Dział sprzedaży ma ścisły związek z działem marketingu, aby skutecznie wykorzystać ich potencjał należy je dobrze skomunikować. Smarketing to nic innego jak integracja procesów sprzedażowych i marketingowych firmy, które wprowadza się dla lepszego poznania potrzeb klientów i maksymalizacji efektywności obu zespołów.
Firmy stosujące smarketing mają o 67% lepsze wyniki w domykaniu transakcji i o 209% większe przychody. [Źródło: Marketo]
Czym jest smarketing i jakie są jego zalety?
Coraz więcej firm łączy dział sprzedaży z działem marketingu, co określa się mianem smarketingu. Kooperacja obu tych działów w dążeniu do osiągnięcia tego samego celu pozwala na zmaksymalizowanie wysiłków i zwiększenie efektywności działalności przedsiębiorstwa. Przekłada się to również na uzyskanie lepszych wyników sprzedażowych, czyli na wzrost zysków.
Komunikacja działu sprzedaży z działem marketingu służy zdobyciu potrzebnych informacji – sprzedaż jest źródłem wiedzy o kliencie, natomiast marketing pozwala dotrzeć do grupy docelowej i lepiej przygotować się do interakcji z klientami.
Ujednolicona baza wiedzy w smarketingu przyczynia się do usprawnienia komunikacji na linii firma-klient, czyli do polepszenia relacji z klientami. Jako że dział sprzedaży i obsługi klienta ma bezpośredni kontakt z kupującymi, dysponuje cennymi informacjami na ich temat – dział marketingu może wykorzystać je do stworzenia precyzyjnego przekazu i pozyskaniu wartościowych leadów.