szyldy neony kasetony

Rola szyldów i oznaczeń w sukcesie sklepów i lokali stacjonarnych

Według szacunków firmy Dun & Bradstreet, liczba sklepów detalicznych w Polsce w czerwcu 2023 roku wynosiła 370,1 tys. Otwierając lub prowadząc sklep, niezwykle ważne jest jego odpowiednie oznaczenie. Reklamy zewnętrzne mają za zadanie przyciągnięcie wzroku potencjalnych klientów, wzbudzenie ich zainteresowania oraz zakomunikowanie charakteru i oferty sklepu. Taka forma reklamy pełni nie tylko rolę wizerunkową, ale również pomaga przyciągać klientów „z ulicy”. Istnieje wiele różnych sposobów oznaczania lokali i reklamy zewnętrznej, pojawia się więc pytanie – którą formę wybrać dla swojego biznesu?

Kasetony reklamowe

Kasetony reklamowe to rodzaj reklamy zewnętrznej, który składa się z obudowy (najczęściej aluminiowej) i wewnętrznego podświetlenia, najczęściej LED. Ich największą zaletą jest doskonała widoczność zarówno w dzień, jak i w nocy. Dzięki podświetleniu są one zauważalne z daleka, co zwiększa szanse na przyciągnięcie uwagi przechodniów. Dodatkowo kasetony mogą mieć różne kształty i rozmiary, chociaż najczęściej są one prostokątne, można je więc wpasować w górne części witryn, lub umieścić bezpośrednio nad nimi. Kasetony mogą być także zamontowane prostopadle do elewacji, dzięki czemu będą odstawać i przyciągać wzrok osób, przechodzących chodnikiem (jeśli ten jest ułożony równolegle do elewacji).

Szyldy reklamowe

Szyldy sklepowe to jedna z najstarszych i najbardziej tradycyjnych form oznaczania lokali handlowych, która nadal cieszy się dużą popularnością. Do ich zdecydowanych zalet należy relatywnie niska cena. Szyld może być wykonany z różnych materiałów, takich jak drewno, metal, tworzywa sztuczne czy kompozyty, chociaż najpopularniejszą formą jest szyld PCV w formie tablicy nad wejściem lub obok drzwi.

Litery i znaki 3D (przestrzenne)

Litery i znaki 3D to nowoczesna forma reklamy zewnętrznej, która polega na użyciu przestrzennych elementów tworzących nazwę lub logo sklepu. Mogą być wykonane z różnych materiałów, takich jak plastik, metal, drewno czy pleksi, i mogą być podświetlane lub niepodświetlane.

Główną zaletą liter i znaków 3D jest ich efektowny wygląd, który przyciąga wzrok i nadaje sklepom nowoczesny, profesjonalny charakter. Dzięki trójwymiarowej formie, litery 3D są widoczne z różnych kątów, co zwiększa ich skuteczność jako nośnika reklamy. Ponadto, możliwość podświetlenia dodatkowo zwiększa ich widoczność po zmroku. Wady liter i znaków 3D to przede wszystkim wyższy koszt produkcji oraz instalacji w porównaniu do płaskich szyldów. Dodatkowo, wymagają one regularnej konserwacji, aby utrzymać ich estetyczny wygląd.

Neony

Neony to efektowny typ reklamy zewnętrznej, składający się z rurek wypełnionych gazem neonowym, które pod wpływem napięcia emitują jasne, kolorowe światło. Dzięki swojej intensywności i różnorodności barw, są widoczne zarówno w dzień, jak i w nocy, przyciągając wzrok przechodniów.

Zaletą neonów jest ich unikalny wygląd i trwałość, mogą działać przez wiele lat bez utraty efektu wizualnego. Mogą być formowane w dowolne kształty i napisy, co pozwala na dużą swobodę w tworzeniu kreatywnych oznaczeń. Jednakże, neony są droższe w produkcji i instalacji niż inne formy reklamy świetlnej.

Neony są szczególnie popularne w poszczególnych branżach. Z pewnością idealnie uświetnią sklepy kosmetyczne, sklepy z produktami beauty, lokale sprzedające kawę i herbatę, sklepy muzyczne, czy sprzedające sztukę i artykuły dekoracyjne.

Folie naklejane na witrynie

Folie naklejane na witryny sklepowe to popularna forma reklamy zewnętrznej, która polega na umieszczeniu na szybach sklepu specjalnie zaprojektowanych folii z grafikami, logo lub informacjami o ofercie. Mogą być one wykonane z różnych materiałów, takich jak folie matowe, błyszczące, perforowane czy translucentne, co pozwala na różnorodność efektów wizualnych. Szczególnie często stosuje się je w witrynach sklepów spożywczych, wielobranżowych, budowlanych, motoryzacyjnych i erotycznych. Czyli wszędzie tam, gdzie przekaz reklamowy jest ważniejszy niż możliwość obejrzenia produktów z zewnątrz sklepu.

Zaletą folii naklejanych na witryny jest ich niski koszt oraz łatwość aplikacji i demontażu, co umożliwia częstą aktualizację treści reklamowych, bez dużych nakładów finansowych. Duże dyskonty z tego względu często aktualizują je, oklejając okna sklepu aktualnymi promocjami.

Folie reklamowe mają jednak swoje wady. Mogą ulegać uszkodzeniom mechanicznym i wpływom atmosferycznym, w tym także utleniać się pod wpływem światła słonecznego, co sprawia że mają mniejszą trwałość niż pozostałe z wymienionych opcji.

1920 1280 Warszawska Grupa Mediowa
Ustawienia prywatności

When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in the form of cookies. Here you can change your Privacy preferences. It is worth noting that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we are able to offer.

Click to enable/disable Google Analytics tracking code.
Click to enable/disable Google Fonts.
Click to enable/disable Google Maps.
Click to enable/disable video embeds.
Serwis korzysta z plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z witryny oznacza akceptację postanowień Polityka Prywatności (Klauzula informacyjna RODO). Pamiętaj, że ustawienia plików cookies możesz modyfikować i usuwać w swojej przeglądarce internetowej.