Reklama i marketing usług telekomunikacyjnych

Wartość rynku telekomunikacyjnego w Polsce w 2021r. kształtowała się na poziomie 40,8 mld zł, a inwestycje wyniosły 8,9 mld zł. (Źródło: uke.gov.pl) Marketing  usług telekomunikacyjnych w Polsce opiera się przede wszystkim o reklamę w telewizji, ale popularne są też współprace z celebrytami, radio, prasa oraz reklama outdoor. To właśnie na te działania wydaje się najwięcej pieniędzy. Jednak jak pokazują badania coraz mniej czasu spędzamy przed telewizorami, a jednocześnie coraz więcej w internecie. Ma to bezpośrednie przełożenie na budżety marketingowe firm telekomunikacyjnych, które w ostatnich latach, intensyfikują swoje działania online.

Dlaczego branża telekomunikacyjna potrzebuje reklamy?

Branża usług telekomunikacyjnych rozwija się bardzo dynamicznie, co wynika głównie z szybkiego postępu technologii i rosnących potrzeb klientów końcowych. Kluczowe jest to, aby dostarczyć wysokiej jakości usługi sieciowe i zapewnić profesjonalną obsługę. Customer service w tej branży jest niezwykle ważny – niska jakość obsługi może powodować odpływ klientów. Zgodnie z badaniami Nextiva – aż 33% osób rezygnuje z usług właśnie z tego powodu. Jest to niezwykle ważne, gdyż niezadowolony klient będzie potrzebował aż 12 pozytywnych doświadczeń z Twoją firmą, by negatywne wrażenie zostało zatarte (Źródło: badanie PeekQuick).

Oczywiście zanim ktoś zdecyduje się na skorzystanie z oferty i zanim będziemy w stanie zaprezentować wysokiej jakości obsługę, trzeba wypromować markę i wzbudzić zainteresowanie. Nawet najlepszy produkt, bez marketingu, nie osiągnie oczekiwanych rezultatów. Konkurencja na rynku sprawia, że trzeba starać się o klienta, a do tego niezbędna jest dobra strategia – i tu pojawia się poniższe pytanie…

Jak reklamować i wypromować usługi telekomunikacyjne?

Unikalna propozycja sprzedaży

Aby skutecznie reklamować telekomunikację, należy wyraźnie zakomunikować, co unikalnego jest w Twojej ofercie. Pozwoli to zbudować i zaplanować nadrzędną wartość, wokół której będzie realizowana komunikacja marki. Więcej o USP dowiesz się klikając tutaj.

Display i reklamy natywne

W przypadku branży telekomunikacyjnej w świetnie sprawdzają się reklamy displayowe, które mogą być wyświetlane w witrynach na portalach zewnętrznych. Banery reklamowe mocno rzucają się w oczy, szczególnie jeśli zadba się o odpowiednio dobraną grafiką, kolorystykę i treść. Warto zawrzeć w reklamie tzw. eye-catcher’y oraz wezwania do działania (call to action), aby skłonić odbiorcę do kliknięcia. W ten sposób zostanie przekierowany do landing page, co już pozwoli na zwiększenie świadomości marki, zachęcenie do zapoznania się z ofertą i np. pozostawienia kontaktu (lead dla działu sprzedaży).

W przypadku branży telekomunikacyjnej dobrym rozwiązaniem są także reklamy natywne, dopasowane do stylistyki danego medium. Jest to mniej nachalna opcja, która wykazuje dwukrotnie wyższą skuteczność niż reklamy display.

Marketing w wyszukiwarkach

Kolejną opcję są reklamy w wyszukiwarce, czyli wyświetlane w wynikach wyszukiwania. Rozwiązanie to jest niezwykle skuteczne, ze względu na to, że wyświetlamy reklamę, dokładnie w tym momencie, kiedy ktoś szuka danej usługi. Wystarczy, że internauta zacznie szukać w wyszukiwarce firm świadczących usługi telekomunikacyjne, a zostanie mu wyświetlona nasza reklama. Niemniej ważne jest pozycjonowanie strony, które zwiększa organiczną widoczność serwisu, a w połączeniu z odpowiednim content marketingiem da bardzo szeroką widoczność. Więcej o marketingu w wyszukiwarkach, dowiesz się klikając tutaj.

Social media i influencer marketing

W mediach społecznościowych drzemie ogromny potencjał, nie tylko do promowania marki i budowania rozpoznawalności, ale również do utrzymania stałej komunikacji z potencjalnymi i obecnymi klientami. Za ich pomocą można dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, wchodzić z nimi w interakcje, skrócić dystans. Social media służą także do informowania o aktualnościach, nowościach, promocjach, ofertach specjalnych itd. W przypadku najpopularniejszych w tej branży mediów – Facebooka i Instagramu, możliwe jest obserwowanie polubień, udostępnień, komentarzy. Wszystko można analizować i monitorować skuteczność prowadzonych działań.

Reklama w mediach społecznościowych to nie tylko Instagram i Facebook. W przypadku usług telekomunikacyjnych, świetnie sprawdza się reklama na YouTube. Można prowadzić firmowy kanał, który zwiększy świadomość marki. Odbiorcy są zdecydowanie bardziej skłonni do obejrzenia parominutowego filmu niż zapoznania się z treścią artykułu. Oczywiście prowadzenie firmowego bloga i zamieszczanie postów sponsorowanych na stronach zewnętrznych również jest dobrym rozwiązaniem. Istotne będzie to, aby znaleźć osobę do współpracy, która ma spore zasięgi, a jej obserwujący pasują do grupy docelowej. Warto zadbać o to, aby materiał promocyjny miał emocjonalny wpływ na odbiorcę, co ułatwi zwrócenie uwagi.

CSR

CSR czyli społeczna odpowiedzialność biznesu (ang. Corporate Social Responsibility) nie musi być działaniem stricte marketingowym, jednak jest to niesamowicie ważny element dla utrzymania dobrych relacji z konsumentami. Jak pokazują badania Harvard Business School, 55% uważa, że firmy powinny zajmować stanowisko w kwestiach istotnych społecznie, a około 73-75% z nich uważa, że polityka społecznie odpowiedzialnego biznesu wpływa na ich decyzje zakupowe i inwestorskie. Dowiedz się więcej o CSR, klikając tutaj.

Newsletter / email marketing

Godne polecenia będą także newslettery, które służą do przekazywania istotnych informacji o marce, promocjach, czy wprowadzeniu nowego produktu. Mailingi powinny być maksymalnie spersonalizowane, wysokiej jakości i o realnej wartości. Nie wolno jednak przesadzać z ilością wysyłanych wiadomości, bo odniesie odwrotny skutek i anulowanie subskrypcji.

Telewizja i radio

Na koniec artykułu zostawiliśmy to, co tak naprawdę jest wciąż najpopularniejsze – mass media. Markę warto reklamować w mass mediach – przede wszystkim w radiu i telewizji. Telekomunikacja, to czwarta w kolejności branża pod względem wydatków na reklamę telewizyjną w Polsce. Roczne wydatki wynoszą ponad 700 mln PLN. Najwięcej w ten kanał promocji inwestuje Plus, a oraz Play.

Czy reklama w telewizji jest droga?

Koszt reklamy TV zależy od wielu czynników, jak pora dnia, kanał, polityka cenowa danej stacji, czy bliskość bloku reklamowego danych filmów, seriali czy programów (im większą cieszą się oglądalnością, tym więcej zapłacimy). Na koszt wpływ ma także, skąd kupujemy przestrzeń reklamową – często korzystniejsze warunki uzyskamy korzystając z domu mediowego. Z nami możesz liczyć na spore rabaty, dzięki czemu pojedynczy baner sponsorski dostępny będzie nawet za 80 PLN. Do dyspozycji mamy jeszcze tradycyjne spoty reklamowe, czy lokowania w programach, serialach, czy nawet filmach.

Real time marketing i marketing wirusowy

Skutecznym i niedrogim sposobem jest marketing wirusowy. Polega on tworzeniu takich treści i wydarzeń, które są podawane dalej przez internautów i internautki. Do tego niezbędna jest kreatywność i umiejętność zaangażowania odbiorców. Dobrym sposobem będzie również odwołanie się do bieżących wydarzeń w zabawnej i przystępnej formie (real time marketing).

Interesuje Cię marketing usług telekomunikacyjnych?
Napisz do nas: hello@warszawskagm.pl | Czat z konsultantem
1920 1280 Warszawska Grupa Mediowa
Ustawienia prywatności

When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in the form of cookies. Here you can change your Privacy preferences. It is worth noting that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we are able to offer.

Click to enable/disable Google Analytics tracking code.
Click to enable/disable Google Fonts.
Click to enable/disable Google Maps.
Click to enable/disable video embeds.
Serwis korzysta z plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z witryny oznacza akceptację postanowień Polityka Prywatności (Klauzula informacyjna RODO). Pamiętaj, że ustawienia plików cookies możesz modyfikować i usuwać w swojej przeglądarce internetowej.