Jak reklamować narzędzia i akcesoria ogrodnicze?

Ogrodnictwo stale zyskuje na popularności – to nie tylko droga do osiągnięcia zadbanej i efektownej przestrzeni wokół siebie, ale również doskonały sposób na spędzanie wolnego czasu. Praca z roślinami pozwala się wyciszyć, oderwać od codziennych myśli i zrelaksować. Polacy odkryli zalety płynące z otaczania się roślinnością, dbając nie tylko o przydomowe ogrody, ale również tarasy, balkony i same wnętrza, które wypełniają zielenią. Trend ten upowszechnił się podczas pandemii, kiedy przymusowy lockdown pokrzyżował wiele wyjazdowych planów, osadzając nas na dłużej w domach i tym samym zmieniając preferencje zakupowe. 

Według danych opublikowanych w raporcie Cyrek Digital, na samej platformie Allegro od marca do kwietnia 2020 roku odnotowano wzrost poziomu wydatków w kategorii Dom i ogród o 50% w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzedzającym. Razem z zainteresowaniem ogrodnictwem wśród Polaków, rośnie liczba pojawiających się na rynku sklepów oferujących narzędzia i akcesoria ogrodnicze. W jaki sposób zadbać o reklamę swojego biznesu, aby działania okazały się skuteczne i przyciągnęły jak największą liczbę klientów?

Kiedy reklamować produkty z branży ogrodniczej?

Branża ogrodnicza charakteryzuje się dużą sezonowością. Oznacza to, że w zależności od momentu w roku, zainteresowanie produktami z tej kategorii dość gwałtownie rośnie lub spada. Sprzedaż ma charakter skokowy – najwyższe wyniki osiągane są w miesiącach wiosennych, tj. od marca do maja, kiedy przyroda budzi się do życia oraz my sami nabieramy nowej energii do działania po jesienno-zimowym okresie. 

Nie oznacza to jednak, że działania reklamowe powinny być skoncentrowane wyłącznie podczas pory roku naturalnie generującej ruch w branży. Skuteczny marketing umożliwi uniknięcie przestoju w Twojej firmie w pozostałych miesiącach. 

Strona internetowa podstawą działań w sieci

W obecnych czasach rośnie ilość czasu spędzanego w Internecie i tym samym zwiększa się ilość transakcji poczynionych online. Według najnowszego badania CBRE aż 75 proc. Polaków zamawia produkty przez internet przynajmniej raz w miesiącu. Widoczność firmy w sieci jest podstawą funkcjonowania w każdej branży. Posiadanie strony internetowej to pierwszy krok w celu poprawy widoczności własnej marki. Profesjonalna, przejrzysta i intuicyjna witryna internetowa nie tylko umożliwia zwiększenie sprzedaży drogą online, ale również pomaga w budowaniu wiarygodności i zaufania.

Pozycjonowanie strony – SEO

Posiadając własną stronę internetową, należy zadbać o jej widoczność w wynikach wyszukiwania, aby potencjalni klienci mogli nas odszukać wśród licznej konkurencji. 

Według danych HubSpot aż 75% osób nigdy nie odwiedza drugiej strony w Google, dlatego tak istotne jest, aby znaleźć się na jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnej frazy. Wysoka pozycja w rankingu to większy ruch na stronie, a tym samym wzrost ilości potencjalnych klientów i zamówień. Regularny dopływ klientów na stronę wpływa na poziom sprzedaży. 

Planując pozycjonowanie swojej strony, należy rozpocząć od doboru odpowiednich słów kluczowych, które umożliwią znalezienie witryny przez użytkowników. W stworzeniu listy kluczowych fraz dobrze skorzystać z pomocy doświadczonej agencji SEO. Pochopny i nieprecyzyjny dobór słów kluczowych dla naszego biznesu skutkuje stratą czasu i środków. Działania nie przynoszą oczekiwanych rezultatów, a my tracimy potencjalnych klientów. 

W przypadku marki narzędzi i akcesoriów ogrodniczych lepiej sprawdza się pozycjonowanie oparte o frazy long tail (frazy długiego ogona), czyli składające się z trzech lub więcej słów, przykładowo “akumulatorowy sekator do gałęzi” czy “nożyce do trawy ręczne”. 

Z uwagi na sezonowy charakter branży ogrodniczej, należy wziąć pod uwagę, jakie frazy wpisywane będą przez użytkowników w wyszukiwarkę w danym okresie roku (inne produkty poszukiwane będą wczesną wiosną podczas przygotowywania ogrodu do sezonu, a inne w środku zimy, kiedy dbamy głównie o rośliny domowe). Oprócz doboru właściwych słów kluczowych, należy odpowiednio zoptymalizować stronę internetową. Optymalizacja strony obejmuje wszelkie kwestie związane z samą strukturą, poprawnością działania, kodem źródłowym itp. 

Działania off-site, czyli tzw. linkbuilding, również znacząco wpływają na poprawę pozycji strony w sieci. Rolę odgrywają zarówno linki kierujące na stronę z zewnątrz – pod warunkiem, że są to wartościowe i wiarygodne serwisy – oraz linkowanie wewnętrzne czyli w obrębie własnej witryny.

Szerzej o optymalizacji i linkbuildingu pisaliśmy w jednym z wcześniejszych artykułów – tutaj. 

Pozycja zerowa

Optymalizując stronę dążymy do osiągnięcia pozycji zerowej czyli sytuacji, kiedy fragment treści strony internetowej wyświetla się na górze wyników wyszukiwania i zawiera odpowiedź na zadane pytanie bez wchodzenia na konkretny wynik. Osiągnięcie takiej pozycji w wyszukiwarce to niewątpliwe poświadczenie dla użytkowników, że Google uznało nas za autorytet i dobre źródło informacji dotyczących danego zagadnienia. 

Content marketing 

Nieopisaną wartość w pozycjonowaniu strony odgrywa marketing treści. W przypadku reklamy narzędzi i akcesoriów ogrodniczych najlepiej postawić na regularne prowadzenie bloga czyli publikowanie artykułów związanych z tematyką branżową. Takie działanie naturalnie generuje ruch na stronie, dzięki osobom poszukującym konkretnych informacji w sieci, np. porad dotyczących pielęgnacji ogrodu. Aby teksty dotarły do szerokiego grona odbiorów, i w tym przypadku ważny jest odpowiedni dobór słów kluczowych. Posiadanie firmowego bloga, oprócz wpływu na pozycję w wyszukiwarce, stanowi świetne narzędzie do wykreowania wizerunku eksperta. 

Newsletter

Dobrym rozwiązaniem, wspierającym ideę bloga, jest uruchomienie newslettera. Odbiorcy zainteresowani publikowanymi przez nas treściami, po zapisaniu do newslettera, na bieżąco otrzymują powiadomienia o najnowszych wpisach pojawiających się na stronie. Za pomocą newslettera docieramy do osób, które wykazały już pierwsze zainteresowanie naszą marką. Narzędzie to umożliwia również wypromowanie określonego produktu lub grupy produktów w krótkim czasie (informacja przesłana poprzez newsletter może dotyczyć np. aktualnie obowiązującej promocji/nowości), tym samym zwiększając sprzedaż. Do zalet newslettera zaliczamy również budowanie długotrwałych relacji z klientami oraz ich poczucia lojalności wobec firmy. 

Reklama w Google

Naturalne pozycjonowanie, zbudowane linkowaniem i trafnym doborem fraz kluczowych, warto wesprzeć płatną reklamą w Google. Jak wynika z danych pochodzących z analizy ruchu internetowego przeprowadzonej przez StatCounter, wyszukiwarka Google posiada aż 92.23% udziału w rynku wyszukiwarek internetowych w Europie (stan na lipiec 2022 r.). Google Ads to narzędzie, dzięki którego możemy dotrzeć do szerokiego grona odbiorców oraz uzyskać natychmiastowe rezultaty, co ciężko byłoby osiągnąć na taką skalę innymi kanałami. 

Pierwszą możliwością jaką oferuje Google Ads w przypadku reklamy narzędzi i akcesoriów ogrodniczych jest reklama w modelu PPC czyli Pay-Per-Click, dosłownie oznaczająca płatność za kliknięcie. Dzięki tej opcji można umieścić reklamę tekstową, przekierowującą do witryny, na samej górze strony z wynikami wyszukiwań. Opłata uzależniona jest od ilości kliknięć internatów w nasz link.

Istnieje również wariant reklamy Google w postaci display, czyli banerów i video wyświetlanych na różnych stronach w sieci. Ta forma promocji wymaga jednak umiejętności poprawnego ustawienia i skonfigurowania reklam, aby docierała do tej grupy odbiorców, która stanowi klienta docelowego naszej marki. 

W reklamie sklepu z narzędziami i akcesoriami ogrodniczymi dobrze sprawdzi się także Product Listing Ads. Jest to format reklamy powstały głównie z myślą o rynku e-commerce. Po wpisaniu interesującej nas frazy opisującej poszukiwany produkt, w górnej części strony z wynikami wyszukiwań otrzymujemy podgląd miniaturowych ogłoszeń w formie tekstowo-graficznej, zawierających najważniejsze dane produktu. Internauci przeglądający otrzymaną listę wyników, po kliknięciu w konkretne ogłoszenie produktowe, przenoszeni są bezpośrednio do sklepu internetowego, w którym mogą go zakupić. 

Profile w social mediach i Facebook Ads

O potędze obecności w mediach społecznościowych wie każda firma idąca z duchem czasu. Założenie profilu firmowego, głównie na Facebooku i Instagramie, to świetny sposób na wypromowanie narzędzi i akcesoriów ogrodniczych. Poprzez media społecznościowe możemy trafić do wielu potencjalnych klientów, którzy chętnie spędzają czas online. Firmowy profil na platformach społecznościowych pozwala na zbudowanie społeczności, a także łatwą i swobodną komunikację z klientami. Publikowanie interesujących postów oraz zyskujących na popularności relacji, doskonale sprawdzi się jako dopełnienie content marketingu realizowanego za pomocą bloga. 

Facebook oferuje również narzędzie do płatnej promocji. Dzięki Facebook Ads możliwe jest wyświetlanie użytkownikom sponsorowanych treści reklamowych, skierowanych do precyzyjnej grupy docelowej. Koszty tego rodzaju reklamy są dość atrakcyjne, a do największych zalet można zaliczyć możliwość monitorowania postępów kampanii na bieżąco, dzięki dużej ilości statystyk wyświetlanych w panelu Business Managera.

Działając w internecie warto nawiązywać współprace z twórcami, których tematyka profili jest zbieżna z naszą. Takie działanie przyczynia się do upowszechnienia i wzmocnienia wizerunku marki. W Polsce istnieją konta zajmujące się pielęgnacją ogrodów i poradami ogrodniczymi, docierające do nawet 50-70 tys. odbiorców. 

Prasa branżowa

Choć internet cieszy się w Polsce zdecydowanie większym zainteresowaniem niż media tradycyjne, nie możemy zapomnieć o prasie branżowej. Na rynku wciąż obecnych jest kilka miesięczników o ogrodnictwie mających stałe grono odbiorców. Do najpopularniejszych tytułów należą: “Działkowiec” – sprzedaż 83 040 egz. w styczniu 2020 r., „Przepis na Ogród” – 26 545 egz., „Mój Ogródek” – 23 150 egz. i „Mój Piękny Ogród” – 17 120 egz. (dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy).

Reklama w prasie może przyjąć formę zarówno tekstową, jak i tekstowo-graficzną. Tego typu forma promocji jest szansą na dotarcie do grona pasjonatów ogrodnictwa, a także osób, które preferują inne formy zdobywania informacji niż Internet (np. osoby starsze). 

Reklama lokalna – wizytówka Google

Prowadząc stacjonarny punkt sprzedaży narzędzi i akcesoriów ogrodniczych, warto zadbać o umocnienie pozycji firmy w najbliższym otoczeniu. W tym celu z powodzeniem sprawdzi się wizytówka Google Moja Firma, będąca internetowym identyfikatorem. Tworząc wizytówkę Google zadbaj o umieszczenie wszystkich informacji, przydatnych z punktu widzenia potencjalnych klientów tj. adres, numer telefonu, godziny otwarcia, opis działalności i oferowanych produktów. Wizytówka Google umożliwia też umiejscowienie znacznika z lokalizacją firmy na mapach Google, ułatwiając dotarcie klientów na miejsce. 

Jak dobrać najlepszą formę reklamy dla swojej firmy?

W przypadku reklamy narzędzi i akcesoriów ogrodniczych warto skorzystać z różnych form promocji. Sam proces pozycjonowania strony wymaga cierpliwości, dlatego też z pomocą przychodzą np. kampanie płatne. Aby zainwestowany w reklamę budżet był jak najlepiej wykorzystany i znacząco wpłynął na zysk firmy, warto oddać to zadanie w ręce specjalistów, dysponujących odpowiednim doświadczeniem.

Zastanawiasz się jak reklamować narzędzia i akcesoria ogrodnicze? Zajmiemy się promocją Twojej marki we wszystkich kanałach marketingowych! Napisz do nas: hello@warszawskagm.pl | Czat z konsultantem
1280 853 Warszawska Grupa Mediowa
Ustawienia prywatności

When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in the form of cookies. Here you can change your Privacy preferences. It is worth noting that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we are able to offer.

Click to enable/disable Google Analytics tracking code.
Click to enable/disable Google Fonts.
Click to enable/disable Google Maps.
Click to enable/disable video embeds.
Serwis korzysta z plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z witryny oznacza akceptację postanowień Polityka Prywatności (Klauzula informacyjna RODO). Pamiętaj, że ustawienia plików cookies możesz modyfikować i usuwać w swojej przeglądarce internetowej.