Jak reklamować i wypromować usługi magazynowe?

Nie każda firma decyduje się na zakup magazynu czy jego budowę, dlatego coraz większą popularnością cieszy się wynajem powierzchni magazynowych, szczególnie tych z obsługą ecommerce. Przychody wszystkich firm TSL w rankingu RP w 2020 roku wyniosły 65,98 mld zł, co oznacza 6,2-procentowy wzrost r/r. To tendencja utrzymująca się od lat. Zapotrzebowanie na magazyny i obsługę logistyczną stale rośnie.

Sporą oszczędnością czasu i pieniędzy oraz wygodą jest korzystanie z gotowych rozwiązań. Magazyny można obecnie wynająć niemalże wszędzie – zarówno w mieście (magazyny miejskie), jaki i pod miastami. Nie brakuje też wyspecjalizowanych magazynów z certyfikatami Inspektoratu Weterynarii czy Państwowego Inspektora Sanitarnego. Oferowanie usług magazynowych może być świetnym pomysłem na dochodowy biznes. Trzeba jednak zadbać o jego odpowiednią promocję, która pomoże w budowaniu pozytywnego wizerunku i dotarciu do potencjalnych klientów.

Reklama i marketing usług magazynowych

Chcąc rozreklamować usługi magazynowe, warto korzystać z metod zarówno tradycyjnych typu prasa, radio, banery czy ulotki, jak również z szeregu narzędzi internetowych. Bardzo ważną kwestią będzie stworzenie czytelnej i intuicyjnej strony internetowej, która stanie się wizytówką firmy. Jest to podstawowy krok do rozpoczęcia skutecznego promowania biznesu online. Jako że z Internetu korzystają miliony użytkowników i użytkowniczek, możliwe jest dotarcie do szerokiego grona odbiorców, wśród których znajdują się potencjalni klienci.

Witryna internetowa zwykle staje się miejscem pierwszego kontaktu klienta z firmową ofertą. Może się z nią zapoznać w dowolnym czasie i miejscu, przejrzeć na spokojnie i wyrobić sobie już powierzchowną opinię. Coraz więcej osób sprawdza daną firmę w Internecie, zanim w ogóle zdecyduje się skorzystać z jej usług. Trzeba wobec tego zadbać o stworzenie strony internetowej przyjaznej użytkownikom, z czytelnym interfejsem, prostym menu, szybkim działaniem, pozwalającą na bezproblemowe znalezienie potrzebnych informacji. Dla użytkownika znaczenie ma zarówno użyteczność strony, jak również jej atrakcyjność pod kątem wizualnym. Należy wobec tego zadać o odpowiednią kolorystykę, czytelną czcionkę, dobrej jakości zdjęcia, mapkę z lokalizacją magazynu, ciekawe i unikalne treści. User Experience ma ogromne znaczenie w przypadku pozycjonowania.

Marketing w wyszukiwarkach internetowych

Strona promująca usługi magazynowe powinna mieć przejrzyste menu, live chat, formularz kontaktowy, być responsywna czyli dostosowana do telefonów i tabletów – 60% osób przegląda strony i wyszukuje informacje właśnie na mobile’u. Mając już stronę internetową, należy zadbać o jej widoczność w internecie. Zacznijmy od pozycjonowania strony. Z wyszukiwarki Google korzysta aż 93% polskich internautów i internautek.

Pozycjonowanie to wszelkie działania, które podejmiemy aby poprawić widoczność strony w wyszukiwarce. Bez optymalizacji (on-site) i odpowiedniego linkbuildingu (działania off-site) możemy zapomnieć o ruchu organicznym z Google. Najlepiej powierzyć to zadanie profesjonalnej agencji marketingowej, która wie jak dokonać optymalizacji i zadbać o autorytet strony. Wszystko to przekłada się na dotarcie do szerokiego grona odbiorców, wybranej grupy docelowej, czyli potencjalnych klientów. Przed rozpoczęciem pozycjonowania, zapoznaj się z naszą sekcją FAQ – kliknij tutaj.

W pozycjonowaniu strony internetowej pomoże optymalizacja kodu HTML, prędkości strony, jej dostępności (accessibility) odpowiednie nasycenie dobrze dobranymi frazami kluczowymi, czy linkowanie wewnętrzne. Warto też przeznaczyć część budżetu na płatne reklamy, czyli Google Ads. Jest to sposób na szybkie wypromowanie usług magazynowych i uzyskanie leadów. Google ADS w przeciwieństwie do pozycjonowania, pozwoli nam pojawić się na czołowych pozycjach od razu, a także wyświetlić banery reklamowe w innych serwisach. Kampanie trzeba uważnie skonfigurować, dbając o odpowiednie śledzenie konwersji i analitykę, tak aby możliwe było jej stałe optymalizowanie – tylko wtedy nie przepalamy budżetu reklamowego. Jeśli nie masz doświadczania w działaniach SEM, poznaj naszą ofertę kampanii reklamowych.

Wykres efektów pozycjonowania strony vs. kampanii ADS

Wykres efektów pozycjonowania strony vs. kampanii ADS

Remarketing

Do promowania usług magazynowych warto wykorzystać remarketing. Jest to świetne rozwiązanie dla firm, które chcą efektywnie przypomnieć o sobie klientom, ponownie do nich dotrzeć, ale nie bombardować ich nachalną i zniechęcają reklamą. Remarketing kierowany jest do klientów, którzy odwiedzili już firmową witrynę. Należy tak ustawić kampanię, aby reklamy były nakierowane na osoby rzeczywiście zainteresowane oferowanymi usługami.

Google Moja Firma

Bardzo ważne jest też promowanie swojej firmy na rynku lokalnym. Nie można zapomnieć o stworzeniu wizytówki Google Moja Firma, dzięki której promowany biznes będzie lepiej widoczny w lokalnych wynikach wyszukiwania. Klientom będzie zdecydowanie łatwiej dotrzeć do firmy, mając przed sobą mapę Google z dokładną lokalizacją i możliwością wyznaczenia trasy. W Google Moja Firma musi znaleźć się nie tylko adres firmy, ale też link do jej strony internetowej, numer telefonu, godziny otwarcia, opinie użytkowników, zdjęcia. Chodzi o to, aby w takiej wizytówce znajdowały się wszystkie kompleksowe informacje o firmie.

Działania PR i content marketing

Firmę można promować również poprzez content marketing – redagując firmowego bloga, czy nagrywając vloga z poradami. Nie jest to jednak rozwiązanie popularne dla promocji usług magazynowych. Dla tego typu oferty, najlepiej sprawdza się włączenie działań PR – rozsyłanie informacji prasowych do prasy branżowej, a także we wpisy sponsorowane z wartościową wiedzą, poradami, wywiadami, wplatając rekomendacje swojej usługi. Merytoryczne publikacje na portalach branżowych to bardzo skuteczny sposób na promowanie biznesu.

Ogromny potencjał drzemie też w mediach społecznościowych, dlatego trzeba zaistnieć na Facebooku czy Linkedinie. Facebook już dawno temu przestał być portalem dla młodzieży, dlatego prawdopodobnie znajdziemy tam wiele osób, należących do grupy docelowej.

Social media umożliwiają pokazanie swojej firmy od innej strony, oraz wejście w interakcję z użytkownikami i użytkowniczkami. Świetną opcją będzie dzielenie się wartościowym contentem w postaci treści, zdjęć, infografik, wideo czy artykułów z firmowego bloga. To właśnie za pośrednictwem serwisów takich jak Facebook, Instagram czy Linkedin można szybko i sprawnie komunikować się z klientami. Reklamowanie się w mediach społecznych jest skutecznym sposobem na zwiększenie sprzedaży i budowanie rozpoznawalności. Ważne by udostępniane materiały były ciekawe i angażujące.

Lejek konwersji

Lejek konwersji, zwany też lejkiem sprzedażowym to w najprostszym tłumaczeniu ścieżka, jaką pokona użytkownik / użytkowniczka internetu od pierwszej styczności z Twoją firmą, aż po dokonanie konwersji – w tym przypadku będzie to nawiązanie kontaktu w celu zawarcia umowy lub poznania oferty. Aby skutecznie, pozyskiwać klientów trzeba dobrze przemyśleć i zaprojektować owy lejek, działając wielokanałowo. Prawie wszystkie funkcjonalne lejki konwersji oparte są o hierarchiczny model pozyskiwania, utrzymywania i pogłębiania ciekawości klienta – AIDA (Attention-Interest-Desire-Action), o którym możesz przeczytać tutaj.

1170 720 Warszawska Grupa Mediowa

Potrzebujesz pomocy przy promocji swojej firmy?
Napisz do mnie na:
a.stachowicz@warszawskagm.pl
lub skorzystaj z naszego chatu online.
Arkadiusz Stachowicz

Odwiedź profil Linkedin

Ustawienia prywatności

When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in the form of cookies. Here you can change your Privacy preferences. It is worth noting that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we are able to offer.

Click to enable/disable Google Analytics tracking code.
Click to enable/disable Google Fonts.
Click to enable/disable Google Maps.
Click to enable/disable video embeds.
Serwis korzysta z plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z witryny oznacza akceptację postanowień Polityka Prywatności (Klauzula informacyjna RODO). Pamiętaj, że ustawienia plików cookies możesz modyfikować i usuwać w swojej przeglądarce internetowej.