Kiedy warto wypowiedzieć umowę na pozycjonowanie strony internetowej?

Pozycjonowanie stron internetowych jest procesem zajmującym wiele czasu i wymagającym dobrze zaplanowanych i skoordynowanych działań. Często zdarza się tak, że agencja SEO nie jest w stanie wywiązać się ze swoich zobowiązań i zapewnić wyników TOP10. Przed rozpoczęciem współpracy należy zatem dokładnie zapoznać się z umową proponowaną przez agencję pozycjonerską. 

Jeśli jednak jesteśmy już w trakcie trwania umowy na pozycjonowanie strony internetowej, a nie jesteśmy zadowoleni z jej rezultatów, warto dowiedzieć się kiedy i jak zakończyć współpracę.

Kiedy wypowiedzieć umowę SEO?

Wypowiedzenie umowy na pozycjonowanie strony internetowej w niektórych sytuacjach będzie koniecznością. W przypadku, gdy po pół roku od nawiązania współpracy właściciel danej strony internetowej nie będzie widział widocznej i wyraźnej tendencji wzrostowej powinien bardzo poważanie zastanowić się nad wypowiedzeniem umowy na pozycjonowanie. Pół roku to okres, który powinien zapewnić już wyraźne wzrosty pozycji, a czasem i doprowadzić już pierwsze z nich do TOP10.

Ponadto nie ma możliwości, aby dobry pozycjoner lub agencja SEO byli w stanie doprowadzić do sytuacji, aby po roku od rozpoczęcia współpracy żadne frazy nie znajdowały się przynajmniej w TOP20. Jest to kolejny argument przemawiający nad zrezygnowaniem z dalszej współpracy.

W przypadku, gdy właściciel danej strony internetowej, sklepu internetowego dowie się, że firma pozycjonerska lub agencja SEO nie rozpoczęły swoich działań od wykonania audytu SEO i poprawek na stronie powinien zastanowić się czy pozycjonowanie na pewno realizowane jest zgodnie ze standardami i wysoką jakością. W tym celu można poprosić nas o audyt dotychczasowych działań pozycjonerskich, zostawiając nam kontakt do siebie w formularzu na końcu artykułu.

Nie jest również zalecane kontynuowanie współpracy z firmą pozycjonerską, agencją SEO, które nie zaproponowały żadnych działań content marketingowych na stronie oraz w przypadku gdy nie były dokonywane żadne poprawki on-site, takie jak optymalizacja tytułów podstron, optymalizacja architektury i treści strony.

Świetnym rozwiązaniem jest zatem zlecenie audytu SEO w przypadku, gdy nie dostrzega się satysfakcjonujących rezultatów po 6 miesiącach. Warto przed rozpoczęciem współpracy z agencją SEO dowiedzieć się jakie działania powinny być przez nią podjęte już na samym początku. W ten prosty sposób można od razu zweryfikować czy warto podpisywać umowę z daną firmą.

Wyciśnij z marketingu ile się da! Pomożemy Ci osiągnąć cele marketingowe i wygenerować sprzedaż! Napisz do nas: hello@warszawskagm.pl | Czat z konsultantem
640 426 Warszawska Grupa Mediowa
Ustawienia prywatności

When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in the form of cookies. Here you can change your Privacy preferences. It is worth noting that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we are able to offer.

Click to enable/disable Google Analytics tracking code.
Click to enable/disable Google Fonts.
Click to enable/disable Google Maps.
Click to enable/disable video embeds.
Serwis korzysta z plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z witryny oznacza akceptację postanowień Polityka Prywatności (Klauzula informacyjna RODO). Pamiętaj, że ustawienia plików cookies możesz modyfikować i usuwać w swojej przeglądarce internetowej.