplikacji.

Wskazane tu konwersje będziemy nazywać konwersjami standardowymi. Jednak możliwości śledzenia pożądanych akcji jest znacznie więcej i tak na przykład konwersją może być przeskrolowanie strony do danego fragmentu, przejście przez 3 zakładki podczas jednej sesji, skopiowanie adresu email itp. W takich przypadkach mówimy o konwersjach niestandardowych – określanych w języku angielskim “custom conversions” czyli właśnie takie konwersje, które są szyte na miarę naszych potrzeb.

Czym jest współczynnik konwersji?

Jak już wiemy konwersja będzie pomagała nam śledzić efekty działań marketingowych, a także ich skuteczność. Najlepszą miarą skuteczności reklamy będzie współczynnik konwersji.

Współczynnik konwersji – definicja

Współczynnik konwersji – to stosunek interakcji z naszą stroną do ilości dokonanych konwersji.

Wyciśnij z marketingu ile się da! Pomożemy Ci osiągnąć cele marketingowe i wygenerować sprzedaż! Napisz do nas: hello@warszawskagm.pl | Czat z konsultantem
1170 720 Warszawska Grupa Mediowa
Ustawienia prywatności

When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in the form of cookies. Here you can change your Privacy preferences. It is worth noting that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we are able to offer.

Click to enable/disable Google Analytics tracking code.
Click to enable/disable Google Fonts.
Click to enable/disable Google Maps.
Click to enable/disable video embeds.
Serwis korzysta z plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z witryny oznacza akceptację postanowień Polityka Prywatności (Klauzula informacyjna RODO). Pamiętaj, że ustawienia plików cookies możesz modyfikować i usuwać w swojej przeglądarce internetowej.