Jak reklamować i wypromować sex shop?

Seks i szeroko pojęta erotyka nadal pozostają tematem tabu. Przez wielu kojarzone są przede wszystkim z branżą porno, co niestety spotyka się z ogólną dezaprobatą społeczną i ograniczeniami w reklamowaniu. Rosnącą popularnością cieszą się sklepy erotyczne online, które pozwalają na szybkie i dyskretne zakupy, co klienci sobie bardzo cenią. Pojawia się pytanie, jak wypromować sex shop, dotrzeć do wybranej grupy odbiorców, zwiększyć świadomość marki, zachęcić do zakupu i poprawić wyniki sprzedażowe? Promocja biznesu erotycznego nie jest łatwym zadaniem, dlatego konieczne staje się opracowanie odpowiedniej strategii marketingowej i kompleksowego lejka sprzedaży.

Erotyka zakazana w social mediach? – czyli jak się reklamować by nie zostać zbanowanym

Portale społecznościowe takie jak Facebook i Instagram nie akceptują dodawania reklam dotyczących treści erotycznych. Niesie to za sobą duże ograniczenia i pewne straty, bo social media są obecnie potęgą i niezwykle skutecznym narzędziem reklamowym. Niestety w przypadku branży erotycznej bardzo łatwo o otrzymanie bana. Większość serwisów, portali ogłoszeniowych i for blokuje wszelkie wpisy dotyczące tego segmentu rynku. Trzeba skupić się na marketingu organicznym, cechującym się naturalnością. Nie można sięgnąć po reklamę na Facebooku ani po inne płatne formy docierania przy pomocy serwisów społecznościowych, dlatego pozostaje budowanie naturalnego zainteresowania treściami organicznymi. Należy skupić się na tworzeniu ciekawych materiałów i zwiększeniu ich widoczności. Prowadzenie fanpage można zlecić agencji marketingowej, aby uzyskać najlepsze zasięgi i szybki rozwój.

Pozycjonowanie strony internetowej sex shopu

Pozycjonowanie strony sklepu erotycznego jest nie lada wyzwaniem, dlatego należy powierzyć to zadanie doświadczonym profesjonalistom, cechującym się kreatywnością. Istotne będzie dobranie odpowiednich słów kluczowych, które zapewnią duży wzrost liczby wyszukiwań w wyszukiwarce internetowej. Znaczenie mają frazy nie tylko branżowe, ale też lokalne w przypadku sklepów stacjonarnych. Istotne będzie zoptymalizowanie treści na stronie pod wybrane frazy, mając na uwadze wpływ metadanych na SEO. Należy też zadbać o znalezienie odpowiednich miejsc do odnośników do strony, czyli o wartościowy link building.

Lepsza pozycja w wynikach wyszukiwania dzięki Google ADS

Świetną opcją w przypadku branży erotycznej jest Google Ads. W ten sposób możliwe staje się promowanie swojego sex shopu w wyszukiwarce internetowej czy sieci partnerskiej. Zaletą płatnych kampanii jest docieranie do wybranej grupy docelowej, czyli wyłącznie do potencjalnych klientów zainteresowanych ofertą. Reklamy będą wyświetlały się także na urządzeniach mobilnych, czyli na smartfonach i tabletach.

Nie można zapomnieć o content marketingu

Bardzo ważnym narzędziem w promowaniu sex shopu jest content marketing, z naciskiem na oddziaływanie na emocje. Jako że seks nadal jest wstydliwym tematem, w Internecie można poczuć zdecydowanie większą swobodę. Internauci mogą znaleźć przydatne informacje na tematy intymne, pofantazjować, kupić gadżet erotyczny. Istotne w marketingu sex shopu jest to, aby wzbudzić zainteresowanie, po czym zadziać na wyobraźnię klientów. Tworzone treści muszą być ciekawe, wartościowe, pisane językiem korzyści. Zawsze trzeba skupiać się na potrzebach odbiorców i ich emocjach. Opisy produktów nie mogą być byle jakie, mechaniczne. Zadbać trzeba o dyskrecję, komfort, anonimowość, edukację seksualną. Dobrej jakości, angażujące treści i zmysłowe zdjęcia będą generowały sprzedaż.

Programy afiliacyjne (partnerskie)

Sklep erotyczny może wiele skorzystać na afiliacji i to bez wysokich nakładów finansowych. Wystarczy znaleźć cenionych twórców i zaoferować im promowanie swojego sklepu/produktu. Afilianci staną się wizytówką marki, muszą wobec tego pasować do profilu jej działalności. W ten sposób można zwiększyć świadomość marki, dotrzeć do większej grupy odbiorców zainteresowanych danym produktem. Programy partnerskie zapewniają zysk dla każdego uczestnika, który wygeneruje sprzedaż. Liczba wydawców i reklamodawców stale rośnie. Jest to jeden z najbardziej naturalnych sposobów promocji.

Aby włączyć działania programów afiliacyjnych do swojej strategii można skorzystać z gotowych rozwiązań. Do najpopularniejszych platform pozwalających na afiliacje należą: Webepartners, Awin, czy Afiliant.

Newsletter wesprze marketing sex shopu

Pomocnym narzędziem w marketingu sex shopu okazuje się newsletter. Pozwala na zbieranie danych o klientach i na budowanie relacji z nimi. Za jego pomocą można informować o sklepowej ofercie, promocjach, nowościach. Wysyłanie newsletterów prowadzi do zwiększenia sprzedaży generalnej, nie tylko określonego produktu. Umożliwia dzielenie się wiedzą z czytelnikami w przystępny sposób, budowanie pozytywnego wizerunku i autorytetu.

Wykorzystywanie wpływowych influencerów do promowania usług i produktów

Współpraca z influencerami także będzie korzystna dla sex shopu, szczególnie z tymi działającymi w blogosferze. Warto poprosić wpływowe osoby o rekomendowanie produktów, co przełoży się na wzrost zasięgu organicznego. Ważne będzie to, aby blog był poczytny, a influencer cieszył się autorytetem.

Popularnym rozwiązaniem jest promocja z wykorzystaniem mikroinfluencerów, w rozliczeniu barterowym. Skuteczność i efekty takiej promocji często bywają jednak niezauważanle, warto więc postawić na wpływowe i dobrze dobrane osoby i blogi.

Pomocne porównywarki cen i porównywarki produktów

Obecnie wielu Internautów przed dokonaniem zakupu korzysta z porównywarek cenowych i produktowych, aby znaleźć dla siebie najlepszą ofertę. Warto wobec tego wykorzystać tego typu narzędzia, gdyż wiąże się to z wieloma korzyściami dla sex shopu. Wdrożenie porównywarek pozwala na zwiększenie konwersji, zatrzymanie użytkowników dłużej na stronie sklepu, prezentowanie i wyróżnienie produktów, pokazanie asortymentu w pozytywnym świetle, ułatwienie dokonania wyboru konsumentowi, zwiększenie sprzedaży.

Przykładowe porównywarki cen: Ceneo, Nokaut, Okazje.info, Skąpiec.

Przykładowe porównywarki produtków: Biotrendy.pl, SwiadomyKlient.pl, feromony-opinie.com.pl.

Może warto pomyśleć o marketingu wirusowym?

W przypadku sex shopu warto pomyśleć o kampanii marketingu wirusowego, dobierając odpowiednią grupę docelową. Jeżeli stworzone materiały będą miały zabawną, unikalną i intrygującą formę, przykują uwagę i nakłonią do podzielenia się reklamą z innymi użytkownikami. Jest to szybki i tani sposób na rozpowszechnienie się w Internecie.

Marketing automation

Za pomocą marketingu automation możliwe staje się stworzenie oraz wysyłanie spersonalizowanych komunikatów marketingowych i sprzedażowych do odbiorców, bez konieczności ponoszenia wysokich kosztów. Ważne będzie to, aby wysyłane treści były dopasowane do ich potrzeb i oczekiwań, co przełoży się na większą efektywność działań. Wykorzystanie marketing automation pozwoli na precyzyjniejsze docieranie do osób zainteresowanych ofertą sklepową i skuteczniejsze pozyskiwanie leadów.

Zaufało nam wiele marek z branży!

Pheroamore, Intymnosc.pl, Eromed, Sexual Health Series, Biotrendy.pl, Greener Pharma, Suplemeds, SwiadomyKlient.pl, Naomi-premium.pl

Twój sex shop może przynosić zyski. Pomożemy Ci osiągnąć cele marketingowe i wygenerować sprzedaż. Napisz do nas: hello@warszawskagm.pl | Czat z konsultantem
1170 720 Warszawska Grupa Mediowa

Potrzebujesz pomocy przy promocji swojej firmy?
Napisz do mnie na:
a.stachowicz@warszawskagm.pl
lub skorzystaj z naszego chatu online.
Arkadiusz Stachowicz

Odwiedź profil Linkedin

Ustawienia prywatności

When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in the form of cookies. Here you can change your Privacy preferences. It is worth noting that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we are able to offer.

Click to enable/disable Google Analytics tracking code.
Click to enable/disable Google Fonts.
Click to enable/disable Google Maps.
Click to enable/disable video embeds.
Serwis korzysta z plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z witryny oznacza akceptację postanowień Polityka Prywatności (Klauzula informacyjna RODO). Pamiętaj, że ustawienia plików cookies możesz modyfikować i usuwać w swojej przeglądarce internetowej.