Jak promować stronę na Facebooku?

Facebook jako kanał do kontaktu z klientami od dłuższego czasu może poszczycić się tytułem niekwestionowanego króla social mediów. Mimo, intensywnego rozrostu Instagramu i TikTok’a, Facebook wciąż dominuje wśród mediów społecznościowych. Aby w pełni skorzystać z jego potencjału, potrzebna będzie przede wszystkim strategia, która pozwoli Twojemu profilowi wyróżnić się spośród szeregu podobnych. Liczne zmiany algorytmu utrudniają dotarcie do szerokiego grona bezpłatnymi metodami. Dlaczego warto inwestować w komunikację na portalu Facebook oraz jakie kroki należy podjąć na początku i jak weryfikować ich efektywność?

Popularność social mediów (mediów społecznościowych) w 2021 roku - ranking

5 najpopularniejszych platform społecznościowych w 2021r.

Współpraca z influencerami – moc branżowej renomy

Jeżeli zastanawiasz się, jak promować stronę na Facebooku, zapewne wiesz już doskonale, że za pomocą tego medium masz szansę w krótkim czasie osiągnąć spektakularne rezultaty. Jednak zakładając nowy, nikomu nieznany fanpage swojej firmy, szybko utoniesz w morzu niezliczonych stron, które powstały przed Tobą, o ile nie pozwolisz się dostrzec przyszłym fanom i klientom. Jak tego dokonać, nie dysponując potężnym budżetem czy rozbudowanym działem marketingowym?

W przypadku Facebooka najprostszą drogą będzie wykorzystanie naturalnego elementu działania tej platformy – jej zdolności do sprytnego operowania emocjami użytkowników. Na tym etapie rozwoju strony nie posiadasz jeszcze własnej bazy polubień, skorzystaj zatem z możliwości, jakie stwarza podjęcie współpracy z szanowanym w Twojej branży influencerem.

Influencer w mediach społecznościowych jest osobą, która ma Ci do zaoferowania dużo więcej, niż tylko przeprowadzenie kampanii reklamowej. Udostępniając przestrzeń dla promocji Twojej strony, przekieruje on spojrzenie swoich lojalnych odbiorców w jej kierunku. W ten sposób zyskasz szansę, by zaufanie, którym obdarzają oni innego twórcę treści, zostało automatycznie rozciągnięte na Twoją markę bez żadnego dodatkowego wysiłku z Twojej strony.

Nieskończona społeczność Facebooka – użyj jej energii!

Dynamiczne perspektywy, z jakimi wiąże się promocja strony na Facebooku, wynikają bezpośrednio z jego najcenniejszych właściwości. Właściwości te to nic innego, jak organiczne, powodowane potrzebą interakcje pomiędzy użytkownikami platformy. Jeśli włączysz się w nie w umiejętny sposób, będziesz mógł obserwować, jak spirala marketingowa rozkręca się do niebotycznych rozmiarów.

Postaraj się odszukać szanowane, długo działające grupy tematyczne, które związane są z Twoją branżą. Zacznij się na nich udzielać, ale unikaj agresywnej w formie, pozbawionej treści reklamy. Kluczem do sukcesu jest tu zbudowanie w oczach użytkowników grupy własnego wizerunku eksperta, dlatego udzielaj odpowiedzi w wyczerpujący sposób wszędzie tam, gdzie faktycznie masz coś do dodania. Kolejną istotną kwestią będzie tutaj współpraca z fanpage’ami, które prezentują profil pokrewny do Twojego.

W tym kontekście warto pozbyć się przekonania rodem ze starej szkoły marketingu, jakoby konkurencję należało bezwzględnie zwalczać. Znacznie lepszym pomysłem będzie potraktowanie podmiotów z Twojej branży jako potencjalnych nauczycieli i sojuszników w dotarciu do klienta. Nawiązując przyjazne kontakty poprzez Facebooka, otworzysz drogę do wzajemnej promocji i udzielania sobie wsparcia, podpatrując przy tym rozmaite pomysły, dzięki którym innym markom udało się osiągnąć wyniki w Twojej dziedzinie.

Mocny kontent, sprytna promocja postów – duet doskonały

Nikomu, kto poświęcił chociaż chwilę, by zapoznać się z aktualnymi zasadami optymalizacji i pozycjonowania, nie trzeba tłumaczyć, dlaczego „kontent rządzi”. Twój czytelnik – a zarazem przyszły klient – nie lubi być oszukiwany. By po lekturze Twojej strony nie został z uczuciem, że zmarnowałeś jego cenny czas, musisz nauczyć się przewidywać jego potrzeby i zaskakiwać go wypełnioną informacjami, kompetentną treścią.

Prócz tworzenia oryginalnego kontentu uwzględnij także potrzebę udostępniania postów związanych z Twoją branżą. Mogą to być posty konkurencji, co jednocześnie pomoże w networkingu, ciekawostki i nowości, które odnoszą się do Twojej oferty, czy przydatne zestawienia linków tematycznych o charakterze edukacyjnym. Reaguj bez wahania na bieżące wydarzenia, śledząc wiadomości i zaglądając do kalendarza.

Nie obawiaj się przy tym odrobiny kontrowersji, ale uważaj, by dawkować ją z wyczuciem. Podstawą wyrobienia sobie potrzebnej do tego intuicji musi być naturalnie dogłębne poznanie poglądów i potrzeb wybranej grupy docelowej. Szukając odpowiedzi na pytanie, jak promować stronę na Facebooku, nie zapomnij także o sprawnym korzystaniu z płatnej reklamy. Portal oferuje ją zarówno w postaci publikacji promowanych postów, jak i budowania reklam na podstawie informacji ze strony firmowej.

Monitoring skuteczności działań – zielone światło na przyszłość!

Wymienione powyżej działania stanowią zaledwie niewielki procent praktyk, których zastosowanie może sprawić, że Twoja strona zyska sobie za sprawą Facebooka wierne grono odbiorców. Korzystanie z social mediów to niewątpliwie ekscytujący sposób na promocję, w których niemałą przestrzeń warto pozostawić na nieustanne eksperymentowanie. Przychodzi jednak moment, w którym będziesz musiał zmierzyć się z faktami.

Czy starannie zaplanowana strategia marketingowa odniosła oczekiwane skutki? Czy możesz spokojnie przejść do jej następnego etapu, czy raczej zawrócić, by wyprostować błędy i niedociągnięcia? Jeżeli realizację kampanii na Facebooku powierzyłeś firmie specjalizującej się w tego rodzaju działaniach, możesz liczyć z jej strony na regularne raporty. Ich analiza to nieocenione źródło informacji na przyszłość – podsumowują one wszystkie istotne segmenty stworzonego planu, podpierając się konkretnymi faktami.

Jeśli natomiast zdecydowałeś się na samodzielną ocenę skuteczności wdrożonych działań, skorzystaj z użytecznych w marketingu wskaźników, jak choćby ROI, a także dostępnych przez FB i Sieć narzędzi do zarządzania inwestycją. Nie pozwól przy tym, by własne zaangażowane emocjonalne w stworzony projekt stało się przeszkodą na drodze do jego powodzenia. Zrezygnuj ze wszystkiego, co nie przyniosło spodziewanych efektów, starając się przy tym zrozumieć przyczyny porażki.

Wyciśnij z marketingu ile się da! Pomożemy Ci osiągnąć cele marketingowe i wygenerować sprzedaż! Napisz do nas: hello@warszawskagm.pl | Czat z konsultantem
1170 720 Warszawska Grupa Mediowa

Potrzebujesz pomocy przy promocji swojej firmy?
Napisz do mnie na:
a.stachowicz@warszawskagm.pl
lub skorzystaj z naszego chatu online.
Arkadiusz Stachowicz

Odwiedź profil Linkedin

Ustawienia prywatności

When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in the form of cookies. Here you can change your Privacy preferences. It is worth noting that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we are able to offer.

Click to enable/disable Google Analytics tracking code.
Click to enable/disable Google Fonts.
Click to enable/disable Google Maps.
Click to enable/disable video embeds.
Serwis korzysta z plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z witryny oznacza akceptację postanowień Polityka Prywatności (Klauzula informacyjna RODO). Pamiętaj, że ustawienia plików cookies możesz modyfikować i usuwać w swojej przeglądarce internetowej.