Tirsped to firma z branży TSL (transport – spedycja – logistyka), świadcząca usługi zarówno na rzecz klientów indywidualnych, małych i średnich przedsiębiorstw oraz biznesów globalnych. Przedsiębiorstwo działa od 1989 roku, zatrudniając niemal 200 osób oraz świadcząc kompleksowe usługi logistyczne, w tym: magazynowanie, usługi celne, e-commerce, dystrybucję, spedycję morską, drogową, lotniczą i kolejową.
Dla Tirspedu od dwóch lat realizujemy działania content marketingowe, Google ADS, pozycjonowania strony oraz PR. W tym roku spółka została uhonorowana dwoma nagrodami w rankingu TSL Dziennika Gazety Prawnej, otrzymując wyróżnienie w kategorii „Spedycja morska i oceaniczna” oraz po raz pierwszy uzyskując 1 miejsce w Polsce w kategorii „Dynamika przychodów z działalności TSL”. Firma w 2021 roku odnotowała wzrost przychodów na poziomie +346,8% w porównaniu do roku 2020, osiągając 425,47 mln PLN sprzedaży. Przyjrzyjmy się zatem naszym działaniom marketingowym!
Pozycjonowanie strony
Pozycjonowanie firmy przejęliśmy od czołowej agencji SEO w Polsce, z którą współpraca trwała 4,5 roku. Bez zmiany budżetu osiągnęliśmy wynik +289% po roku i +774% po 2 latach. Wzrost ruchu na stronie +7500 unikalnych użytkowników. Ilość fraz w TOP10 zwiększyliśmy z 58 do 449. Współczynnik nowych klientów pozyskanych z internetu wzrósł o ponad 170%.
Content marketing
Przez 2 lata współpracy z firmą Tirsped zrealizowaliśmy łącznie 196 wpisów na blogu eksperckim strony, które opatrzone w ciekawe infografiki i gotowe materiały do pobrania stanowią niezwykle popularne źródło wiedzy w branży logistycznej (przykład tablic Incoterms w PDF). Artykuły były wielokrotnie podawane w bibliografii na innych stronach i blogach oraz chętnie publikowane w prasie. Blog generuje miesięcznie około 6,5 – 7 tys. odsłon.
Zobacz przewodnik po Incoterms: tutaj
Przykłady artykułów zrealizowanych na blogu eksperckim:
- Incoterms 2020
- Certyfikaty i oznaczenia na zabawkach
- Detention i Demurrage
- Awaria wspólna
- Odprawa celna – jakie dokumenty należy dostarczyć?
Public Relations | PR
Dla Tirspedu promowaliśmy w mediach nową inwestycję magazynową, powstającą w Warszawie oraz wyniki tegorocznego rankingu TSL, w którym firma otrzymała 2 nagrody. Każdego dnia dbamy o dobre kontakty i relacje z dziennikarzami, dzięki czemu niewielkim kosztem pozyskaliśmy wiele przedruków i zadbaliśmy o widoczność firmy w prasie. Napisali o nas czołowi wydawcy w branży: Polska Agencja Prasowa, Logistyczny.com, TSL-Biznes.pl, Property News, PortalMorski.pl, TuStolica.pl, RynekInwestycji.pl i wiele innych.
Google ADS
Google ADS również przejęliśmy od jednej z najpopularniejszych agencji marketingowych w Polsce, która nie wdrożyła podstawowych działań umożliwiających kontrolę efektywności działań i umożliwiających optymalizowanie kampanii. Po wdrożeniu optymalizacji, w tym m.in. harmonogramu wyświetlania reklam, optymalizacji słów kluczowych, ustawieniu reguł, koszt uzyskania konwersji spadł o 24%. Działania te umożliwiły pozyskiwanie większej ilości leadów dla działu sprzedaży, bez zmiany budżetu.