Najpopularniejsze kanały streamingowe w Polsce – charakterystyka dla reklamodawców

Platformy streamingowe i wideo na żądanie to prężnie rozwijająca się i jednocześnie względnie młoda część rynku mediowego w Polsce. Jej wartość to około 1,3 mld PLN – czyli 25% więcej w porównaniu rok do roku. Szybki rozwój VOD znacząco wpływa na nasze zwyczaje ale również na nowo definiuje rynek reklamy wideo.

W 2021 roku po raz pierwszy odnotowany został spadek w oglądalności tradycyjnej telewizji (o 14 minut w porównaniu rok do roku). Przed telewizorem spędziliśmy średnio 4 godziny i 6 minut, dla porównania w 2020 roku czas ten wynosił 4 godziny, 20 minut. Spadek dotyczy każdej z grup wiekowych. Duże wzrosty wykazują natomiast platformy streamingowe – jak wygląda ta branża w Polsce i na świecie?

Najpopularniejsze kanały streamingowe na świecie (według liczby subskrybentów)

  1. Netflix – 213,5 mln
  2. Amazon Prime Video – 175 mln
  3. Crunchyroll – 120 mln
  4. Disney+ – 118,1 mln
  5. Peacock – 54  mln
  6. HBO Max (& HBO) – 45,2 mln
  7. Hulu – 42,8 mln
  8. Apple TV+ – Around 19 mln
  9. Discovery+ – 18 mln
  10. ESPN+  – 14,9 mln

Najpopularniejsze kanały streamingowe w Polsce

Netflix – 11,37 mln subskrybentów

Netflix to amerykańska platforma VOD, dostępna w Polsce od 2016 roku – udostępniająca filmy i seriale w modelu abonamentowym, bez reklam. Kto ogląda Ogląda Netflixa? Statystycznym użytkownikiem Netflixa jest kobieta należąca do grupy tzw. milenialsów, czyli urodzona w latach 80. i 90. XX wieku. Netflix swoją ofertę kieruje jednak do bardzo szerokiego grona, w tym również dzieci i nastolatków – 29% użytkowników i użytkowniczek Netflixa mieści się w przedziale 35-54 lat, a 26% w przedziale 18-34 lat. Osoby poniżej 17 roku życia stanowią 22%.

Netflix zyskał na popularności dzięki ciekawym akcjom marketingowym – znany jest z nieszablonowych kampanii, o czym opowiemy w oddzielnym artykule. Do najlepiej rozpoznawalnych seriali dostępnych w platformie należą: Orange is The New Black, Wiedźmin, Stranger Things, Squid Game, House of Cards, Narcos, czy Dom z Papieru.

Netflix znany jest również z bogatej gamy filmów, seriali i programów kierowanych do społeczności LGBT – wspomniane Orange is The New Black, Tajemnica Brokeback Mountain, Szkoła dla Elity, Glee, Special, Bonding, czy Hiacynt.

WP.pl – 4,49 mln

Dla wielu osób zaskoczeniem pod względem ilości subskrybentów może okazać się platforma WP.pl, która we wrześniu 2021r. liczyła ponad 4,4 mln użytkowników i użytkowniczek. To jeden z dynamiczniej rozwijających się serwisów oferujących zarówno filmy, jak i seriale.

Player – 4,37 mln

Za Netflixem i WP znalazł się należący do grupy Discovery – Player.pl, który jest jednocześnie numerem jeden platform, w których płacimy za dostęp do pojedynczych tytułów. Na Playerze znajdziemy przede wszystkim produkcje TVN, czyli ofertę kierowaną głównie do osób z miast, z wyższym wykształceniem, znajdujących się w grupie wiekowej do 49 lat. Z Playera częściej korzystają kobiety niż mężczyźni. Do najpopularniejszych produkcji należą: Chyłka czy Odwróceni. Popularnością cieszyły się również programy; Top Model oraz kierowany do osób LGBT – Prince Charming. Player we wrześniu 2021r. liczył  4,37 mln subskrybentów.

Polsat Box GO – 3,99 mln

Polsat Box Go czyli dawne iPla, preferowany jest przez mężczyzn w wieku produkcyjnym. Polsat Box GO oferuje wiele programów o tematyce sportowej.

CDA – 3,06 mln

CDA zna każdy, kto szukał klasyki kinowej w wyszukiwarce Google. Serwis działa od 2003 roku i dostępny jest w formie strony webowej oraz aplikacji. Oferując szeroką bazę bezpłatnych filmów i programów dociera do szerokiego grona. Aby uzyskać dostęp do pełnej oferty (CDA Premium) należy wykupić jednak abonament. Jak podaje CDA z serwisu korzystają głównie mężczyźni (52%), z większych miast, w wieku 18-34 lat.

TVP.pl – 2,81 mln

TVP VOD to najnowsza odsłona oferty Telewizji Polskiej, z której korzystają przede wszystkim osoby starsze i z mniejszych miast. Wersja VOD przyciąga często jednak wiele osób spoza tego kręgu, dzięki programom kulturowym i bezpłatnie dostępnym klasykom polskiej kinematografii.

HBO GO – 2,71 mln

HBO GO to amerykańska platforma, należąca do Time Warner, działająca w modelu abonamentowym i preferowana przez mężczyzn w wieku produkcyjnym. HBO GO w Polsce w 2021 roku miał 2,71 mln subskrybentów. W serwisie obejrzymy m.in. produkcje HBO i Cinemax. Do najgłośniejszych produkcji z HBO GO należą: Gra o Tron, Euforia, Czarnobyl, Sukcesja, Przyjaciele, oraz Mr. Robot.

Poza wspomnianymi serwisami popularne są również Prime Video (Amazon), Viaplay.pl, oraz nc+ GO.

Interesuje Cię reklama w telewizji? Napisz do nas: hello@warszawskagm.pl | Czat z konsultantem

Źródła: Nielsen Audience Measurement, statista.com, nscreenmedia.com, SentiOne

1920 1277 Warszawska Grupa Mediowa

Potrzebujesz pomocy przy promocji swojej firmy?
Napisz do mnie na:
a.stachowicz@warszawskagm.pl
lub skorzystaj z naszego chatu online.
Arkadiusz Stachowicz

Odwiedź profil Linkedin

Ustawienia prywatności

When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in the form of cookies. Here you can change your Privacy preferences. It is worth noting that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we are able to offer.

Click to enable/disable Google Analytics tracking code.
Click to enable/disable Google Fonts.
Click to enable/disable Google Maps.
Click to enable/disable video embeds.
Serwis korzysta z plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z witryny oznacza akceptację postanowień Polityka Prywatności (Klauzula informacyjna RODO). Pamiętaj, że ustawienia plików cookies możesz modyfikować i usuwać w swojej przeglądarce internetowej.