Czym jest pozycja zerowa w Google?

Google jest największą na świecie wyszukiwarką internetową. Cały czas ulepsza ona swoje algorytmy w ten sposób, aby użytkownicy jak najszybciej otrzymywali odpowiedź na zadane pytanie. W tym celu została wprowadzona tak zwana pozycja zerowa, dająca odpowiedzi na pytania bez przechodzenia w link i odwiedzania strony źródła.

Pozycja zerowa to fragment treści strony internetowej, który wyświetla się na górze wyników wyszukiwania i zawiera odpowiedź na zadane pytanie bez wchodzenia na konkretny wynik.

Jak osiągnąć pozycję zero w Google?

Aby osiągnąć pozycję zero w Google przede wszystkim należy zoptymalizować treści pod kątem odpowiedzi na pytania. Szczególnie należy zwrócić uwagę na te rozpoczynające się od: „jak…”, „gdzie…”, „kiedy…” itd. Następnie w tytule i nagłówku należy powtórzyć zapytanie, a we wstępie zawrzeć odpowiedź w możliwe przystępny sposób. Ważne również jest zadbanie o wysoką pozycję strony w wynikach wyszukiwania, ponieważ tylko wyniki w TOP10 możesz znaleźć się na pozycji zerowej, jednak im wyższa pozycja tym szanse będą większe.

Plusy i minusy pozycji zero

Zalety pozycji zerowej:

Główną zaletą pozycji zerowej jest pojawienie się naszej witryny na najwyższym miejscu w wynikach wyszukiwania. Pozwala to nawet na przeskoczenie w rankingu witryn które na pozycjonowanie stron wydają dużo więcej środków. Kolejnym plusem jest uwiarygodnienie treści znajdujących się na stronie, jako że zostały wyróżnione jako ważne źródło.

Wady pozycji zerowej:

Pozycja zerowa to nie tylko plusy. Może okazać się, że użytkownik znajdując odpowiedź na zadane pytanie już w wynikach wyszukiwania, nie będzie miał potrzeby pogłębiać wiedzy i wchodzić na naszą stronę. Spowoduje to niewykorzystanie szansy na wygenerowania ruchu w serwisie.

Wyciśnij z marketingu ile się da! Pomożemy Ci osiągnąć cele marketingowe i wygenerować sprzedaż! Napisz do nas: hello@warszawskagm.pl | Czat z konsultantem
1170 720 Warszawska Grupa Mediowa
Ustawienia prywatności

When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in the form of cookies. Here you can change your Privacy preferences. It is worth noting that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we are able to offer.

Click to enable/disable Google Analytics tracking code.
Click to enable/disable Google Fonts.
Click to enable/disable Google Maps.
Click to enable/disable video embeds.
Serwis korzysta z plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z witryny oznacza akceptację postanowień Polityka Prywatności (Klauzula informacyjna RODO). Pamiętaj, że ustawienia plików cookies możesz modyfikować i usuwać w swojej przeglądarce internetowej.