Jak reklamować i wypromować usługi informatyczne?

Firma, której nie ma w Internecie, nie istnieje. Niezależnie od branży, profilu prowadzonej działalności, oferowanych usług czy produktów, warto pokazać swoją ofertę online. Posiadanie własnej strony internetowej to podstawa, ale kluczowe jest jej promowanie z wykorzystaniem różnych kanałów i różnych narzędzi. Aby to poprawnie zrealizować trzeba dokładnie przeanalizować swoją grupę docelową oraz ułożyć przemyślany lejek sprzedażowy. Jak reklamować usługi informatyczne?

Własna strona www

Fundamentalnym narzędziem do promowania swoich usług w Sieci jest firmowa strona internetowa. To właśnie ona stanowi źródło podstawowych informacji o firmie oraz jest medium umożliwiającym szybki kontakt z potencjalnymi klientami. Na firmowej stronie należy zamieścić wyczerpujące dane dotyczące oferty, cennika. Musimy pamiętać, że użytkownicy poszująć oferty, chcą mieć szybki dostęp do konkretnych informacji. Jeśli na stronie nie znajdą potwierdzenia, że jesteśmy odpowiednią firmą, nie podejmą z nami kontaktu, aby to zweryfikować. Przydatnymi narzędziami są: live chaty oraz callpage, które umożliwiają szybki nawiązanie rozmowy.

Podczas tworzenia witryny należy mieć na uwadze to, aby możliwe najlepiej dostosowana była do wyszukiwarek. Konieczne jest zadbanie o takie elementy jak stosowanie dobrych praktyk SEO, responsywność strony (ponad połowa Internautów przegląda strony www za pośrednictwem urządzeń mobilnych), szybkość działania i UX strony. Witryna musi zostać zoptymalizowana w taki sposób, aby skupić uwagę odbiorcy, zachęcić do zapoznania się z jej treścią, a także zapewnić łatwą i intuicyjną nawigację.

Prowadzenie bloga i social media

Popularność portali społecznościowych sprawia, że warto wykorzystać je jako skuteczne narzędzie reklamowe. Dają one ogromne możliwości w zakresie promowania biznesu. Ważne jest oczywiście to, aby prowadzić social media systematycznie i oferować Internautom ciekawy, wartościowy dla nich content. Za pomocą bloga z użytecznymi dla użytkownikami treściami również można promować firmę w Sieci, zamieszczając na nim posty zawierające branżowe treści, co pozwoli na zaistnienie jako ekspert w danej dziedzinie. Posty z bloga nie tylko zwiększą widoczność organiczną strony, ale także będą dla nas gotowym materiałem do mediów społecznościowych.

Własny kanał ekspercki na YouTube

Media społecznościowe idą w możliwie coraz bardziej interaktywnym kierunku. Stąd większość Internautów preferuje wideo od tradycyjnych artykułów. Za ich pomocą można przyciągnąć i zaangażować przyszłych klientów. Poprzez kanał na YouTube umożliwia zdobycie zaufania oraz przekucia go w sprzedaż. Odbiorców można wybrać na podstawie lokalizacji, wieku, zainteresowań i wielu innych aspektów. To od osoby prowadzącej kanał na YouTube zależeć będzie to, kto zobaczy reklamy wideo. Możliwe jest wyświetlanie reklam wideo odbiorcom jeszcze przed głównym filmem.

Targetowanie reklamy na Facebooku

Okazuje się, że na większość podejmowanych przez użytkowników decyzji zakupowych wpływ mają dostępne opinie i recenzje. Bardzo ważne jest wobec tego promowanie swojej firmy na Facebooku a także zbieranie pozytywnych recenzji.

Prowadzenie firmowego fanpage należy połączyć z płatną kampanią. Kampania reklamowa na Facebooka musi być precyzyjna, skierowana do konkretnej grupy docelowej oraz stale optymalizowana. Wymaga to poznania potencjalnych klientów, do czego można użyć narzędzia w postaci Audience Insights. Należy przeanalizować statystyki grupy odbiorców, oraz pozyskiwać dane w trakcie trwania kampanii.

Pozycjonowanie strony i reklama w Google Ads

Firmowa strona internetowa wymaga skutecznego i długotrwałego pozycjonowania. Nadrzędnym celem działań SEO jest wybicie domeny na jak najwyższą pozycję w wyszukiwarkach internetowych. Pozycjonowanie warto uzupełnić płatnymi reklamami, czyli kampaniami Google Ads. Jest to najszybszy sposób na uzyskanie szczytowej pozycji w wyszukiwarce Google – w przeciwieństwie do pozycjonowania, który jest procesem na wiele miesięcy.

Wizytówka w Google moja firma

Jeśli chcemy w pełni wykorzystać możliwości pokazania swojej firmy w Google, kolejnym narzędziem wartym uwagi… i całkowicie darmowym jest Google Moja Firma – czyli wizytówka na mapach Google. Wymaga to założenia profilu, uzupełnienia wszystkich danych, umieszczenia logo i zdjęć, a także usług. Nie można pominąć adresu siedzimy firmy, godzin otwarcia, numeru telefonu, czy adresu strony internetowej. Wszystko po to, aby uzyskać jeszcze lepszą widoczność w wyszukiwarce internetowej. Statystyki jasno wskazują na to, że Internauci są zainteresowani mapą z miejscami, które wyświetlane są pod reklamą linków sponsorowanych. Ułatwia to lokalizację firmy i jest źródłem podstawowych informacji o niej.

Reklamy w mediach lokalnych i portale z ogłoszeniami

Konsumenci poszukują w pierwszej kolejności miejsc, usług, produktów znajdujących się w możliwie jak najbliższym ich otoczeniu. Warto wobec tego do promowania swoich usług informatycznych wykorzystać marketing lokalny. Najlepiej jest połączyć działania SEM, SEO i Social Media. Wykorzystać można też media lokalne, czyli zareklamować się w prasie, radio, telewizji, elektronicznych serwisach informacyjnych.

Wyciśnij z marketingu ile się da! Pomożemy Ci osiągnąć cele marketingowe i wygenerować sprzedaż! Napisz do nas: hello@warszawskagm.pl | Czat z konsultantem
640 480 Warszawska Grupa Mediowa
Ustawienia prywatności

When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in the form of cookies. Here you can change your Privacy preferences. It is worth noting that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we are able to offer.

Click to enable/disable Google Analytics tracking code.
Click to enable/disable Google Fonts.
Click to enable/disable Google Maps.
Click to enable/disable video embeds.
Serwis korzysta z plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z witryny oznacza akceptację postanowień Polityka Prywatności (Klauzula informacyjna RODO). Pamiętaj, że ustawienia plików cookies możesz modyfikować i usuwać w swojej przeglądarce internetowej.