Czym jest smarketing?

Dział sprzedaży ma ścisły związek z działem marketingu, aby skutecznie wykorzystać ich potencjał należy je dobrze skomunikować. Smarketing to nic innego jak integracja procesów sprzedażowych i marketingowych firmy, które wprowadza się dla lepszego poznania potrzeb klientów i maksymalizacji efektywności obu zespołów.

Firmy stosujące smarketing mają o 67% lepsze wyniki w domykaniu transakcji i o 209% większe przychody. [Źródło: Marketo]

Czym jest smarketing i jakie są jego zalety?

Coraz więcej firm łączy dział sprzedaży z działem marketingu, co określa się mianem smarketingu. Kooperacja obu tych działów w dążeniu do osiągnięcia tego samego celu pozwala na zmaksymalizowanie wysiłków i zwiększenie efektywności działalności przedsiębiorstwa. Przekłada się to również na uzyskanie lepszych wyników sprzedażowych, czyli na wzrost zysków.

Komunikacja działu sprzedaży z działem marketingu służy zdobyciu potrzebnych informacji – sprzedaż jest źródłem wiedzy o kliencie, natomiast marketing pozwala dotrzeć do grupy docelowej i lepiej przygotować się do interakcji z klientami.

Ujednolicona baza wiedzy w smarketingu przyczynia się do usprawnienia komunikacji na linii firma-klient, czyli do polepszenia relacji z klientami. Jako że dział sprzedaży i obsługi klienta ma bezpośredni kontakt z kupującymi, dysponuje cennymi informacjami na ich temat – dział marketingu może wykorzystać je do stworzenia precyzyjnego przekazu i pozyskaniu wartościowych leadów.

Wyciśnij z marketingu ile się da! Pomożemy Ci osiągnąć cele marketingowe i wygenerować sprzedaż! Napisz do nas: hello@warszawskagm.pl | Czat z konsultantem
1170 720 Warszawska Grupa Mediowa

Potrzebujesz pomocy przy promocji swojej firmy?
Napisz do mnie na:
a.stachowicz@warszawskagm.pl
lub skorzystaj z naszego chatu online.
Arkadiusz Stachowicz

Odwiedź profil Linkedin

Ustawienia prywatności

When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in the form of cookies. Here you can change your Privacy preferences. It is worth noting that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we are able to offer.

Click to enable/disable Google Analytics tracking code.
Click to enable/disable Google Fonts.
Click to enable/disable Google Maps.
Click to enable/disable video embeds.
Serwis korzysta z plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z witryny oznacza akceptację postanowień Polityka Prywatności (Klauzula informacyjna RODO). Pamiętaj, że ustawienia plików cookies możesz modyfikować i usuwać w swojej przeglądarce internetowej.