Nie każda firma decyduje się na zakup magazynu czy jego budowę, dlatego coraz większą popularnością cieszy się wynajem powierzchni magazynowych, szczególnie tych z obsługą ecommerce. Przychody wszystkich firm TSL w rankingu RP w 2020 roku wyniosły 65,98 mld zł, co oznacza 6,2-procentowy wzrost r/r. To tendencja utrzymująca się od lat. Zapotrzebowanie na magazyny i obsługę logistyczną stale rośnie.
Sporą oszczędnością czasu i pieniędzy oraz wygodą jest korzystanie z gotowych rozwiązań. Magazyny można obecnie wynająć niemalże wszędzie – zarówno w mieście (magazyny miejskie), jaki i pod miastami. Nie brakuje też wyspecjalizowanych magazynów z certyfikatami Inspektoratu Weterynarii czy Państwowego Inspektora Sanitarnego. Oferowanie usług magazynowych może być świetnym pomysłem na dochodowy biznes. Trzeba jednak zadbać o jego odpowiednią promocję, która pomoże w budowaniu pozytywnego wizerunku i dotarciu do potencjalnych klientów.
Reklama i marketing usług magazynowych i fulfillment
Chcąc rozreklamować usługi magazynowe, warto korzystać z metod zarówno tradycyjnych typu prasa, radio, banery czy ulotki, jak również z szeregu narzędzi internetowych. Bardzo ważną kwestią będzie stworzenie czytelnej i intuicyjnej strony internetowej, która stanie się wizytówką firmy. Jest to podstawowy krok do rozpoczęcia skutecznego promowania biznesu online. Jako że z Internetu korzystają miliony użytkowników i użytkowniczek, możliwe jest dotarcie do szerokiego grona odbiorców, wśród których znajdują się potencjalni klienci.
Witryna internetowa zwykle staje się miejscem pierwszego kontaktu klienta z firmową ofertą. Może się z nią zapoznać w dowolnym czasie i miejscu, przejrzeć na spokojnie i wyrobić sobie już powierzchowną opinię. Coraz więcej osób sprawdza daną firmę w Internecie, zanim w ogóle zdecyduje się skorzystać z jej usług. Trzeba wobec tego zadbać o stworzenie strony internetowej przyjaznej użytkownikom, z czytelnym interfejsem, prostym menu, szybkim działaniem, pozwalającą na bezproblemowe znalezienie potrzebnych informacji. Dla użytkownika znaczenie ma zarówno użyteczność strony, jak również jej atrakcyjność pod kątem wizualnym. Należy wobec tego zadać o odpowiednią kolorystykę, czytelną czcionkę, dobrej jakości zdjęcia, mapkę z lokalizacją magazynu, ciekawe i unikalne treści. User Experience ma ogromne znaczenie w przypadku pozycjonowania.
Marketing w wyszukiwarkach internetowych
Strona promująca usługi magazynowe powinna mieć przejrzyste menu, live chat, formularz kontaktowy, być responsywna czyli dostosowana do telefonów i tabletów – 60% osób przegląda strony i wyszukuje informacje właśnie na mobile’u. Mając już stronę internetową, należy zadbać o jej widoczność w internecie. Zacznijmy od pozycjonowania strony. Z wyszukiwarki Google korzysta aż 93% polskich internautów i internautek.
Pozycjonowanie to wszelkie działania, które podejmiemy aby poprawić widoczność strony w wyszukiwarce. Bez optymalizacji (on-site) i odpowiedniego linkbuildingu (działania off-site) możemy zapomnieć o ruchu organicznym z Google. Najlepiej powierzyć to zadanie profesjonalnej agencji marketingowej, która wie jak dokonać optymalizacji i zadbać o autorytet strony. Wszystko to przekłada się na dotarcie do szerokiego grona odbiorców, wybranej grupy docelowej, czyli potencjalnych klientów. Przed rozpoczęciem pozycjonowania, zapoznaj się z naszą sekcją FAQ – kliknij tutaj.
W pozycjonowaniu strony internetowej pomoże optymalizacja kodu HTML, prędkości strony, jej dostępności (accessibility) odpowiednie nasycenie dobrze dobranymi frazami kluczowymi, czy linkowanie wewnętrzne. Warto też przeznaczyć część budżetu na płatne reklamy, czyli Google Ads. Jest to sposób na szybkie wypromowanie usług magazynowych i uzyskanie leadów. Google ADS w przeciwieństwie do pozycjonowania, pozwoli nam pojawić się na czołowych pozycjach od razu, a także wyświetlić banery reklamowe w innych serwisach. Kampanie trzeba uważnie skonfigurować, dbając o odpowiednie śledzenie konwersji i analitykę, tak aby możliwe było jej stałe optymalizowanie – tylko wtedy nie przepalamy budżetu reklamowego. Jeśli nie masz doświadczania w działaniach SEM, poznaj naszą ofertę kampanii reklamowych.
Remarketing
Do promowania usług magazynowych warto wykorzystać remarketing. Jest to świetne rozwiązanie dla firm, które chcą efektywnie przypomnieć o sobie klientom, ponownie do nich dotrzeć, ale nie bombardować ich nachalną i zniechęcają reklamą. Remarketing kierowany jest do klientów, którzy odwiedzili już firmową witrynę. Należy tak ustawić kampanię, aby reklamy były nakierowane na osoby rzeczywiście zainteresowane oferowanymi usługami.
Google Moja Firma
Bardzo ważne jest też promowanie swojej firmy na rynku lokalnym. Nie można zapomnieć o stworzeniu wizytówki Google Moja Firma, dzięki której promowany biznes będzie lepiej widoczny w lokalnych wynikach wyszukiwania. Klientom będzie zdecydowanie łatwiej dotrzeć do firmy, mając przed sobą mapę Google z dokładną lokalizacją i możliwością wyznaczenia trasy. W Google Moja Firma musi znaleźć się nie tylko adres firmy, ale też link do jej strony internetowej, numer telefonu, godziny otwarcia, opinie użytkowników, zdjęcia. Chodzi o to, aby w takiej wizytówce znajdowały się wszystkie kompleksowe informacje o firmie.
Działania PR i content marketing
Firmę można promować również poprzez content marketing – redagując firmowego bloga, czy nagrywając vloga z poradami. Nie jest to jednak rozwiązanie popularne dla promocji usług magazynowych. Dla tego typu oferty, najlepiej sprawdza się włączenie działań PR – rozsyłanie informacji prasowych do prasy branżowej, a także we wpisy sponsorowane z wartościową wiedzą, poradami, wywiadami, wplatając rekomendacje swojej usługi. Merytoryczne publikacje na portalach branżowych to bardzo skuteczny sposób na promowanie biznesu.
Ogromny potencjał drzemie też w mediach społecznościowych, dlatego trzeba zaistnieć na Facebooku czy Linkedinie. Facebook już dawno temu przestał być portalem dla młodzieży, dlatego prawdopodobnie znajdziemy tam wiele osób, należących do grupy docelowej.
Social media umożliwiają pokazanie swojej firmy od innej strony, oraz wejście w interakcję z użytkownikami i użytkowniczkami. Świetną opcją będzie dzielenie się wartościowym contentem w postaci treści, zdjęć, infografik, wideo czy artykułów z firmowego bloga. To właśnie za pośrednictwem serwisów takich jak Facebook, Instagram czy Linkedin można szybko i sprawnie komunikować się z klientami. Reklamowanie się w mediach społecznych jest skutecznym sposobem na zwiększenie sprzedaży i budowanie rozpoznawalności. Ważne by udostępniane materiały były ciekawe i angażujące.
Reklama w telewizji
Kampanie reklamowe usług magazynowych i fulfillment mogą skutecznie wykorzystywać banery sponsorskie przed i po programach biznesowych w telewizji. Takie umieszczenie reklam pozwala dotrzeć do docelowej grupy odbiorców, która często skupia się na tematyce związanej z biznesem i logistyką. Banery sponsorskie w telewizji zapewniają widoczność i prestiż, wzmacniając jednocześnie wiarygodność marki w kontekście profesjonalnym. Korzystając z naszego domu mediowego, można uzyskać znaczące zniżki na emisję reklam telewizyjnych, sięgające nawet do 70%, co pozwala efektywnie zarządzać budżetem reklamowym i maksymalizować zasięg kampanii.
Lejek konwersji
Lejek konwersji, zwany też lejkiem sprzedażowym to w najprostszym tłumaczeniu ścieżka, jaką pokona użytkownik / użytkowniczka internetu od pierwszej styczności z Twoją firmą, aż po dokonanie konwersji – w tym przypadku będzie to nawiązanie kontaktu w celu zawarcia umowy lub poznania oferty. Aby skutecznie, pozyskiwać klientów trzeba dobrze przemyśleć i zaprojektować owy lejek, działając wielokanałowo. Prawie wszystkie funkcjonalne lejki konwersji oparte są o hierarchiczny model pozyskiwania, utrzymywania i pogłębiania ciekawości klienta – AIDA (Attention-Interest-Desire-Action), o którym możesz przeczytać tutaj.