Otworzyłeś/-aś salon fryzjerski i zastanawiasz się w jaki sposób promować swoje usługi by szybko zyskać nowych klientów i klientki oraz przekuć inwestycję w intratny biznes?
Każdego roku na rynku otwierają się kolejne salony fryzjerskie, przez co konkurencja rośnie. Pojawia się wobec tego pytanie, co zrobić w celu dotarcia do grupy docelowej, pozyskania nowych klientów i zatrzymania przy sobie tych stałych.
Otwierając nowy salon fryzjerski, tak samo jak w przypadku każdej działalności gospodarczej, należy sięgnąć po reklamę, która musi zostać dostosowana do profilu prowadzonego biznesu, potrzeb i oczekiwań odbiorców. Promowanie usług fryzjerskich stało się obecnie koniecznością, nawet w przypadku atrakcyjnego salonu, prowadzanego przez specjalistę. Skuteczna strategia marketingowa pozwoli zaistnieć na rynku i w świadomości potencjalnych klientów, zainteresować ich swoją ofertą i zachęcić do skorzystania z niej. Wszystko to przełoży się na budowanie pozytywnego wizerunku i wzrost sprzedaży. Czas zastanowić się nad tym, jak wypromować usługi fryzjerskie.
Jak reklamować salon fryzjerski / barber shop?
Klienci z ulicy
Duże znaczenie w przypadku salonu fryzjerskiego ma jego lokalizacja, która powinna być dogodna dla klientów, atrakcyjna. Najlepszym rozwiązaniem będzie wybór lokalu znajdującego się przy ulicy o dużym natężeniu ruchu, co wpłynie korzystnie na wzrost liczby nowych klientów tzw. „z ulicy”. Zadbać należy o czytelny i estetyczny szyld, który będzie rzucał się w oczy już z daleka. W przypadku dużych witryn warto okleić szybę estetyczną, designerską reklamą. Kluczowe będzie zachowanie dobrego smaku. Do stworzenia zewnętrznej reklamy warto zatrudnić fachowca w postaci dobrego grafika. Na witrynie powinny znaleźć się zachęcające hasła lub informacje o najnowszych promocjach, wszystko to aby uczynić salon bardziej atrakcyjnym w oczach potencjalnych klientów. Pomocne okazują się być też zewnętrzne standy, czy „potykacze”, które można wykorzystać do ciekawego przedstawienia reklamowanego miejsca. Kluczowe będzie zaintrygowanie odbiorców, co zwiększy szanse na odwiedzenie salonu.
Jeśli zewnętrzna reklama przyniesie pożądany efekt i potencjalny klient wejdzie do środka, powinien ujrzeć widok stylowo i estetycznie urządzonego wnętrza salonu – w którym czekać będą na niego wizytówki, broszury i foldery, ale przede wszystkim gotowa i profesjonalna obsługa. Pamiętajmy, że zgodnie z badaniami ponad 3/4 klientów jest w stanie zapłacić więcej za usługę, która będzie na wysokim poziomie.
DTP – Materiały drukowane
W salonie przy recepcji zostawmy swoje wizytówki. Zadowoleni klienci, chętnie do nas wrócą oraz polecą nas swoim znajomym… a przecież nie ma lepszej i skuteczniejszej reklamy niż polecenie.
Na wizytówce powinny znajdować się dane teleadresowe, w tym adres strony www, nazwa salonu oraz slogan reklamowy. Z kolei w broszurach i folderach trzeba zawrzeć wyczerpujące informacje odnośnie oferowanych w salonie usług fryzjerskich, dzięki czemu odbiorca będzie mógł zapoznać się z pełną ofertą na spokojnie w swoim domowym zaciszu.
Reklama w Internecie
Obecnie kluczem do sukcesu jest promowanie swojej firmy i oferty w Internecie. Wykorzystać można w tym celu przeróżne narzędzia i kanały. Zacząć powinno się od założenia własnej strony internetowej, na której znajdą się wszystkie niezbędne informacje o firmie i oferowanych usługach, przedstawione w przejrzysty i atrakcyjny sposób. Dane kontaktowe i cennik to nie wszystko, warto umieścić na witrynie świadectwa potwierdzające profesjonalizm, renomę, kwalifikacje i doświadczenie. Pamiętajmy, również o designie… usługi fryzjerskie to przecież lifestyle. Ten rodzaj usług szczególnie „kupujemy oczami”.
Na stronie internetowej świetnym rozwiązaniem okazuje się być umieszczenie rozbudowanej galerii zdjęć, dzięki której klienci będą mogli zapoznać się z wnętrzem i wyposażeniem, jeszcze zanim zdecydują się na odwiedzenie salonu osobiście. Dobrym rozwiązaniem jest również umieszczenie widgetu z Instagramu, gdzie będziemy pokazywać wykonane przez nas metamorfozy. Dużo łatwiej jest przecież przekonać kogoś do siebie, pokazując mu efekty swojej pracy.
Na tym etapie mamy już stronę internetową, do której będą się odnosić wszelkie reklamy. Aby użytkownicy internetu mogli trafić na ową stronę, musi być jednak promowana! Jak to robić?
Klienci z Google – Pozycjonowanie strony, Google ADS, Google Moja Firma
Prowadzenie firmowej strony internetowej to nie wszystko. Warto zainwestować w jej pozycjonowanie strony, aby uzyskać jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy kluczowe. Im będzie ona wyższa, tym witryna stanie się bardziej widoczna, co pozwoli na dotarcie do większej grupy potencjalnych klientów, w momencie kiedy szukają danej usługi.
Pozycjonowanie służy zwiększeniu rozpoznawalności marki i budowaniu pozytywnego wizerunku. Tego typu działania najlepiej będzie powierzyć agencji SEO, która posiada odpowiednią wiedzę, zapiecze i doświadczenie. Pozycjonowanie to jednak proces zajmujący wiele miesięcy. Szybsze efekty pozwolą uzyskać płatne kampanie reklamowe Google ADS.
Widziałeś/-aś kiedyś znaczniki firm na mapie, szukając jakiś usług? To całkowicie bezpłatne wizytówki usługi Google Moja Firma. Załóż i zoptymalizuj swoją wizytówkę. Klienci z pewnością łatwiej trafią do Twojego salonu.
Mailing i social media
Do pozyskania nowych klientów i utrzymania tych stałych – warto skorzystać z mailingu. Wysyłając informacje o najnowszych promocjach, specjalnych wydarzeniach itd. Zachęćmy do zapisu na listę newslettera programem lojalnościowym, czy dodatkowymi benefitami.
Skutecznym narzędziem reklamowym są media społecznościowe, z pomocą którym można promować swój salon i usługi fryzjerskie – dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, wchodzić z nimi w interakcje, czy zwiększyć świadomość marki. Zainteresować powinno się przede wszystkim prowadzeniem bloga, profilu na Facebooku i Instagramie – ten ostatni w usługach fryzjerskich ma szczególne znaczenie. Pokazujmy swoje realizacje, metamorfozy i udzielajmy wartościowych, ciekawych porad dotyczących pielęgnacji włosów.