Pozycjonowanie stron to zadanie wymagające korzystania z wielu narzędzi ułatwiających analitykę, monitorowanie skuteczności oraz stałe doskonalenie strategii. Z jakich aplikacji i programów warto skorzystać, aby ułatwić sobie codzienne obowiązki? Poznajcie naszą listę!
Analityka ogólna
Google Analytics
Google Analytics jest najchętniej wykorzystywanym systemem do analizowania ruchu i zachowań użytkowników online. Umożliwia monitorowanie i planowanie działań promocyjnych. Dostarcza wiedzy na temat ruchu na stronie w czasie rzeczywistym i historycznym, źródłach ruchu, źródłach konwersji i mikrokonwersji, stronach wejścia i wyjścia, współczynniku odrzuceń oraz czasie spędzonym na stronie i danych podstronach. W Google Analytics sprawdzimy również najważniejsze dane demograficzne użytkowników witryny, a także dane na temat rodzaju i systemach ich urządzeń końcowych. Narzędzie pozwala na generowanie raportów i zestawień. Aby z niego skorzystać niezbędna jest wcześniejsza implementacja tagów śledzenia w obrębie własnej witryny.
Annalect
Annalect to narzędzie stworzone do analizy danych, umożliwiające wyciąganie wniosków i podnoszenie efektywności swoich działań marketingowych.
Narzędzia do analityki SEO
Google Search Console
Google Search Console to jedno z podstawowych narzędzi każdego SEOwca, dostarcza informacje o pozycjach strony na wybrane słowa kluczowe oraz ruchu jaki generują. Za jego pośrednictwem można również poznać domeny linkujące do strony lub zrzec się wybranych linków, a także sprawdzić podstawowe wskaźniki i adresy URL.
Semstorm
Semstorm jest narzędziem, które świetnie sprawdza się w marketingu internetowym. Dzięki niemu można śledzić pozycje strony, analizować konkurencję, sprawdzić, czego szukają użytkownicy. Semstorm pozwala generować pomysły na słowa kluczowe, w tym słowa długiego ogona, na podstawie wskazanej frazy, języka oraz geotargetowania. Z narzędziem łatwiej również tworzyć wysokiej jakości treści dostosowane pod wyszukiwarki, czy przeprowadzać podstawowe audyty.
Majestic
Majestic można polecić każdemu, kto chce szybko i łatwo sprawdzić witryny linkujące do prowadzonej strony internetowej. Dostarcza statystyki linków, generuje mapy sieci. Wskazuje na jakość linków i ich ilość, zestawia ze sobą najlepsze witryny w wybranych kategoriach i pozwala na ich porównanie. Można też liczyć na funkcję wprowadzania do kontekstu linków. Udostępniony zostaje także profil linków zwrotnych konkurencji, co pomaga we wzmocnieniu swojej kampanii.
Ahrefs
Ahrefs został stworzony przede wszystkim w celu analizowania linków – zarówno prowadzących do Twojej strony, jak i do podglądania konkurencji ale możliwości jakie daje są znacznie większe, dlatego jest to jedno z najpopularniejszych narzędzi. Dzięki niemu można uzyskać informacje o przybliżonej wartości ruchu na witrynie, otrzymać informacje o ilości słów kluczowych, ich pozycji, wolumenie wyszukiwania, ratingu domen linkujących, czy anchorach. Ahrefs umożliwia także audyt strony i analizę wyszukiwań płatnych.
Neilpatel – Ubersuggest
Ubersuggest to świetne rozwiązanie dla osób, które szukają wielu przydatnych narzędzi w jednym miejscu. Dostępna jest wtyczka do Google Chrome, dzięki której możemy podejrzeć parametry stron konkurencyjnych, a także ich podstawowe słowa kluczowe, nowe linki i linki utracone. Ubersuggest pozwala nam również poznać wolumen wyszukiwania danych słów kluczowych i ich konkurencyjność (trudność SEO).
Similarweb
Similarweb jest pomocnym narzędziem internetowym, który służy przede wszystkim do analizowania działań konkurencyjnych witryn. Jest źródłem cennych informacji o ruchu i marketingu. Można szybko sprawdzić ruch na wybranej stronie www, ranking, zaangażowanie użytkowników. Nie ma problemów z uzyskaniem danych o liczbie odwiedzających, średnim czasie trwania wizyty, współczynniku odrzuceń, dystrybucji ruchu zgodnie z kanałami pozyskiwania.
Answerthepublic
Answerthepublic to narzędzie, dzięki któremu poznamy najczęściej pojawiające się zapytania w Google powiązane z konkretnymi słowami kluczowymi. Po wpisaniu go, zostanie wyświetlony szczegółowy raport w formie graficznej lub csv.
Planer słów kluczowych Google ADS
Planer słów kluczowych Google ADS to świetna opcja w przypadku tworzenia strategii SEO, wskazuje na słowa kluczowe podobne do wskazanych. Można liczyć także na poznanie estymowanych stawek za kliknięcie w dane słowo kluczowe, w kampanii Google ADS.
Senuto
Senuto powinien znać każdy specjalista SEO, służy przede wszystkim do monitorowania widoczności strony internetowej w wynikach Google. Pozwala także na sprawdzenie potencjału drzemiącego w poszczególnych fazach kluczowych. Do dyspozycji jest szereg przydatnych funkcji: kanibalizacja słów kluczowych, sekcje, cechy fraz, pozyskane/utracone słowa, analiza konkurencji, historia SERP, direct answer, baza słów kluczowych, sezonowość witryny.
What My Serp
What My Serp umożliwia śledzenie pozycji strony internetowej w Google. Dane są aktualizowane codziennie, w dowolnym momencie można odświeżyć swój tracker rankingu. Pozycje i ruch może być analizowany z konkretnej lokalizacji geograficznej. Można również liczyć na integrację z Google Analytics i uzyskanie raportów niestandardowych.
Serpstat
Serpstat to platforma udostępniająca kilkadziesiąt różnych narzędzi, które pomagają w pracy każdemu specjaliście SEO. Pozwalają na analizowanie stron www, dobieranie odpowiednich słów kluczowych, analizowania linków, przeprowadzenie audytu witryny, monitorowanie pozycji w wynikach wyszukiwania.
Sspyfu SEO
Spyfu SEO to bardzo pomocne narzędzie do analizowania działań prowadzonych przez konkurencję. Można go polecić każdemu, kto chce stworzyć kampanię ppc, monitorować linki zwrotne, zarządzać z łatwością kampaniami, śledzić rankingi słów kluczowych. Można odkryć strategie swojej konkurencji i być przed nią zawsze o krok, wszystko to służy poprawieniu pozycji w rankingu swojej strony w wyszukiwarce.
Siteliner
Siteliner umożliwia dokładne przeanalizowanie duplikacji treści na całej domenie. W wersji darmowej możliwe jest wykonanie tylko jednej analizy w ciągu miesiąca, więcej funkcji zostaje odblokowanych po wykupieniu wersji premium. Można szybko sprawdzić, czy treść na stronie www nie została podzielona dla wielu podstron serwisu.
Screaming Frog
Screaming Frog pozwala weryfikować dostosowanie serwisu – chociażby czy uzupełniliśmy alty do wszystkich obrazków, metaopisy do podstron, czy poprawnie używamy nagłówków, czy wszystkie strony które chcemy zaindeksować (pokazać w wyszukiwarce) mają status 200, czy poprawnie budujemy URL’e itd. W raporcie znajdziemy następujące sekcje:
- Elementy (external / internal)
- HTML
- JavaScript
- CSS
- Obrazy
- Flash
- Protokoły
- HTTP
- HTTPS
- Response Codes
- All
- Zablokowane przez robots.txt
- Brak odpowiedzi
- 2xx (sukces)
- 3xx (przekierowanie)
- Klient error 4xx
- Serwer error 5xx
- Redirection Javascripts
- URL
- Non ASCII Characters
- Underscores
- Uppercase
- Duplicate
- Parameters
- Over 115 characters
- Tytuły stron
- Wszystkie
- Puste
- Zduplikowane
- Powyżej 60 znaków
- Poniżej 30 znaków
- Powyżej 555 pixels
- Poniżej 200 pixels
- Takie same jak H1
- Zróżnicowane
- Meta opisy (analogicznie rozwijane podkategorie)
- Meta słowa kluczowe
- H1
- H2
- Obrazy
- Kanoniczność
- Paginacje
- Dyrektywy
- Hreflang
- AJAX
- AMP
- Dane strukturalne
- Mapy strony
- Prędkość strony
Seoptimer
Seoptimer świetnie sprawdza się do monitorowania linków zwrotnych, badanie słów kluczowych i śledzenia ich rangi. To niepozorne narzędzie umożliwia wykonanie podstawowego audytu strony głównej. Dostarcza informacje o użyteczności witryny, jej widoczności w mediach społecznościowych, bezpieczeństwie strony, Wygodzie użytkowników.
Lighthouse
Lighthouse to kolejne rozwiązanie do audytu strony internetowej. Badane są różne aspekty strony, a mianowicie jej wydajność, działanie jako aplikacja mobilna, najlepsze praktyki, dostępność, wynik SEO. Wygenerowany raport ułatwia wprowadzenie ulepszeń, strona staje się bardziej przyjazna dla użytkowników i różnych urządzeń.
Urlitor
Jeśli ktoś szuka narzędzia, które będzie w stanie wyświetlić cały kod odpowiedzi serwera wraz z listą nagłówków http witryny, to powinien skorzystać z Urlitora. Pozwala zaoszczędzić sporo czasu, bo w tym samym momencie możliwe staje się zbadanie różnych URLi. Narzędzie umożliwia przechowywanie danych wejściowych w rozmaitych formatach. Pozwala na indeksowanie dużej liczby stron internetowych dzięki API. Dane z adresów URL są wyodrębnione w czasie rzeczywistym.
Spyonweb.com
Warto wejść na stronę Spyonweb.com, jeśli chce się uzyskać dostęp do darmowego narzędzia wskazującego na domeny znajdujące się na tym samym serwerze lub dzielące konto Google Analytics. Można wobec tego powiedzieć, że jest to narzędzie szpiegujące, który pozwala na podejrzenie zaplecza konkurencji.
Jakie narzędzia pomogą w przypadku content marketingu i link buildingu?
Textbookers
Textbookers to platforma do zamawiania treści na potrzeby SEO. Można zlecić napisanie copywriterom napisanie tekstu zapleczowego, tematycznego, specjalistycznego, eksperckiego. Dostępne są także opisy produktów, wpisy na social media. Wystarczy podać swoje wytyczne, słowa kluczowe i wybrać minimalną ilość znaków tekstu.
Linkhouse
Linkhouse to platforma do link buildingu. Można pozyskać wartościowe linki do swojej witryny, dzięki którym poprawi się jej widoczność w wyszukiwarce Google. Do dyspozycji jest kilkadziesiąt tysięcy portali, które oferują rozmaite rodzaje publikacji.
Whitepress
Whitepress działa podobnie jak Linkhouse. Do najważniejszych funkcji zalicza się publikację artykułów, influencer marketing, copywriting, analitykę i raportowanie, wirtualne biuro prasowe.
Goodcontent
Goodcontent to internetowa platforma copywriterska. Można dodać dowolną liczbę zleceń do wykonania i szybko utrzymać gotowe treści, dopasowane do swoich indywidualnych wymagań. Jest tanio, bez dodatkowych opłat. Można nawet swobodnie komunikować się z twórcami treści.
Surferseo
Surferseo będzie odpowiednim narzędziem do zoptymalizowania teści strony internetowej, zwiększenia i widoczności w wynikach wyszukiwania. Jest to świetne narzędzie SEO do copywritingu i content marketingu.
Jakie są pomocne narzędzia do monitorowania internetu?
Brand24
Brand24 pozwala na śledzenie opinii i wzmianek na temat swojej marki. Jeśli komuś zależy na zachowaniu dobrej reputacji, sprawnym reagowaniu na kryzysy i zwiększeniu satysfakcji klientów, to warto skorzystać z tego narzędzia.
Google alerts
Google alerts pozwala na monitorowanie interesujących nas tematów. Wystarczy dodać konkretną frazę, a będą się pojawiać związane z tym powiadomienia. Jest to świetne narzędzie do analizowanie rynku, śledzenia opinii o firmie poza mediami społecznościowymi.
Unamo
Unamo to rozbudowana platforma oferująca wiele rozwiązań. Pozwala na monitorowanie pozycji strony w wyszukiwarce, mediach społecznościowych i innych stronach zewnętrznych. Można również poznać swoją konkurencję, wykryć błędy na stronie wymagające optymalizacji.
Napisz do nas: hello@warszawskagm.pl | Czat z konsultantem