Planujesz otwarcie siłowni lub klubu fitness? A może jesteś trenerem personalnym? Aby działalność rzeczywiście okazała się sukcesem i przyniosła zyski, a także satysfakcję – niezbędna jest odpowiednia reklama. Dostępnych jest wiele rozwiązań i narzędzi, które sprawiają, że promocja usług fitness jest stosunkowo łatwym zadaniem. Jak się reklamować?
Klasyczny marketing
Wśród znanych i powszechnie stosowanych metod marketingu tradycyjnego możemy wskazać między innymi roznoszenie ulotek po okolicy, umieszczanie plakatów w newralgicznych punktach miasta czy reklama w lokalnym radiu. Choć zdecydowanie warto wdrożyć te metody reklamy do prowadzonej kampanii, w dzisiejszych czasach są one po prostu niewystarczające.
W dobie internetu i zalewających nas ze wszystkich stron reklam w różnych formach, plakat czy ulotka wręczona na ulicy mogą po prostu nie wzbudzić zainteresowania wielu młodych osób, którzy prędzej będą szukali informacji w Google lub w mediach społecznościowych, takich jak np. Instagram.
Strona www siłowni, optymalizacja SEO i pozycjonowanie
Świat stał się globalną wioską i podróżowanie czy zmiana miejsca zamieszkania nie budzą już takich emocji jak kiedyś. Przeprowadzka – zwłaszcza w ramach jednego kraju – dla młodych osób nie stanowi decyzji bardziej zobowiązującej niż zakup droższego sprzętu elektronicznego. W związku z tym, szczególnie w pierwszych tygodniach po przeprowadzce, polegają oni na informacjach, które mogą znaleźć w sieci. W tym przypadku kluczowa będzie strona www i pozycjonowanie.
Strona internetowa to podstawa wszelkich działań w internecie. Koniecznie trzeba zadbać aby była atrakcyjna wizualnie, posiadała dobrej jakości zdjęcia, plan zajęć treningowych, wykaz dostępnych trenerów i trenerek, mapę i wskazówki dojazdu czy cennik. Strona musi być łatwa w nawigacji, intuicyjna i przyjazna użytkownikowi. Zgodnie z zasadą 3 kliknięć, jeśli użytkownik czy użytkowniczka serwisu nie będzie w stanie szybko dotrzeć do poszukiwanych informacji, opuści stronę.
Reklama klubu fitness nie może ograniczać się jednak do strony www – samo jej zrobienie nie oznacza, że nasz potencjalny klient będzie miał jak na nią trafić. Stronę www trzeba przecież wypromować! Pracę należy rozpocząć od dobrej optymalizacji SEO. Ważne jest zaplanowanie architektury strony, treści, umieszczenia i wykorzystania odpowiednich słów kluczowych, optymalizacja kodu, prędkości działania, czy accessibility strony. Po wykonaniu tych czynności (0n-site) możemy przejść do działań mających na celu budowę ratingu i pozycji strony – czyli linkbuildingu (działania off-site). Linkbuilding to nic innego jak pozyskiwanie w odpowiedni sposób, wartościowych linków, prowadzących do strony. Koniecznie muszą one pochodzić z tematycznych i poprawnie opracowanych pod względem SEO treści, na stronach z dobrymi parametrami SEO. Do pozycjonowania strony należy się przygotować pod względem merytorycznym, gdyż łatwo popełnić tu błędy, które mogą paradoksalnie obniżyć pozycję serwisu. Jeśli planujesz pozycjonowanie siłowni lub klubu fitness zapoznaj się z naszą sekcją najczęściej zadawanych pytań (FAQ) – kliknij tutaj.
Google ADS
Pozycjonowanie jest procesem długoterminowym. Zajęcie topowych pozycji w wynikach wyszukiwania zajmie nam trochę czasu. Jeśli chcemy wzmocnić widoczność w wynikach wyszukiwania od razu, włączmy Google ADS Search, czli płatne linki w wyszukiwarce, rozliczane w modelu PPC. Google ADS pozwala nam również na włączenie kampanii display (banery reklamowe) oraz zadbanie by osoby, które weszły w styczność ze stroną szybko o niej nie zapomniały (remarketing).

Wykres efektów pozycjonowania strony vs. kampanii ADS
Google Moja Firma
Przeglądając i analizując konkurencję zauważyłeś/-aś firmy w Google Maps? To właśnie wizytówki powstałe w ramach usługi Google Moja Firma. Aby wizytówka była dobrze widoczna w wynikach wyszukiwania należy ją maksymalnie wykorzystać. Zadbajmy o dobrej jakości opisy zawierające słowa kluczowe, uzupełnijmy zakres usług, godziny otwarcia siłowni, dodajmy zdjęcia i stale aktualizujmy wszelkie dane.
Zadbaj o opinie
Punkt ten jest ściśle powiązany z poprzednim. Dobry marketing siłowni nie obejdzie się także bez opinii wystawianych m.in. w Google. Na podstawie rekomendacji osoby wstępnie zainteresowane skorzystaniem z usług punktu podejmują decyzję, na którą siłownię się udać. Im więcej korzystnych opinii od faktycznych klientów, tym lepiej. Zachęć więc zadowolonych klientów do pozostawienia feedbacku. Wielu osobom zwyczajnie szkoda czasu na wystawianie opinii, zwłaszcza gdy wszystko jest w jak najlepszym porządku. Przeciwnie, gdy klient będzie niezadowolony – chętnie podzieli się tym faktem by rozładować frustrację. Aby zachęcić klientów do opisania swoich doświadczeń z siłownią, warto zaoferować na przykład jednorazowy rabat na zakup karnetu po wystawieniu takiej opinii czy sesję pod okiem trenera personalnego. W ten sposób obie strony będą zadowolone, a potencjalny klient będzie mógł podjąć decyzję w oparciu o rzeczywiste odczucia innych użytkowników siłowni.
Social media
Fitness to coś, co chętnie oglądamy w mediach społecznościowych. Kto z Was nie śledził osób z ładnymi figurami, które motywowały do aktywności i pokazywały swoje treningi na Facebooku, Instagramie czy TikToku? Dlatego warto postawić na sprawnie prowadzone media społecznościowe, na których będą ukazywać się posty z codziennego życia siłowni, niektóre treningi czy trenerów, a także obecnie obowiązujące promocje. Wpisy na Facebooku czy Instagramie muszą być dobrej jakości, pokazywać nie tylko sprzęt i wnętrze siłowni, ale także społeczność – bo to właśnie ona niejednokrotnie jest kluczowa przy wyborze klubu.
Zobacz również:
Wygodny newsletter dla chętnych
Prowadząc działania marketingowe, nie można zapominać o potędze email marketingu. Uwzględnijmy więc w swojej strategii pozyskiwanie adresów email. Można tego dokonać np. poprzez udostępnianie wartościowych treści jak ebooki, update’y z bloga czy nawet rabaty za zapis na listę mailingową. Jeśli ktoś zdecydował się udostępnić swój adres e-mailowy, rozsyłaj newslettery przekazujące ciekawe informacje. Pamiętaj jednak by robić to z głową, by nie osiągnąć przeciwnego efektu „spamując” skrzynki pocztowe. Nadmiar wiadomości może sprawić, że klient po prostu zrezygnuje z mailingu. Newsletter musi mieć określoną częstotliwość i nieść content, który daje realną wartości i budzi zainteresowanie. Możesz w nim zawrzeć informacje o aktualnych godzinach działania punktu (jeśli uległy one zmianie), obowiązujących promocjach, ale również informacjach dotyczących ćwiczeń, czy diety.
Content marketing
Będąc przy newsletterze dotarliśmy do kolejnego punktu, który jest potęgą i przyszłością – do content marketingu, czyli marketingu treści. Zdarza Ci się śledzić blogi o dietach, zdrowym trybie życia, czy ćwiczeniach? A może oglądasz tutoriale i vlogi? O tym właśnie mowa! Prowadzenie bloga firmowego, dystrybucja wpisów poprzez newsletter czy Facebooka, gdzie dzielimy się drogocenną wiedzą potrafi zbudować duże przywiązanie do marki i zaangażowanie wokół niej. W końcu jesteś ekspertem/-ką w swojej dziedzinie! Zobacz ofertę content marketingu – kliknij tutaj.
Działaj wielotorowo
Wyżej opisane działania nie powinny być podejmowane pojedynczo, ale jako kompleksowa strategia marketingowa. Tylko w ten sposób można uzyskać odpowiednie efekty. Połączenie tradycyjnych metod marketingowych w zestawieniu z nowoczesnymi technikami pozwoli objąć jak najszerszą grupę docelową. Na samym początku przygotuj persony by wiedzieć do kogo kierujesz marketing, a następnie zaplanuj kompleksowy lejek konwersji.
Marketing siłowni potrafi być bardzo czasochłonny. Jeśli brak Ci doświadczenia związanego z przygotowywaniem strategii, pozycjonowaniem strony, ustawianiem i optymalizowaniem kampanii ADS, wymyślaniem interesujących postów na media społecznościowe powierz takie działania specjalistom, takim jak my 🙂 Zapraszamy do współpracy!