Jak reklamować i wypromować biuro rachunkowe?

Prowadzenie firmy to niezwykle wymagające wyzwanie, pochłaniające zdecydowaną większość uwagi przedsiębiorcy. Dobór odpowiedniego planu dla rozwoju marki, pozyskiwanie partnerów biznesowych, analiza zysków i strat, przewidywanie zapotrzebowania na konkretne usługi, pozyskiwanie zleceń i stałych odbiorców dla oferowanych produktów. Każdy z tych elementów wymaga maksymalnego skupienia i znajomości aktualnej sytuacji na rynku. Nic więc dziwnego, że każdy dział firmy powierzany jest przez dyrekcję specjalnie do tego celu wytypowanym osobom, a nawet zewnętrznym firmom. Najbardziej transparentnym przykładem współpracy biznesowej między przedsiębiorstwem a zewnętrznym usługodawcom jest powszechne dziś korzystanie z usług biura rachunkowego.

W zakres działalności biura rachunkowego wpisuje się wiele usług, od najbardziej oczywistego prowadzenia księgi przychodów i rozchodów, ksiąg rachunkowych, po prowadzenie i rozliczanie kadr i płac. W zależności od zakresu kompetencji danego biura rachunkowego można korzystać z takich usług jak prognozy finansowe, pomoc przy składaniu wniosków o dotację, wypełnianie wniosków kredytowych czy archiwizacja dokumentów. Zależnie od indywidualnych potrzeb klienta biuro może dobierać i łączyć usługi odpowiednio do potrzeb zainteresowanego. I choć zdawać by się mogło, że ciągle rosnąca liczba firm na polskiej arenie jest gwarancją podpisania umowy dla każdego biura, to nie należy zapominać o tym, co w dzisiejszych czasach stoi za popularnością każdej sprzedawanej usługi. Mowa tu oczywiście o odpowiedniej reklamie.

Pozycjonowanie i Google ADS

Dzisiaj największym źródłem wszelkiej wiedzy jest przestrzeń internetowa, a szczególnie wyszukiwarka Google. To w niej mają miejsce najzajadlejsze boje o klienta. To, w jaki sposób nasza firma będzie postrzegana i ilu nowych interesantów przyciągnie, zależy od efektywności prowadzonych działań marketingowych. Aby podjąć odpowiednie środki na drodze reklamy, dobrze jest przeanalizować kolejne kroki, które prowadzą zainteresowanego do konkretnej oferty. W tym celu warto zaprojektować kompleksowy lejek marketingowy.

Korzystając z wyszukiwarki Google w celu znalezienia biura rachunkowego, pierwsze wyniki jakie otrzymamy to tzw. wyniki płatne (reklamy) – i to one mają największy współczynnik klikalności. W pierwsze 3 linki wchodzi 55,2% osób, zatem zdecydowanie warto się tam znaleźć! Ponadto Google ADS w przeciwieństwie do pozycjonowania strony (wyniki organiczne) pozwala znaleźć się na czołowych pozycjach od razu po rozpoczęciu działań. Ustawiając reklamy ważne jest ich odpowiednie dokonfigurowanie, łatwo jest bowiem pominąć kilka kroków przez które reklama będzie droga i nieefektywna.

Zaraz pod wynikami płatnymi (o ile wyświetlane są reklamy), znajdują się wizytówki Google oraz wyniki organiczne. Aby wdrożyć pozycjonowanie strony, czyli zadbanie o wysokie pozycje, ważna jest optymalizacja SEO serwisu oraz linkbuilding. Jest to temat wymagający zaawansowanej wiedzy webdeveloperskiej, zaplecza SEO i doświadczenia, dlatego zdecydowanie polecamy skorzystanie z usług takich jak nasza!. Więcej: Kliknij tutaj

Google Moja Firma

Dobrze jest uświadomić sobie, że najczęściej klienci poszukują biura rachunkowego w określonej lokalizacji. Często interesuje ich nie tylko miasto, ale i konkretna dzielnica. Warto zatem wykorzystać dostępne narzędzia, zoptymalizować pod tym kątem stronę www oraz założyć lokalną wizytówkę, która umożliwi znalezienie Cię na danym obszarze.

W Google Moja Firma udostępnimy dane swojej firmy wszędzie tam, gdzie ktoś może szukać fachowej pomocy z naszej dziedziny. Zawarte w wizytówce informacje na temat prowadzonej przez nas działalności, to doskonały sposób na zwiększenie swojego grona odbiorców.

A skoro o ofercie mowa, nie można zapominać o przejrzystej prezentacji realizowanych w ramach biura rachunkowego usług. Stosując odpowiednio sformułowane słowa kluczowe, zawierające najczęściej wyszukiwane przez internautów zapytania, również zwiększamy widoczność naszej firmy w sieci. Co więcej, wyświetlając się wysoko na liście wyszukiwania po wpisaniu konkretnej usługi, dajemy jasny sygnał, że właśnie u nas klient znajdzie to, czego najbardziej w tej chwili potrzebuje – podobnie jak tym wpisem, dajemy Ci znać że możemy pomóc z reklamą Twojego biura 😉

Strona www

Nawet najlepsze pozycjonowanie w sieci nie zapewni nam wysokiego zainteresowania współpracą, jeśli na stronie firmowej, której celem jest przekazanie jasnej informacji na temat dostępnej oferty, będzie panował chaos. Wchodząc w przestrzeń, w której klient ma zapoznać się jak najlepiej z możliwościami naszego biura, powinien on czuć się w pełni swobodnie i bezpiecznie. Poruszanie się po serwisie powinno być dla niego absolutnie intuicyjnie. Należy zadbać o to, by przy minimalnej liczbie kliknięć klient zapoznał się z naszą ofertą i bez większego problemu odnalazł interesujące go treści. Nie bez znaczenia jest także wyraźne wskazanie ścieżki szybkiego kontaktu, w tym przypadku warto wygospodarować oddzielną zakładkę „kontakt” oraz zadbać o możliwość odbycia rozmowy online z konsultantem.

Marketing szeptany

Nie jest dla nikogo tajemnicą, że największe zainteresowanie wzbudzają te oferty, które zostały już przez kogoś przetestowane i zdobyły pozytywne opinie. Gdy tych rekomendacji jest wiele, popularność danego produktu wzrasta (społeczny dowód słuszności). Jeśli zastanawiasz się, jak reklamować biuro rachunkowe, pamiętaj, że nic tak nie przyciąga uwagi, jak nieposzlakowana opinia, czyli w tym wypadku, pozytywne oceny i komentarze. Pamiętaj, że internet to niezwykle potężne narzędzie w bezkompromisowych rękach opiniotwórczych użytkowników i czasem jedno potknięcie może zaważyć na losie naszego całego przedsięwzięcia.

Dobre wrażenie wywiera także lista współpracujących z biurem firm. Jasna informacja, że inni zaufali właśnie nam i wybrali właśnie naszą ofertę, to argument nie do zbicia podczas rozterek związanych z wyborem biznesowego partnera w tak wrażliwej materii, jak finanse.

Co jeszcze możesz zrobić dla swojego biura?

  • Artykuły sponsorowane w mediach lokalnych – przedsiębiorcy często zaangażowani są w społeczność lokalną. Publikując odpowiednie artykuły sponsorowane czy informacje prasowe, możemy zapewnić sobie lepszą widoczność oraz przy okazji zapewnić linkowanie do strony, wzmacniające pozycjonowanie.
  • Ulotki – pozwalają na dotarcie do firm w okolicy (kolportaż). Dawne metody wciąż nie odeszły do lamusa! Ulotki, banery od zawsze były wykorzystywane w reklamie. W tym przypadku należy kierować się głównie lokalizacją. Stąd warto poinformować przyszłych klientów o otwarciu nowego biura.
  • Content marketing – coraz częściej wybieraną promocją jest prowadzenie bloga – takiego jak blog naszej agencji, którego właśnie czytasz ? W tym przypadku istotne są regularne wpisy – koniecznie wartościowe i starannie przygotowane. Tutaj ponownie wraca temat pozycjonowania – bez niego blog nie będzie widoczny w wyszukiwarce Google. Oferta content marketingu: Kliknij tutaj
1170 720 Warszawska Grupa Mediowa

Potrzebujesz pomocy przy promocji swojej firmy?
Napisz do mnie na:
a.stachowicz@warszawskagm.pl
lub skorzystaj z naszego chatu online.
Arkadiusz Stachowicz

Odwiedź profil Linkedin

Ustawienia prywatności

When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in the form of cookies. Here you can change your Privacy preferences. It is worth noting that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we are able to offer.

Click to enable/disable Google Analytics tracking code.
Click to enable/disable Google Fonts.
Click to enable/disable Google Maps.
Click to enable/disable video embeds.
Serwis korzysta z plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z witryny oznacza akceptację postanowień Polityka Prywatności (Klauzula informacyjna RODO). Pamiętaj, że ustawienia plików cookies możesz modyfikować i usuwać w swojej przeglądarce internetowej.