Jak reklamować i wypromować hurtownię lub usługi dropshippingowe?

W handlu nie tylko sklepy detaliczne potrzebują skutecznej kampanii marketingowej, ale też hurtownie. Świadczenie usług dropshippingowych daje ogromne możliwości, ale nie każdy przedsiębiorca wykorzystuje w pełni potencjał drzemiący w tym innowacyjnym rozwiązaniu. Na rynku działa wiele hurtowni, ale nie wszystkie dynamicznie się rozwijają i odnotowują coraz większe zyski. Jeśli firma ma być rentowną inwestycją, to musi na siebie zarabiać i to bezustannie. Jeśli włożony w biznes kapitał początkowy ma się zwrócić i to z dużą nawiązką, koniecznością staje się opracowanie i wdrożenie marketingu hurtowni. Obecnie jest wiele sposobów na promowanie swojej marki i usług, budowanie pozytywnego wizerunku, pozyskiwanie nowych klientów. Nie należy jednak ograniczać się wyłącznie do jednego ani nawet do dwóch źródeł reklamy, gdyż może to nie zapewnić pożądanych efektów. Warto postawić na marketing wielokanałowy!

Wykorzystanie potencjału drzemiącego w social mediach

Media społecznościowe cieszą się obecnie ogromną popularnością, dlatego warto je wykorzystać do promowania swoich usług, zwiększenia świadomości marki. Prowadzenie profili na Facebooku i Instagramie jest całkowicie bezpłatne, ale można też skorzystać z płatnych narzędzi, aby uzyskać jeszcze lepsze efekty. Serwisy społecznościowe staną się dodatkowymi kanałami promocji, pozwolą na nawiązywanie relacji z klientami oraz na szybkie przekierowywanie użytkowników do hurtowni i zachęcą do skorzystania z oferty.

Do promowania biznesu warto wykorzystać grupy na Facebooku

Nowych klientów możemy zyskać również zapisując się do konkretnych grup dyskusyjnych dotyczących handlu, biznesu i dropshippingu. Takie grupy skupiają wielu odbiorców, czyli potencjalnych klientów. Osoby przeglądające je, mogą w każdej chwili skontaktować się z ogłoszeniodawcą. Nie będą to przypadkowe osoby, ale docelowa grupa odbiorców, zainteresowana konkretnymi produktami posiadanymi przez dostawców. Warto udzielać się na dyskusjach poświęconych dropshippingowi i e-commerce. Można na nich zamieszczać informacje o swoim asortymencie, nowościach, warunkach współpracy.

Pozycjonowanie hurtowni niesie ze sobą wiele korzyści

Każda hurtownia powinna znaleźć się w Google, jeśli szuka współpracy. To z kolei wymaga odpowiedniego zoptymalizowania strony i jej pozycjonowania. Istotne jest wybranie odpowiednich słów kluczowych i sięgnięcie po pozycjonowanie long tail, co przynosi najlepsze efekty. Największych dystrybutorów w każdej branży można znaleźć właśnie w wyszukiwarce Google. Celem pozycjonowania jest uzyskanie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe.

Google ADS, czyli płatne reklamy nastawione na zysk

Uzupełnieniem pozycjonowania będzie Google Ads, co pozwala na mocne wyeksponowanie produktów w wynikach wyszukiwania. Można też dołączyć szereg dodatkowych informacji o nich, aby reklama stała się jeszcze bardziej atrakcyjna w odbiorze. Google Ads zwiększa szanse na błyskawiczne pojawienie się witryny na pierwszej stronie wyników wyszukiwania na wybrane frazy kluczowe.

Content marketing – materiały w prasie nadal skuteczną formą reklamy

Klienci cenią sobie wartościowe treści i tylko takimi można wzbudzić zainteresowanie. Świetnym rozwiązaniem będzie promowanie się w tradycyjnych mediach, czyli w prasie. Można wybrać teksty sponsorowane, ogłoszenia i inne. Najlepiej będzie podjąć współpracę z prasą branżową. Można wykupić powierzchnię reklamową lub zlecić napisanie artykułu sponsorowanego copywriterowi czy agencji mediowej.

Jak może pomóc newsletter?

Do zwiększenia sprzedaży przyda się także newsletter. Za jego pomocą można dostarczyć wielu klientom informacje o ofercie, promocjach, nowościach. Oferta produktowa przesyłana drogą mailową musi być oczywiście ciekawa i wartościowa, aby nie znalazła się w spamie lub nie została pominięta przez brak zainteresowania.

Portale B2B i ogłoszeniowe również pomocne do promowania usług dropshippingowych

Portale B2B to profesjonalne systemy handlowe, które usprawniają komunikację między firmą a kontrahentami, partnerami i klientami. Za ich pomocą możliwe jest poprawienie jakości świadczonych usług, udostępnienie informacji o posiadanym asortymencie i warunkach współpracy. Szybka i sprawna realizacja usług przekłada się na większe zadowolenie usługobiorców, dlatego warto skorzystać z tego innowacyjnego narzędzia. Promować można się także na portalach ogłoszeniowych, które skupiają ogromną liczbę użytkowników szukających konkretnej usługi/produktu. Pozwalają na zamieszczenie obszernego opisu, dodanie zdjęć wizualizujących ofertę. Za pomocą tego typu portali możliwe staje się budowanie wizerunku marki w Internecie, zwiększenie wiarygodności i rozpoznawalności.

Korzystne integracje z wieloma dostawcami oprogramowań sklepowych

Obecnie niezwykle ważne jest to, aby hurtowna była zintegrowana z różnymi oprogramowaniami sklepowymi. Jest to sposób na szybkie znalezienie potencjalnych kontrahentów. Coraz więcej sklepów internetowych korzysta z gotowych rozwiązań i decyduje się na integrowanie z hurtowniami współpracującymi z dostawcami oprogramowania sklepów. Znalezienie się na liście pozwala na łatwe i szybkie skomunikowanie się z odbiorami detalicznymi. Hurtownia udostępnia dane produktowe w pliku CSV lub XML, dzięki czemu e-sklep może w jeden dzień uzupełnić swój wirtualny asortyment, który natychmiast znajdzie się w sprzedaży.

Przedstawiciele handlowi mogą wiele pomóc

Hurtownia potrzebuje odpowiedniego reprezentanta, który będzie dobrze zaznajomiony z firmą i jej celami, wesprze promowanie biznesu. Zajmie się on obsługą klientów – pozyskiwaniem nowych i dbaniem o stałych. Jego umiejętności sprzedażowe i specyficzne kompetencje miękkie pomogą hurtowni na wielu płaszczyznach. Będzie obserwować konkurencję, przeglądać ich katalogi i podpatrywać działania. Bardzo ważne w opracowywaniu strategii jest poznanie pojęcia i zasad kryjących się za smarketingiem.

Przedstawiciel handlowy powinien zająć się budowaniem sieci sprzedaży, podtrzymywaniem współpracy i negocjowaniem jej warunków z klientami. Zajmie się promowaniem firmowych produktów, przygotowaniem oferty handlowej i raportów oraz organizacją spotkań promocyjnych.

640 426 Warszawska Grupa Mediowa
Ustawienia prywatności

When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in the form of cookies. Here you can change your Privacy preferences. It is worth noting that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we are able to offer.

Click to enable/disable Google Analytics tracking code.
Click to enable/disable Google Fonts.
Click to enable/disable Google Maps.
Click to enable/disable video embeds.
Serwis korzysta z plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z witryny oznacza akceptację postanowień Polityka Prywatności (Klauzula informacyjna RODO). Pamiętaj, że ustawienia plików cookies możesz modyfikować i usuwać w swojej przeglądarce internetowej.