Influencer marketing statystyki 2022

Czy warto inwestować w influencer marketing?

Jak wynika z badania „Aspiracje dziewczynek w Polsce”, przeprowadzonego w marcu ubiegłego roku przez IQS dla organizacji Inspiring Girls Polska, aż 48% dziewcząt wskazuje zawód influencerki, tiktokerki, youtuberki jako atrakcyjną ścieżkę kariery w przyszłości.

Z raportu tej samej agencji badawczej dowiadujemy się, że aż 21 milionów Polaków obserwuje profil bądź kanał przynajmniej jednego influencera, a 80% ankietowanych deklaruje podatność na wykonywanie za ich namową określonych działań. Skąd tak duże zafascynowanie światem mediów społecznościowych i jaki potencjał tkwi w tej formie promocji marki?

Influencer – definicja

Influencer – zgodnie z etymologią angielskiego słowa “influence”, czyli wpływ – oznacza osobę oddziałującą na określoną społeczność. Influencerem zwykle nazywamy twórcę publikującego na swoim profilu na platformach społecznościowych Instagram/TikTok/Facebook, prowadzącego kanał w serwisach YouTube/Twitch bądź prowadzącego bloga. Obecnie pojęcie to rozprzestrzenia się również na osobowości ze świata sportu czy telewizji, które dostrzegły potęgę obecności w Internecie.

Influencerzy najczęściej budują wizerunek eksperta w danej dziedzinie. W ramach zgromadzonej społeczności postrzegani są jako autorytet, a ich opinie mają realny wpływ na podejmowane działania, w tym decyzje zakupowe.

Dzieje się tak, ponieważ:

  • dzielą z odbiorcami podobne zainteresowania,
  • wykazują podobny styl życia,
  • poprzez bezpośredni, szybki kontakt “na wyciągnięcie telefonu” skracają dystans,
  • angażują obserwatorów w interakcje, stwarzając poczucie prawdziwych relacji,
  • ukazują sytuacje z życia codziennego, co skutkuje bardziej naturalną formą promocji produktów czy usług.

Jakie korzyści płyną z influencer marketingu?

Influencer marketing to forma marketingu, w którym opieramy działania na osobie influencera, niosącej określony przekaz do swoich odbiorców za pomocą kanałów cyfrowych. Influencer pełni więc rolę pomostu między marką, a konsumentem. Podejmując decyzję o współpracy z influencerem przenosimy ciężar tradycyjnej reklamy na jedną osobę, która jest w stanie skłonić do zakupu nawet setki tysięcy osób.

Największe zalety tej formy promocji marki to:

  • Relatywnie niskie koszty w odniesieniu do reklamy w mediach tradycyjnych
  • koszt kampanii oczywiście uzależniony jest od pozycji i zasięgów danego influencera, jednak w porównaniu z szeregiem działań, które należałoby wykonać, aby dotrzeć do takiej samej grupy odbiorców, wypada on korzystnie.
  • Uwiarygodnienie marki – autentyczność osoby influencera pozytywnie wpływa na odbiór produktów/usług. Marka, pod którą podpisuje się konkretna osoba, którą odbiorcy znają i której zdanie szanują, automatycznie zyskuje większe zaufanie.
  • Oszczędność czasu – społeczność zgromadzona wokół influencera to precyzyjna grupa docelowa, dzięki czemu nie musimy wykonywać działań pozwalających na dotarcie do osób wykazujących dane cechy.
  • Kreatywny przekaz – influencerzy zręcznie wplatają prezentację produktów czy usług w codzienne aktywności, co sprawia, że odbieramy je jako autentyczne i lepiej przyswajalne niż suche hasła krzyczące z bannerów reklamowych.
  • Wpływ na SEO – publikacja na blogu webowym influencera aktywnego linku do Twojej strony może mieć pozytywny wpływ na jej widoczność w Google.

Influencer marketing – najważniejsze statystyki 2022

  • 93% marketerów/-ek korzystało z potęgi influencer marketingu (źródło: Oberlo),
  • W 2021r. rynek influencer marketingu był wart 14,8 mld USD (źródło: Influencer Marketing Hub),
  • 50,7% firm korzystających z influencer marketingu działa w branży ecommerce (źródło: Influencer Marketing Hub),
  • W 2021r. liczba firm oferujących usługi zarządzania influencer marketingiem, wzrosła o 26% (źródło: Influencer Marketing Hub),
  • W ubiegłym roku preferowanym kanałem był Instagram – wybrało go 79% firm prowadzących działania z influencerami, Facebook’a wybrało 50% firm, TikTok’a 46%, a Youtube’a 44% (źródło: Influencer Marketing Hub),
  • 17% marek przeznaczy ponad połowę swojego budżetu marketingowego na współprace influencerskie (źródło: BigCommerce),
  • 22% marek ma problem z właściwym doborem właściwych influencerów (źródło: StartupBonsai),
  • 86% kobiet korzysta z social mediów w celu pozyskania porad i rekomendacji (źródło: a.lista),
  • 80% osób kupiło coś dzięki rekomendacji z social mediów (Źródło: Rakuten),
  • 71% marketerów uważa, że zwrot z influencer marketingu jest większy niż z innych działań (Źródło: Mediakix),
  • ROI z influencer marketingu jest 11 razy większy niż z reklam display (Źródło: Nielsen Catalina Solutions),
  • Najczęstszym celem marketingu z influencerami jest brand awareness – 67,6% (Źródło: Reach a Blogger).

Czy warto współpracować z influencerami?

Influencer marketing stanowi narzędzie marketingowe, które staje zyskuje na popularności. Coraz więcej osób dostrzega pozytywne aspekty nawiązywania współpracy z wpływowymi osobami z przestrzeni cyfrowej. O potędze internetowych relacji i wpływu twórców przekonało się wiele firm podczas pandemii, które zmuszone były przenieść działania promocyjne do Internetu.

Planujesz promocję z influencerami? Napisz do nas: hello@warszawskagm.pl | Czat z konsultantem
1280 852 Warszawska Grupa Mediowa

Potrzebujesz pomocy przy promocji swojej firmy?
Napisz do mnie na:
a.stachowicz@warszawskagm.pl
lub skorzystaj z naszego chatu online.
Arkadiusz Stachowicz

Odwiedź profil Linkedin

Ustawienia prywatności

When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in the form of cookies. Here you can change your Privacy preferences. It is worth noting that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we are able to offer.

Click to enable/disable Google Analytics tracking code.
Click to enable/disable Google Fonts.
Click to enable/disable Google Maps.
Click to enable/disable video embeds.
Serwis korzysta z plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z witryny oznacza akceptację postanowień Polityka Prywatności (Klauzula informacyjna RODO). Pamiętaj, że ustawienia plików cookies możesz modyfikować i usuwać w swojej przeglądarce internetowej.