Bez mediów społecznościowych wiele osób nie wyobraża sobie świata. Nic więc dziwnego, że właściciele najpopularniejszych serwisów robią wszystko, by jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby swoich klientów. Portale społecznościowe oferują coraz więcej przydatnych funkcji, które czynią korzystanie z nich jeszcze bardziej dogodnym. Instagram poinformował, że w najbliższym czasie udostępnione zostaną nowe funkcje, które są skierowane głównie do twórców „live” – czyli tych przemawiających do swojej publiczności na żywo. Taka forma działalności jest coraz bardziej popularna w sieci, a transmisje w czasie rzeczywistym cieszą się ogromnym zainteresowaniem.
Nowe narzędzie na Instagramie
Instagram poinformował swoich fanów, że ma zamiar wprowadzić kilka bardzo przydatnych narzędzi, które są odpowiedzią na potrzeby osób tworzących na żywo. Od tej pory użytkownicy będą mogli zaplanować nadchodzący live z trzymiesięcznym wyprzedzeniem. Tak długi czas planowania pozwoli na wzbudzenie zainteresowanie publiczności. Twórcy za pośrednictwem wiadomości na Instagramie będą mogli poinformować fanów o nadchodzącym wydarzeniu. Wprowadzona będzie również nowa funkcja, która będzie swoistym trybem ćwiczeniowym – umożliwiając twórcom dołączenie do swojej widowni jeszcze przed wydarzeniem, w celu przetestowania nagłośnienia, wizji czy oświetlenia. W ten sposób można zarządzać przygotowaniami do live zawczasu, by w wyznaczonym terminie przebiegł on bez zakłóceń.
Instagram poinformował, że nowe funkcjonalności powstały na prośby, które twórcy kierowali do serwisu już od dłuższego czasu. Możliwość planowania Live zrównała Instagram z innymi serwisami internetowymi, które już posiadają tę opcję. Mowa tu między innymi o YouTubie, TikToku czy Facebooku.
Jak zaplanować live na Instagramie?
Właściciele Instagrama zapewniają, że nowa funkcja ma być dostępna dla twórców na całym świecie. Kiedy zaplanują oni wydarzenie, mogą udostępnić zaplanowane wideo swoim obserwatorom, wykorzystując w tym celu swoje relacje i posty na portalu. Fani z kolei mogą nastawić przypomnienie, które powiadomi ich, że nadchodzi premiera wydarzenia, które ich interesuje.
Aby zaplanować wydarzenie, wystarczy wybrać na Instagramie odpowiednią opcję, po czym po kliknięciu w nią wskazać, w jakim terminie się ono odbędzie. Plany można poczynić z wyprzedzeniem od jednej godziny do nawet trzech miesięcy. Z poziomu nowej funkcji można wykreować również post informujący fanów o nowej, nadchodzącej zawartości.
Właściciele serwisu chyba nie mogli znaleźć lepszego czasu na wprowadzenie nowej funkcjonalności. Rynek treści na żywo rozrasta się bowiem w sieci coraz bardziej dynamicznie. Transmisje Live są sposobem nie tylko na komunikację z fanami, ale również na sprzedaż produktów i usług. Live cieszą się zazwyczaj ogromnym zainteresowaniem fanów, można więc zgadywać, że nowa funkcja – już dostępna – będzie cieszyć się popularnością.
Planowanie live na instagramie krok po kroku
- Aby zaplanować live na Instagramie, należy otworzyć aplikację i przesunąć palcem od lewej do prawej, aby otwierając aparat.
- Domyślnie włączy nam się format „story” – aby go zmienić należy przesunąć palcem w prawo i znaleźć opcję „live”.
- Następnie wybieramy „harmonogram”.
- Ustaw nazwę wydarzenia.
- Ustaw datę i godzinę.
- Udostępnij je jako post z obrazem.