Popularność platform social media w 2021 roku

Dostęp do informacji zawsze stanowił bardzo ważny element życia społecznego. Zależnie od miejsca zamieszkania odbiorców, ich wieku oraz zainteresowań, lokalna prasa i telewizja poruszały tematy najbliższe sercom i umysłom mieszkańców okolicznych miejscowości. Większość ludzi spędzała czas na obserwacji życia toczącego się na ich podwórku. Wszystko to jednak uległo zmianie wraz z nastaniem nowego, nieograniczonego niczym źródła informacji — Internetu.

Na początek komunikacja

Jednym z pierwszych, polskich narzędzi służących szybkiej komunikacji między użytkownikami aktywnymi w wirtualnej rzeczywistości, był wydany w 2000 roku komunikator Gadu-Gadu. Jego popularność na długi czas zapewniła mu pozycję lidera w początkowych latach historii cyfrowej konwersacji. Możliwość sprawdzenia czy interesujący nas użytkownik jest online i czy możemy się z nim natychmiastowo skontaktować, zmieniła obraz rozmowy prowadzonej w formie pisanej już na zawsze. Z czasem Gadu-Gadu zaczęło być wypierane przez inne, międzynarodowe komunikatory i platformy społecznościowe. Dziś to one są na piedestale i łączą ludzi w cyfrowym świecie.

Popularność komunikatora Gadu-Gadu na przestrzeni ostatnich lat

Popularność komunikatora Gadu-Gadu na przestrzeni ostatnich lat

Wspólnota internetowa

W związku z tym, że Internet pozwalał na błyskawiczne zdobywanie informacji na wiele tematów, popularne stało się dzielenie się wiedzą na temat dostępnych źródeł między użytkownikami poszczególnych witryn. Pojawiające się coraz to nowe fora i platformy internetowe, pozwalały na tworzenie się wirtualnych grup, łączących ludzi przejawiających podobne zainteresowania, doświadczenia życiowe, czy po prostu tych poszukujących wiedzy z konkretnej dziedziny. Z czasem korzystający z oferowanego przez sieć zasięgu ludzie rozpoczęli kreowanie własnych stron tematycznych, takich jak blogi, na których publikowane treści poruszały bliskie im tematy, opowiadały o ich pasji, modzie, stanowiły miejsce do dzielenia się swoją twórczością. Pojawił się serwis YouTube, gdzie użytkownicy mogli przesyłać swoje ulubione nagrania video, w późniejszym czasie także własnego autorstwa.

Spotkania po latach

Po grupach tematycznych przyszła pora na coś większego. Powstały w 2007 roku portal Nasza Klasa umożliwił użytkownikom i użytkowniczkom sieci odnalezienie przyjaciół ze szkolnej ławki, prowadzenie z nimi rozmów w czasie rzeczywistym, dzielenie się między znajomymi zdjęciami, organizowanie spotkań klasowych i wiele innych. Nasza Klasa była platformą społecznościową cieszącą się w Polsce ogromną popularnością, jednak jej triumf przyćmił nowy portal, o zasięgu nie tylko krajowym, ale ogólnoświatowym – Facebook.

Popularność Naszej Klasy na przestrzeni lat

Popularność Naszej Klasy na przestrzeni lat

Social medialny amerykański sen

Nikt chyba nie spodziewał się, że projekt, którego celem było podtrzymywanie szkolnych znajomości zrealizowany na Uniwersytecie Harvarda, stanie się najpotężniejszym graczem w internetowej rzeczywistości. Facebook, to miejsce, do którego dostęp mają zalogowani w sieci użytkownicy z całego świata. Dzięki korzystaniu z tej platformy społecznościowej każda znajomość, niezależnie od dzielących rozmówców rzeczywistych kilometrów, ma możliwość pozostać żywą. Kolejno wprowadzane ulepszenia pozwoliły internautom na dzielenie się między sobą zdjęciami, nagraniami, nowymi wydarzeniami z życia, a także wspomnieniami. Wraz z nastaniem portalu Facebook, rzeczywistość wirtualna powoli przestawała biec innym torem niż realne życie. Social media przekształciły się w nową rzeczywistość. Portale społecznościowe to już nie tylko narzędzia służące komunikacji między użytkownikami. To prężnie działająca maszyna, dzięki której można prowadzić aktywną promocję i sprzedaż usług oraz produktów wszelkiego rodzaju. Firmowe strony, fanpage, grupy ogłoszeniowe — Facebook stał się alternatywą dla dotychczasowych sposobów pozyskiwania wszelkich dóbr i zaspokajania wszelkich społecznych potrzeb.

Social media w liczbach

Popularność social mediów - 2021r.

Popularność social mediów – 2021r.

  1. Facebook, którego zaufaniem obdarzyło 2 740 milionów ludzi na całym świecie,
  2. YouTube, którego oficjalnie używa 2 291 milionów internautów i internautek,
  3. WhatsApp – 2 000 milionów osób,
  4. Messenger – 1 300 milionów osób,
  5. Instagram – 1 221 milionów osób,
  6. Linkedin – 756 milionów osób,
  7. TikTok – 689 milionów osób,
  8. QQ – 595 milionów osób,
  9. Telegram – 550 milionów osób,
  10. Snapchat – 528 milionów osób,
  11. Pinterest – 478 milionów osób,
  12. Twitter – 330 milionów osób.
  13. Tumblr – 319 milionów osób.
1170 720 Warszawska Grupa Mediowa
Ustawienia prywatności

When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in the form of cookies. Here you can change your Privacy preferences. It is worth noting that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we are able to offer.

Click to enable/disable Google Analytics tracking code.
Click to enable/disable Google Fonts.
Click to enable/disable Google Maps.
Click to enable/disable video embeds.
Serwis korzysta z plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z witryny oznacza akceptację postanowień Polityka Prywatności (Klauzula informacyjna RODO). Pamiętaj, że ustawienia plików cookies możesz modyfikować i usuwać w swojej przeglądarce internetowej.