Jak reklamować i wypromować firmę deweloperską?

Każda branża specjalizująca się w sprzedaży wszelkiego rodzaju usług, potrzebuje odpowiednio opracowanego dla swojej oferty planu, którego celem będzie zmaksymalizowanie zainteresowania potencjalnych nabywców proponowaną usługą, a co za tym idzie, zwiększenie przychodu z jej sprzedaży. Jednym z potężniejszych obszarów, na którym kampania reklamowa stanowi prawdziwą bitwę o klienta, jest branża deweloperska, która, w zależności od specyfiki konkretnej inwestycji, wymaga szczegółowo przeprowadzonych analiz rynkowych, skutkujących skrojonym na miarę całego projektu planem marketingowym.

Reklama i marketing deweloperów, czyli jak i komu podać swoją propozycję

Aby prowadzona kampania reklamowa odnosiła zamierzone skutki, konieczne jest uwzględnienie w jej schemacie obrazu konkretnej persony, czyli, innymi słowy, obrazu klienta idealnego. Określając szczegółowo profil interesującego nas nabywcy, uwzględniając między innymi jego wiek, wykształcenie, status społeczny i materialny, a także zainteresowania, możemy przystąpić do tworzenia swoistego rodzaju sita weryfikującego potencjalnych nabywców, nazywanego lejkiem konwersji, którego poszczególne etapy pozwalają na sfinalizowanie sprzedaży z idealnie dopasowanym do naszego profilu klientem.

Choć obecnie główne źródło pozyskiwania informacji to sieć internetowa, nie należy zapominać o tradycyjnych i skutecznych od wielu lat kanałach reklamowych. Billboardy, dobrej jakości wizualizacje, materiały drukowane, branding. Każda z tych form promocji zwiększa szanse na pozyskanie klienta. Spotkania otwarte i eventy PR-owe stanowią doskonałą okazję na przyciągnięcie uwagi większego grona odbiorców.

Reklama i marketing firmy deweloperskiej w sieci, czyli wizualizacja dla każdego

Wspomniane wcześniej tradycyjne metody promocji to oczywiście niezbędny, ale nie kluczowy czynnik pozwalający na trafienie do odpowiedniego klienta. W większości przypadków zainteresowani kupnem mieszkania trafiają na konkretną ofertę nie przez przypadek, ale w wyniku efektywnego przeszukiwania sieci internetowej. Aby umożliwić potencjalnym klientom odnalezienie właśnie naszej oferty i przekonać ich, że mamy dla nich to, czego szukali, musimy oddać w ich ręce w pełni czytelną i intuicyjną witrynę internetową, która w szybkich krokach doprowadzi ich do odnalezienia odpowiedzi na ich pytania. Wyraźnie zaznaczone formy kontaktu, live chat z agentem, numer telefonu czy formularz kontaktowy pozwalają na kontakt zainteresowanego z biurem deweloperskim wieloma kanałami.

Oczywiście aby strona internetowa przynosiła wymierne efekty, konieczne jest uwzględnienie w jej projekcie aktualnie obowiązujących trendów i wprowadzenie skutecznych działań SEO, takich jak pozycjonowanie i optymalizacja zamieszczanych na stronie dewelopera treści. W związku z ogromną konkurencją na rynku nieruchomości i licznymi wytycznymi dla właściwej optymalizacji serwisów internetowych, warto zaangażować do tych działań specjalistów od SEO, którzy, znając specyfikę całego procesu, doprowadzą do maksymalnego wzrostu odsłon naszej witryny.

Marketing i promocja przez wyszukiwanie, czyli zespół narzędzi Google

Wspominając o pozycjonowaniu strony nie ma możliwości pominięcia tak ważnego narzędzia promocyjnego, jakim jest wyszukiwarka Google i przynależne do niej takie elementy jak Google ADS, czy Wizytówka Google Moja Firma. Dzięki wykorzystaniu wszystkich możliwości oferowanych przez Google, mamy możliwość wybicia się naszej oferty na sam szczyt listy wyszukiwania, a to za pomocą reklam, linków sponsorowanych, a także powszechnych w sieci, przykuwających uwagę, banerów reklamowych.

Wysoką skuteczność kampanii promocyjnej odnotowują także firmy, decydujące się na szeroko stosowany remarketing. Dzięki budowaniu bazy odbiorców na podstawie listy odwiedzin naszej witryny, oferta deweloperska nie tylko zwiększa liczbę wyświetleń, ale też jest prezentowana osobom, które już naszą stronę odwiedziły, a więc prowadzą poszukiwania w zakresie naszej branży.

Marketing deweloperów, czyli interakcja z klientem

Poza wspomnianymi działaniami o podłożu ściśle marketingowym warto pomyśleć o wdrożeniu w ramach naszej oferty działań z zakresu content marketingu. Prowadzenie bloga, który zawierać będzie interesujące treści, odpowiedzi na pytania, czy historia okolicy z pewnością skłoni potencjalnego klienta to bliższego zapoznania się z naszą ofertą. Wzbogacenie strony internetowej o ciekawostki dla młodych inwestorów czy storytelling prezentujący zakup pierwszego mieszkania to także doskonały sposób na przykucie uwagi i zaprezentowanie się jako troskliwy partner biznesowy. Wykorzystanie potencjału jakim operują social media to wręcz nieograniczone pole możliwości, którego zasięg zwiększa się z każdym kliknięciem odwiedzającego naszą platformę internauty. Oferta newslattera, fora i serwisy tematyczne – wszystko to służy podtrzymaniu relacji i zacieśnianiu więzi poszukującego klienta z naszą deweloperską ofertą.

Nie można zapominać, że spora grupa interesantów trafia na konkretną inwestycję za sprawą pośredników, takich jak agencje nieruchomości oraz serwisy ogłoszeniowe. Prezentacja oferty w lokalnych mediach to jeden z najszybszych sposobów zyskania rozgłosu w najbliższej okolicy. O zasadności zamieszczania sponsorowanych artykułów w serwisach branżowych i magazynach deweloperskich nie trzeba chyba nikogo przekonywać, tak samo jak o prezentowaniu prowadzonej przez nas inwestycji na targach nieruchomości – tam po prostu trzeba się pokazać.

Promowanie przez działanie, czyli pomoc w stylu CSR

Działania CSR to doskonały sposób na zyskanie rozgłosu i zaufania do reprezentowanej przez nas marki. Udzielanie wsparcia przedsiębiorcom, obiektom użyteczności publicznej czy służbie publicznej, a także różnego rodzaju ośrodkom szkoleniowym i edukacyjnym, buduje w świadomości klientów wizerunek odpowiedzialnego, troskliwego i zaangażowanego w życie lokalnej społeczności partnera, któremu nie są obojętne codzienne problemy i potrzeby zwykłych ludzi.

Skuteczna promocja, czyli daj się zobaczyć i zapamiętać

Reklama i marketing, w tym także firmy deweloperskiej, to akcje wymagające szeroko zakreślonych działań. Uwzględnienie wszystkich danych na temat sytuacji rynkowej, poznanie potrzeb naszego klienta, pozostawanie widocznym w mediach, także tych społecznościowych – każdy z tych elementów to niezbędny czynnik, który odpowiednio opracowany i nadzorowany przez odpowiednie osoby, może w znacznym stopniu zwiększyć popyt na oferowane przez deweloperów oferty.

1170 720 Warszawska Grupa Mediowa

C

P

Ustawienia prywatności

When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in the form of cookies. Here you can change your Privacy preferences. It is worth noting that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we are able to offer.

Click to enable/disable Google Analytics tracking code.
Click to enable/disable Google Fonts.
Click to enable/disable Google Maps.
Click to enable/disable video embeds.
Serwis korzysta z plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z witryny oznacza akceptację postanowień Polityka Prywatności (Klauzula informacyjna RODO). Pamiętaj, że ustawienia plików cookies możesz modyfikować i usuwać w swojej przeglądarce internetowej.