Google jest największą na świecie wyszukiwarką internetową. Cały czas ulepsza ona swoje algorytmy w ten sposób, aby użytkownicy jak najszybciej otrzymywali odpowiedź na zadane pytanie. W tym celu została wprowadzona tak zwana pozycja zerowa, dająca odpowiedzi na pytania bez przechodzenia w link i odwiedzania strony źródła.
Pozycja zerowa to fragment treści strony internetowej, który wyświetla się na górze wyników wyszukiwania i zawiera odpowiedź na zadane pytanie bez wchodzenia na konkretny wynik.
Jak osiągnąć pozycję zero w Google?
Aby osiągnąć pozycję zero w Google przede wszystkim należy zoptymalizować treści pod kątem odpowiedzi na pytania. Szczególnie należy zwrócić uwagę na te rozpoczynające się od: „jak…”, „gdzie…”, „kiedy…” itd. Następnie w tytule i nagłówku należy powtórzyć zapytanie, a we wstępie zawrzeć odpowiedź w możliwe przystępny sposób. Ważne również jest zadbanie o wysoką pozycję strony w wynikach wyszukiwania, ponieważ tylko wyniki w TOP10 możesz znaleźć się na pozycji zerowej, jednak im wyższa pozycja tym szanse będą większe.
Plusy i minusy pozycji zero
Zalety pozycji zerowej:
Główną zaletą pozycji zerowej jest pojawienie się naszej witryny na najwyższym miejscu w wynikach wyszukiwania. Pozwala to nawet na przeskoczenie w rankingu witryn które na pozycjonowanie stron wydają dużo więcej środków. Kolejnym plusem jest uwiarygodnienie treści znajdujących się na stronie, jako że zostały wyróżnione jako ważne źródło.
Wady pozycji zerowej:
Pozycja zerowa to nie tylko plusy. Może okazać się, że użytkownik znajdując odpowiedź na zadane pytanie już w wynikach wyszukiwania, nie będzie miał potrzeby pogłębiać wiedzy i wchodzić na naszą stronę. Spowoduje to niewykorzystanie szansy na wygenerowania ruchu w serwisie.