Jak prowadzić marketing firmy na portalu Linkedin?

Jest wiele sposobów na reklamowanie swojej firmy. Przy opracowywaniu strategii marketingowej, warto uwzględnić także social media. Szczególnie ważnym medium społecznościowym w świecie biznesu jest Linkedin. Dzięki niemu możemy utrzymywać relacje z kontrahentami, partnerami, współpracownikami, a także firmami. Z tego względu prowadzenie marketingu na portalu Linkedin jest niezwykle ważne w sektorze usług oraz handlu B2B.

Do czego służy Linkedin – marka osobista czy marketing firmy?

Linkedin to świetne narzędzie do sprawdzenia przedsiębiorcy, znalezienia klientów i pracowników. Warto wykorzystać go do prowadzenia komunikacji firmowej oraz tworzenia marki osobistej, dzięki prywatnemu profilowi. Kluczowe jest szczegółowe uzupełnienie swojego profilu, dodanie dobrej jakości zdjęć i opisów. Prowadząc swój profil, warto zadbać o regularność umieszczania postów, które powinny być angażujące i wartościowe dla interesującej nas grupy docelowej.

Jakie treści postować na Linkedinie?

Dużym zainteresowaniem cieszą się infografiki i case studys ale przede wszystkim własne doświadczenia i historie. Mogą one posłużyć jako inspiracja dla innych, a także zachęta do dyskusji. Na portalu można również publikować nowości w ofercie firmy, dzielić się sukcesami, otrzymanymi nagrodami i certyfikatami, a także realizować employer branding. Warto więc pokazać również inicjatywy pracownicze, wydarzenia i integracje, udział w targach branżowych, czy politykę CSR.

Dlaczego warto promować firmę na Linkedin?

Oprócz organicznego prowadzenia profilu na portalu, niezwykle skuteczne są reklamy na Linkedinie. Będzie to świetny sposób na dotarcie do potencjalnych klientów lub pracowników w przystępny dla nich sposób. Coraz więcej osób dostrzega, że warto znaleźć się na portalach społecznościowych i być na nich aktywnym. Firma komunikująca się z klientami za pomocą Linkedin i promująca swoje usługi staje się lepiej rozpoznawalna.

Co oferuje Linkedin?

Marketing firmy na Linkedinie warto rozpocząć od płatnych reklam. Można zdecydować się na reklamę ze zdjęciem lub ciekawą grafiką, która znajdzie się w kanale informacyjnym. Sposobem na zwrócenie uwagi użytkowników portalu jest zainwestowanie w reklamę wideo, którą uznaje się za najbardziej przystępną i generującą najwięcej leadów. Na Linkedin znajdują się nawet reklamy służące do pozyskiwania obserwujących. Kolejnym rozwiązaniem będzie wysyłanie reklam w wiadomościach, czyli bezpośrednio na skrzynkę odbiorczą konkretnego użytkownika portalu. Prywatną wiadomość można nadać również za pomocą Sales Navigatora, który pomoże nam dotrzeć do osób zajmujących konkretne stanowiska, w interesujących nas branżach.

Jak stworzyć reklamę na Linkedin?

W pierwszej kolejności należy wybrać cel swojej reklamy. Może on dotyczyć zwiększenia świadomości marki, zaangażowania użytkowników lub generowania leadów, konwersji strony www. Istotne będzie oczywiście ustalenie grupy docelowej na podstawie lokalizacji potencjalnych klientów, danych demograficznych, stanowiska, branży, wielkości przedsiębiorstwa itd. Potem przechodzi się do wybrania formatu reklamy.
Kolejnym krokiem będzie ustalenie budżetu i harmonogramu. Przy konfigurowaniu reklamy znaczenie ma to, aby wykorzystać odpowiednie zdjęcia. Mają one służyć do wyróżnienia się, zwiększenia zaangażowania. Zastosowanie różnorodnych formatów również powoduje wzrost zainteresowania wśród odbiorców. Bardzo ważne są także umiejętnie dobrane teksty, wezwania do działania (call to action), a także eye catchery. Na Linkedin można obserwować skuteczność reklamy i śledzić konwersję.

W promowaniu marki sprawdzają się także biuletyny, czy wydarzenia Linkedin, na które możemy wygenerować zaproszenia. Algorytm będzie także proponować osoby mogące być zainteresowane wydarzeniem.

O czym warto pamiętać przy reklamowaniu się na Linkedin?

Pamiętać należy o tym, aby profil na Linkedin został najlepiej dopasowany do grupy docelowej. Opis firmy powinien odpowiadać językowi, jakim się posługuje nasz klient idealny, zachęcać do odwiedzenia strony firmowej, zainteresowania się marką oraz powinien odnosić się do unikalnej propozycji sprzedaży (USP).
Na Linkedin trzeba również być aktywnym. Niezbędne jest regularne publikowanie treści. Ma to na celu wzmocnienie wiarygodności, utrzymanie zaangażowania, a także „wbicie się” w algorytm. Bardzo ważną kwestią w przypadku każdej kampanii reklamowej jest mierzenie wydajności prowadzonych działań.
Na Linkedin znajduje się moduł statystyk. Stanowi on źródło informacji o zasięgu reklamy, zaangażowaniu społeczności, wizytach na witrynie, interakcjach, danych geograficznych itd. Pamiętać należy o odpowiadaniu na komentarze innych użytkowników i użytkowniczek oraz o włączaniu się w dyskusję.
1280 720 Warszawska Grupa Mediowa
Ustawienia prywatności

When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in the form of cookies. Here you can change your Privacy preferences. It is worth noting that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we are able to offer.

Click to enable/disable Google Analytics tracking code.
Click to enable/disable Google Fonts.
Click to enable/disable Google Maps.
Click to enable/disable video embeds.
Serwis korzysta z plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z witryny oznacza akceptację postanowień Polityka Prywatności (Klauzula informacyjna RODO). Pamiętaj, że ustawienia plików cookies możesz modyfikować i usuwać w swojej przeglądarce internetowej.