Jak reklamować prywatne przedszkole lub żłobek?

Prowadzenie żłobka, przedszkola to biznes. Tak jak w każdym innym przypadku, aby odnieść sukces konieczna jest odpowiednia reklama. Promocja jest niezwykle istotna szczególnie w sytuacji, kiedy placówka dopiero rozpoczyna swoją działalność i nie może liczyć na polecenia drogą pantoflową. Aby zarabiać, musisz przyciągać klientów – w tym przypadku rodziców. Jak reklamować przedszkole, by dotrzeć do szerokiej rzeszy odbiorców?

W dzisiejszych czasach potrzeby i wymagania rodziców są znacznie wyższe niż kiedyś. Nie liczy się tak bardzo lokalizacja, jak warunki, oferta czy wartości jakimi kieruje się placówka. Na początek trzeba zastanowić się zatem jakie elementy podkreślić w komunikacji marketingowej, czyli jakie czynniki są ważne dla rodziców przy wyborze odpowiedniej, prywatnej placówki edukacyjnej. Zgodnie z badaniami amerykańskimi (Cui, J., and Natzke, L. (2020). Early Childhood Program Participation: 2019 (NCES 2020-075). U.S. Department of Education. Washington, DC: National Center for Education Statistics.) najczęściej wskazywanym kryterium wyboru jest niezawodność placówki (87%), czas w jakim możliwa jest opieka nad dzieckiem (75%), kwalifikacje zespołu (72%), program nauczania i zabaw dla dzieci (68%), lokalizacja (60%), oraz wysokość czesnego (50%).

Podstawą wszelkich Twoich działań powinny być konkretne dane, dlatego zawsze rób dokładny wywiad zarówno z potencjalnymi klientami, jak i tymi, którzy korzystają już z Twoich usług. Dowiedz się co jest dla nich ważne i następnie odpowiedz sobie na poniższe pytania:

  1. Kim jest rodzic korzystający z usług przedszkola? Co go wyróżnia? Jakie ma oczekiwania i potrzeby?
  2. Dlaczego rodzic miałby wybrać Twoje przedszkole?
  3. Co sprawia, że ​​Twoje przedszkole ma przewagę nad innymi? – czy oferujesz coś, czego nie oferują inni?
  4. Z czego przedszkole powinno być znane?
  5. Jaka jest najważniejsza wartość, którą kieruje się przedszkole?
  6. Jak myślisz, jak klienci opisaliby Twój ośrodek swoim znajomym? Co by najbardziej docenili?

Na co rodzice zwracają uwagę przy wyborze przedszkola?

Zachęć rodziców ofertą

Obecnie rodzice są bardzo wymagający i świadomi swoich oczekiwań. Nie wystarczą już tradycyjne zajęcia edukacyjne. Ważny jest optymalny rozwój, nauka języków i wykorzystanie pełni możliwości. Im szersza oferta wyboru zajęć, tym więcej zainteresowanych rodziców. Dlatego należy zadbać o urozmaicone zajęcia sportowe, naukę języków i rozwijanie zainteresowań. Wiąże się to oczywiście z zatrudnieniem przeszkolonej kadry. Co można zaoferować ponad standard?

  • Zajęcia dodatkowe – dla rodziców którzy ciągle są w biegu, ważne jest aby przedszkole nie tylko sprawowało opiekę pod ich nieobecność, ale zajęło się również edukacją i wychowaniem. Zaproponuj w swoim przedszkolu szeroką gamę zajęć plastycznych, muzycznych, językowych czy sportowych. To doskonała szansa na przebicie się wśród konkurencji, a dla 68% rodziców stanowić będzie kluczowy czynnik przy wyborze.
  • Wychowanie – w komunikacji marketingowej nie zapomnij o kwestiach wychowania. Podkreśl jakimi wartościami kieruje się placówka. Doskonałym przykładem jest przedszkole z Warszawy, które wdrożyło autorski program oparty na założeniach i praktykach Porozumienia bez Przemocy (Nonviolent Communication, NVC) – i to właśnie ten element jest najmocniej podkreślany w komunikacji przedszkola.
  • Zdrowa żywność – to kolejny aspekt, który jest coraz istotniejszy dla szerokiego grona rodziców. Wzrastająca świadomość żywieniowa oraz stale rosnące grono wegetarian i wegan, tworzy szansę, aby wyjść na przeciw tym potrzebom.
  • Oczyszczacze powietrza – niektóre polskie miasta jak Kraków, Warszawa, Opoczno, Żywiec, Rybnik, czy Pszczyna są w czołówce najbardziej zanieczyszczonych miast świata. Na liście Światowej Organizacji Zdrowia – 50 najbardziej zanieczyszczonych miast Europy aż 33 z nich znajdują się w Polsce. Z powodu zanieczyszczenia powietrza każdego roku umiera w Polsce 46 tys. osób. Jak wskazują trendy sprzedaży, coraz więcej osób do własnych domów kupuje profesjonalne oczyszczacze powietrza. Oznacza to, że temat może być ważny dla wielu osób. Dobrze, aby przedszkole dysponowało własnym sprzętem do oczyszczania i ewentualnie jonizacji powietrza, o czym koniecznie informujmy w internecie i materiałach reklamowych.

Oprócz atrakcyjnych zajęć edukacyjnych, ważny jest wystrój placówki – jej wyposażenie oraz bezpieczeństwo. Higiena i estetyka jest równie ważna i świadczy o profesjonalnym podejściu do wychowanków. Dzieci dużo czasu spędzają na zabawach, stąd dobrze zaopatrzony plac zabaw to również istotny element.

Nowe technologie

Rodzice z pokolenia milenialsów obyci są z nowymi technologiami i przyzwyczajeni są do szybkiego dostępu do informacji za pomocą internetu i aplikacji. Dla nich ważne jest aby wszelkie wydarzenia dostępne były „na żądanie”.  Jak wskazują badania HiMama, 80% rodziców przyznało, że byliby skłonni zmienić opiekunów dziecka, jeśli mieliby łatwiejszy dostęp do codziennych update’ów, zdjęć i nagrań swoich dzieci podczas pobytu pod opieką przedszkola, a 63% byłaby skłonna do zmiany placówki jeśli ta dysponowałaby dedykowaną aplikacją do komunikacji z rodzicami. Nowe technologie każdego roku mają coraz większe znaczenie – nawet w przedszkolu.

Jakie aplikacje warto rozważyć prowadząc przedszkole?

W zestawieniu przedstawiono dane dotyczące ocen i pobrań aplikacji na dzień 25.07.2021r.

LiveKid

Ilość pobrań w Google Play: 50 000+
Ocena: 4,4 (Google Play), 4,4 (App Store)

LiveKid to sytem w chmurze dedykowany żłobkom i przedszkolom, który pozwala na kompleksowe zarządzenie współpracą z rodzicami, zarówno w kwestii ogłoszeń, rozliczeń, zajęć, generowania rachunków, jak i sprawdzaniem obecności, zamawianiem posiłków czy komunikacją na lini przedszkole-rodzic.

Inso

Ilość pobrań w Google Play: 5 000+
Ocena: 4,6 (Google Play), 4,2 (App Store)

Inso podobnie jak LiveKid pozwala na komunikację z rodzicami, zarządzanie grafikiem zajęć, posiłkami, rozliczeniami czy obecnościami. Wszystko czego potrzebujesz, jest w jednym miejscu.

KidsUp

Ilość pobrań w Google Play: 5 000+
Ocena: 4,0 (Google Play)

KidsUp to wygodny i intuicyjny system do komunikacji między przedszkolem a rodzicami przedszkolaków. Pozwala kontrolować rozliczenia, obecności, a także zarządzać ogłoszeniami, komunikacją, czy wydarzeniami oraz materiałami dydaktycznymi.

Kidme

Ilość pobrań w Google Play: 5 000+
Ocena: 3,8 (Google Play), 3,9 (App Store)

Kidme to kolejna aplikacja pozwalająca na komunikację z rodzicami, zarządzanie grafikiem zajęć, rozliczeniami czy obecnościami.

JuniorApp

JuniorApp to aplikacja usprawniająca pracę pedagogów. Wśród użyteczności znajdziemy wygodny system CRM, komunikator z rodzicami, listę obecności, kalendarz wydarzeń, czy wykaz aktywności.

Kidlak

Aplikacja Kidlak to tworzone przez rodziców, pasjonatów IT, bezpłatne narzędzie komunikacyjne pomiędzy rodzicem a przedszkolem lub żłobkiem. Cały dochód z wyświetlanych reklam przekazywana jest na cele charytatywne.

Działania reklamowe

Internet jest jednym z najskuteczniejszych mediów na reklamę własnego biznesu. Możliwości w tej dziedzinie są praktycznie nieograniczone. Rodzic szukając przedszkola dla swojej pociechy z pewnością będzie czerpał z różnych źródeł. Gdzie i jak do niego dotrzeć?

Strona www i content marketing

Strona internetowa to odnośnik wszelkich działań w internecie. Taki serwis to nie tylko najważniejsze informacje o placówce. Strona musi być aktualizowana systematycznie, by rodzic na bieżąco mógł przejrzeć świeże wpisy. Należy przedstawić ofertę zajęć edukacyjnych, zamieścić galerię, zaprezentować wystrój i wyposażenie placówki, pokazać prowadzone gry i zabawy – wszelkie wspomniane wcześniej aspekty, stanowiące przewagę konkurencyjną. Strona musi być przyjazna użytkownikowi oraz szybko działać. Jeśli strona nie wgra się w ciągu około 2,5 sekund użytkownik / użytkowniczka prawdopodobnie wyjdzie ze strony. Podobnie się zdarzy jeśli nie znajdzie on/ona szukanej informacji przy użyciu 3 kliknięć od wejścia na stronę.

Coraz częściej wybieraną promocją jest prowadzenie bloga – takiego jak blog naszej agencji, którego właśnie czytasz 🙂 W tym przypadku istotne są regularne wpisy – koniecznie wartościowe i starannie przygotowane. Tutaj ponownie wraca temat pozycjonowania – bez niego blog nie będzie widoczny w wyszukiwarce Google. Oferta content marketingu: Kliknij tutaj

Gdzie można zareklamować przedszkole?

Google Moja Firma

Google Moja Firma to darmowe narzędzie udostępnione do tworzenia wizytówek firm. Pokazują się one zarówno w wynikach wyszukiwania, jak i na mapach Google. Jest to szczególnie przydatne, gdy rodzic szuka przedszkola blisko swojego domu lub po drodze do pracy – wtedy prawdopodobnie skorzysta z map Google – umieść tam swoją wizytówkę! Aby zapewnić sobie szerokie dotarcie, wizytówka musi być dobrze zoptymalizowana – wypełnij więc możliwie jak najwięcej danych, umieść w opisie słowa kluczowe, uzupełnij godziny otwarcia, adres strony www, czy dane teleadresowe. Zachęcaj zadowolonych rodziców do pozostawienia tam swojej rekomendacji.

 

Pozycjonowanie strony

Pozycjonowanie strony to działania, które mają na celu zapewnić wysokie pozycje w wyszukiwarkach, ze szczególnym uwzględnieniem Google – to właśnie z tej wyszukiwarki korzysta 93% polskich internautów i internautek.

Aby wdrożyć pozycjonowanie strony, czyli zadbanie o wysokie pozycje, ważna jest optymalizacja SEO serwisu (on-site) oraz linkbuilding (działania off-site). Jest to temat wymagający wiedzy webdeveloperskiej, zaplecza SEO i doświadczenia.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na czym polega optymalizacja strony oraz linkbuilding – kliknij tutaj.

Google ADS

Korzystając z wyszukiwarki Google w celu znalezienia przedszkola pierwsze wyniki jakie otrzymamy to tzw. wyniki płatne (reklamy) – i to one mają największy współczynnik klikalności. W pierwsze 3 linki wchodzi 55,2% osób, zatem zdecydowanie warto się tam znaleźć! Ponadto Google ADS w przeciwieństwie do pozycjonowania strony pozwala znaleźć się na czołowych pozycjach od razu po rozpoczęciu działań.

Wykres efektów pozycjonowania strony vs. kampanii ADS

Wykres efektów pozycjonowania strony vs. kampanii ADS

Social Media

Oprócz prowadzenia swojego profilu na Instagramie czy Facebook’u, w mediach tych można włączyć reklamy płatne. Znajomość managera reklam pozwoli na dokładne kierowanie przekazu promocyjnego do sprecyzowanej grupy odbiorców, włączenie działań remarketingowych i optymalizację prowadzonych kampanii.

Artykuły sponsorowane

Artykuły sponsorowane w mediach lokalnych – rodzice często zaangażowani są w społeczność lokalną – miejską lub osiedlową. Publikując odpowiednie artykuły sponsorowane czy informacje prasowe, możemy zapewnić sobie lepszą widoczność oraz przy okazji zapewnić linkowanie do strony, wzmacniające pozycjonowanie.

Tradycyjne formy marketingu

Ulotki – pozwalają na dotarcie do przechodniów w okolicy, czy mieszkańców danych osiedli i dzielnic (kolportaż). Dawne metody to również doskonały sposób na reklamę placówki. Ulotki, banery od zawsze były wykorzystywane w reklamie. W tym przypadku należy kierować się głównie lokalizacją. Klientami przedszkoli i żłobków są najczęściej mieszkańcy najbliższych osiedli. Stąd warto poinformować przyszłych klientów o otwarciu placówki. Można z powodzeniem wrzucić ulotki do skrzynki pocztowej. Doskonałym sposobem jest umieszczenie baneru na placu zabaw, czy bezpośrednio na budynku.

Wydarzenia, eventy

Ogranizacja wydarzeń dla dzieci np. festyny, czy zabawy edukacyjne dla dzieci, potrafią niezwykle zaangażować uczestników i skupić ich uwagę na danej placówce. To doskonała szansa również na osobiste poznanie rodziców i dzieci, oraz nawiązanie z nimi dobrej relacji. Dni otwarte, dni adaptacyjne, festyny to kolejny sposób na reklamę placówki. Rodzice na własne oczy mogą ocenić wystrój i wyposażenie przedszkola czy żłobka. To również doskonały sposób, by maluchy mogły zapoznać się z rówieśnikami i skorzystać z atrakcji, jakie proponuje placówka.

Agencja marketingowa

Reklama placówki oświatowej to klucz do sukcesu. Ma ogromne znaczenie szczególnie w przypadku biznesów dopiero na starcie. Dlatego warto w tym przypadku skorzystać z fachowej pomocy i powierzyć reklamę sprawdzonej firmie zajmującej się promocją i reklamą.

Wyciśnij z marketingu ile się da! Pomożemy Ci osiągnąć cele marketingowe i wygenerować sprzedaż! Napisz do nas: hello@warszawskagm.pl | Czat z konsultantem
1170 720 Warszawska Grupa Mediowa
2 komentarze
  • Prowadzę od dłuższego czasu facebooka naszego przedszkola ale nie przybywa nam ani obserwujących ani nie widzę większych reakcji na posty. W przedszkolu wciąż mamy miejsca. Czy mogę prosić o wycenę takich działań i informację co poprawić?

    • Pani Marto, chętnie przyjrzymy się sytuacji i pomożemy w osiągnięciu Pani celów. Napisaliśmy maila na adres podany w formularzu. Do usłyszenia! 🙂

Leave a Reply

C

P

Ustawienia prywatności

When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in the form of cookies. Here you can change your Privacy preferences. It is worth noting that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we are able to offer.

Click to enable/disable Google Analytics tracking code.
Click to enable/disable Google Fonts.
Click to enable/disable Google Maps.
Click to enable/disable video embeds.
Serwis korzysta z plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z witryny oznacza akceptację postanowień Polityka Prywatności (Klauzula informacyjna RODO). Pamiętaj, że ustawienia plików cookies możesz modyfikować i usuwać w swojej przeglądarce internetowej.