W mediach społecznościowych drzemie ogromny potencjał, który warto wykorzystać do wypromowania swojej marki, zbudowania pozytywnego wizerunku firmy, dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Konto na Facebooku warto połączyć i równolegle prowadzić z profilem na Instagramie, dzięki czemu możliwe staje się zintensyfikowanie efektów. Jako, że oba te serwisy są ze sobą ściśle powiązane, można wykorzystać je jako skuteczne narzędzia reklamowe. Instagram stanowi idealne uzupełnienie portfolio Facebooka. Kluczowe będzie stworzenie przemyślanej kampanii marketingowej, wykorzystując do maksimum możliwości oferowane przez obie platformy.
Jak wypromować Instagrama?
Zgodnie ze statystykami ponad 30% Internautów posiada konto na Instagramie i aktywnie z niego korzysta. Zdecydowana większość użytkowników dotyczy osób młodych, między 18. a 29. rokiem życia, z czego prawie 70% stanowią kobiety. Jasno wynika z tego, że Instagram będzie doskonałym narzędziem reklamowym, jeśli pragnie się dotrzeć ze swoją ofertą przede wszystkim do osób przed trzydziestką, płci żeńskiej. Coraz więcej firm decyduje się na utworzenie profesjonalnego konta na Instagramie. Funkcje reklamowe na tej platformie można włączyć, przekształcając konto prywatne w biznesowe. Konieczne jest zarówno połączenie Instagrama z Facebookiem, jak również włączenie firmowych funkcjonalności. Kolejnym krokiem będzie wybranie celu reklamy, mając na uwadze swoją grupę docelową. Do wyboru są trzy sposoby zakupu reklam, ich wyświetlania i monitorowania – przez aplikację, menadżer reklam i za pośrednictwem parterów Instagrama.
Po ustawieniu Instagrama jako konta firmowego, można przejść do stworzenia ciekawego profilu. Ważne jest to, aby regularnie zamieszczać posty o stałych porach, używać popularnych hasztagów, lajkować posty innych obserwowanych osób, dodawać do zdjęć lokalizację i oznaczać osoby/produkty. Zaleca się także stworzyć swój własny hasztag. W wypromowaniu profilu na Instagramie pomoże dodawanie dużo relacji na Instastory, komentowanie zdjęć, pokazywanie swoich zainteresowań. Korzystnym rozwiązaniem okazuje się być przeznaczenie jednej części budżetu na reklamy z Menadżera raklem, a drugiej na istniejące na profilu zdjęcia z potencjałem pozyskiwania obserwujących.
Jak reklamować profil na Instagramie?
Najłatwiej będzie promować posty udostępnianie na Instagramie poprzez aplikację. Wystarczy wybrać konkretny post, po czym monitorować liczbę obserwatorów i użytkowników wchodzących z nim w interakcję. W przypadku Menadżera reklam można mówić o takich samych narzędziach reklamowych, jakie znajdują się na Facebooku – dostęp do konfiguracji, edycji, wyników kampanii, reklam. Dodatkową pomocą będą Partnerzy Instagrama, jeśli ktoś jest dopiero początkującym i zaczyna wszystko od zera. Partnerzy posiadają ekspercką wiedzę w wielu dziedzinach, pomogą przy wyborze i zakupie reklam oraz w tworzeniu i wyświetlaniu materiałów marketingowych. Bardzo ważne w przypadku reklamy na Instagramie jest to, aby dotrzeć do wybranej grupy docelowej, dlatego zaleca się skorzystać z opcji precyzyjnego targetowania. W ten sposób możliwe staje się doprecyzowanie reklam do konkretnych odbiorców, mając na uwadze ich lokalizację, dane demograficzne, zainteresowania, zachowania. Reklamy można nakierować do grupy niestandardowych odbiorców czy grupy podobnych odbiorców.
O czym warto pamiętać prowadząc profil na instagramie? – Tipy
- Profil powinien być prowadzony w spójny sposób, zarówno pod względem tematycznym. Wybierzmy sobie dwa główne tematy, które chcemy pokazywać. Na profilach biznesowych często możemy zauważyć, że są to np.
- zdjęcia z życia firmy oraz pokazane realizacje,
- zdjęcia z klientami oraz cytaty / złote myśli (dość częste w branży coachingowej, kryptowalut, marketingu czy na profilach o zarabianiu przez internet).
- Prowadźmy profil w spójny sposób pod względem estetycznym – pojedyncze zdjęcia powinny tworzyć ze sobą spójną całość. Stosujmy więc zazwyczaj te same filtry i efekty, czy kolorystykę.
- Używajmy wszystkich możliwych opcji – instastory, boomerangi, ankiety, quizy i pobudzajmy naszą społeczność, dbając o szerokie zasięgi.
- Dodając zdjęcie również wykorzystajmy wszelkie możliwe opcje, otagujmy osoby / firmy na zdjęciu, dodajmy chwytliwe hasztagi, oznaczmy lokalizację. Użytkownicy i Użytkowniczki instagrama bardzo często poruszają się hasztagami czy lokalizacjami.
- Róbmy interakcje – komentarze, czy lajki na odpowiednich profilach mogą pomóc przyciągnąć publiczność do naszego profilu!