Co trzeba wiedzieć planując reklamowanie swojego biznesu w telewizji?

Choć istnieje mnóstwo różnorodnych form promowania usług czy produktów, w dalszym ciągu to reklama w telewizji stanowi jedną z najczęściej stosowanych form reklamy produktów czy usług. O czym warto pamiętać decydując się na promowanie swojego biznesu w ten właśnie sposób?

Kilka słów o reklamach telewizyjnych

Pomimo rosnącej popularności różnego rodzaju mediów, to właśnie telewizja stanowi najlepsze miejsce do umieszczania reklam tym bardziej, że według statystyk czas poświęcany na oglądanie telewizji wzrasta corocznie średnio o 2,8% (jest to wynik uzyskany w badaniach (KPMG). Jeszcze rok temu statystyczny Polak przed telewizorem spędzał średnio 4 godziny i 20 minut każdego dnia, co czyni reklamę telewizyjną jednym z najskuteczniejszych sposobów na dotarcie do potencjalnego klienta.

Dlaczego warto inwestować w reklamy telewizyjne?

Reklama w tv, choć mogłoby się wydawać, że ma dość szerokie grono przeciwników, w dalszym ciągu jest dość chętnie oglądana. Dlatego też stanowi dobry sposób na promocję biznesu pod warunkiem oczywiście, że jej forma jest ciekawa, dopasowana do charaktery reklamowanego produkty i docelowej grupy odbiorców, do których jest kierowana.
Inwestycja w reklamę to opłacalne posunięcie przede wszystkim ze względu na:

  • reklama dociera do bardzo szerokiej grupy odbiorców o różnorodnych gustach i potrzebach. W praktyce oznacza to, że możliwe jest zainteresowanie produktem nawet tych klientów, którzy na etapie tworzenia projektu reklamy nie znajdowali się w grupie, do której miała być skierowana,
  • treść reklamy telewizyjnej jest znacznie lepsza i bardziej przystępna niż w przypadku takiej samej reklamy w sieci.
    Najefektywniej na odbiorców oddziałują te reklamy, które zostają umieszczone na samym początku bądź na końcu pasma reklamowego.

Od czego zależy cena reklamy telewizyjnej?

Istnieje sporo firm, których obszarem działalności jest produkcja spotów reklamowych, w pełni profesjonalnych, które mają szansę zainteresować potencjalnych odbiorców przedstawianym produktem. Reklama w telewizji choć to skuteczna promocja, wiąże się z koniecznością poniesienia często dość dużych kosztów. Stawki za emisję reklamy mogą być dość zróżnicowane, bowiem każda ze stacji telewizyjnych ma swój indywidualny cennik.

Niezależnie jednak od stacji telewizyjnej, największy wpływ na koszt emisji reklamy mają następujące czynniki:

  • długość spotu reklamowego (im dłuższy tym większe koszty),
  • pora emisji,
  • okres kalendarzowy,
  • pozycja w bloku reklamowym.

Jakie są możliwości reklamowania produktów w telewizji?

Możliwości reklamowania produktów w telewizji jest naprawdę dużo, jednak największym zainteresowaniem cieszą się trzy typy. Pierwszy z nich to spot reklamowy, który trwa maksymalnie 60 sekund. Spoty choć krótkie mogą mieć bardzo różne formy:

  • demonstracji – ukazanie zasady działania produktu,
  • ukazania codziennej scenki w której przedstawione zostaje użycie reklamowanego produktu,
  • rekomendacji – znana i ceniona osoba poleca zakup produktu,
  • ukazanie produktu jako niezbędnego do codziennego funkcjonowania,
  • przedstawienie produktu w sposób humorystyczny i niestandardowy,
  • animacja ze znanymi postaciami – ta forma reklamy ze względu na wejście w świat bajek kierowana jest przede wszystkim do najmłodszych grup odbiorców.

Innym typem reklamy jest lokowanie produktów w programach czy serialach. W fabule można zauważyć jasne nawiązanie do wybranego produktu zachrzaniając odbiorcę do jego zastosowania (skoro moi ulubieni bohaterowie z tego korzystają to może jak też zacznę). Lokowanie produktu jest bardzo subtelne. W przeciwieństwie do spotów nie jest to otwarta forma reklamy.
W telewizji możemy się na co dzień spotkać z jeszcze jedną formą reklamy, czyli banerami sponsorskimi. Najczęściej pojawiają się one na kilka sekund przed rozpoczęciem programu, filmu czy serialu. Banery sponsorskie przyjmują trzy formy:

  • slajderów,
  • animacji,
  • filmów reklamowych kręconych kamerą.

Jak wygląda produkcja spotów reklamowych?

Choć sam spot reklamowy nie trwa często dłużej niż 30 sekund, jego przygotowanie nie rzadko jest czasochłonne, a dodatkowo wymaga odpowiedniego przygotowania, dobrego pomysłu i ogromu kreatywności aby zaskoczyć czymś i zainteresować odbiorcę. Poza kwestiami czysto technicznymi, zanim ruszą przygotowania do stworzenia spotu reklamowego, jednostka zlecająca musi jasno określić:

  • cel reklamy,
  • grupę docelową, do której spot ma zostać skierowany.

Określony musi zostać również budżet jaki może zostać przeznaczony na produkcję spotu.
Proces powstawania spotu reklamowego można podzielić na trzy etapy:

  1. preprodukcja,
  2. produkcja,
  3. postprodukcja.

Preprodukcja to etap, na którym ostatecznie zatwierdzane są wszystkie wcześniej ustalone plany dotyczące produkcji spotu reklamowego. Produkcja to po prostu etap, na którym ekipa wchodzi na plan i zgodnie z ustalonym wcześniej harmonogramem przygotowuje spot reklamowy. Co ciekawe, w przypadku większości spotów telewizyjnych jest to najmniej czasochłonny etap. Postprodukcja jest gotowym montażem ze ścieżką dźwiękową i lektorem, która nie jest jeszcze gotową reklamą, która trafi do telewizji, gdyż brakuje jej wielu efektów końcowych. Dopiero gdy te się pojawią, spot trafia do zatwierdzenia. Jeżeli jest zgodny z planem trafia do emisji.

Interesuje Cię reklama w telewizji? Wykonamy dla Ciebie profesjonalny spot reklamowy oraz zapewnimy najlepsze ceny i formy reklamy TV. Napisz do nas: hello@warszawskagm.pl | Czat z konsultantem
1280 853 Warszawska Grupa Mediowa

Potrzebujesz pomocy przy promocji swojej firmy?
Napisz do mnie na:
a.stachowicz@warszawskagm.pl
lub skorzystaj z naszego chatu online.
Arkadiusz Stachowicz

Odwiedź profil Linkedin

Ustawienia prywatności

When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in the form of cookies. Here you can change your Privacy preferences. It is worth noting that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we are able to offer.

Click to enable/disable Google Analytics tracking code.
Click to enable/disable Google Fonts.
Click to enable/disable Google Maps.
Click to enable/disable video embeds.
Serwis korzysta z plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z witryny oznacza akceptację postanowień Polityka Prywatności (Klauzula informacyjna RODO). Pamiętaj, że ustawienia plików cookies możesz modyfikować i usuwać w swojej przeglądarce internetowej.