Czy reklama online wspiera sprzedaż w biznesach stacjonarnych?

Reklama online jest doskonałym wyborem nie tylko dla właścicieli sklepów internetowych, ale również dla osób, które prowadzą stacjonarny biznes. Czy opłaca się reklamować w internecie jeśli nie sprzedajemy produktów i usług online? A może mimo wszystko, warto wejść ze swoją ofertą do internetu?

Czy reklama online wspiera lokale stacjonarne?

Badania wskazują, że pandemia COVID-19 zmieniła nasze przyzwyczajenia jeśli chodzi o zakupy i zawieranie umów. Wzrósł odsetek osób prowadzących sprzedaż online. Jednak nie wszyscy podążyli tą ścieżką. Do rozpatrzenia mamy jeszcze jedną opcję – przedsiębiorstwa prowadzące zarówno lokale stacjonarne, jak i posiadające usługi internetowe i sprzedaż online.

IRCenter przeprowadziło analizę ścieżek zakupowych i zwyczajów Polek i Polaków. W sklepach online regularnie kupuje 34% badanych osób, a w sklepach stacjonarnych 50%. Z kolei badania GE Capital Retail Bank wskazują, że aż 81% konsumentów przed dokonaniem zakupu stacjonarnego, wyszukuje oferty i sprawdza asortyment właśnie online. W badaniach polskich jest to 83%.

Gdzie Polki i Polacy szukają ofert przed zakupami stacjonarnymi?

  • Marketplace’y – 34% (z czego zdecydowaną większość stanowi Allegro),
  • Sklepy online – 16%,
  • Strona internetowa producenta – 13%,
  • Google – 12%,
  • Porównywarki cenowe – 8% (większość na Ceneo).

Źródło: IRCenter

Jakich produktów i usług szukamy najczęściej online przed wizytą stacjonarną?

  1. Części samochodowe – 80%,
  2. Rowery – 79%,
  3. Materace – 79%,
  4. Urządzenia – 78%,
  5. Samochody – 78%,
  6. Instrumenty muzyczne – 78%,
  7. Kwiaty – 78%,
  8. Elektronika – 76%,
  9. Motocykle – 76%,
  10. Opony – 76%,
  11. Produkty optyczne – 74%,
  12. Restauracje – 74%,
  13. Meble – 73%,
  14. Biżuteria – 73%,
  15. Sprzęt ogrodniczy – 69%,
  16. Stolarka okienna i drzwiowa – 66%,
  17. Dywany – 63%,
  18. Farmaceutyki – 62%.

Źródło: LSA

Co jeszcze warto wiedzieć o reklamie online dla biznesów stacjonarnych?

Powyższe statystyki nie przekonały Cię do reklamy online? Poznaj zatem poniższe wyniki badań:

  • 40% konsumentów chętniej kupuje od sprzedawców stacjonarnych, jeśli otrzymuje od nich personalizowane reklamy online (Źródło: RetailNext),
  • 84% konsumentów uważa, że ​​detaliści powinni lepiej integrować kanały online i offline by poprawić doświadczenia zakupowe (źródło: RetailNext),
  • 80% klientów uważa, że doświadczenie zakupowe jest równie ważne jak produkty i usługi (źródło: Salesforce),
  • Konsumenci korzystający z wyszukiwarek mobilnych o 39% częściej dzwonią do firmy (źródło: Google), dlatego tak ważne jest dostosowanie strony do mobile i włączenie rozszerzenia połączeń w Google ADS. Dzwoniący dokonują decyzji o 30% szybciej niż potencjalni klienci w sieci (Źródło: Forrester),
  • Kampanie realizowane omnichannel wykazują większy współczynnik zaangażowania (34%), niż kampanie jednokanałowe (5,4%), (Źródło: Retail Dive),
  • Uśredniony współczynnik konwersji dla sprzedaży detalicznej wynosi 3% (Źródło: Marketing Insights).

Jak widzimy, zdecydowana większość klientów i klientek stacjonarnych przed dokonaniem zakupu, sprawdza ofertę online i oczekuje dobrych doświadczeń zakupowych, w tym customer service, dlatego polecamy również artykuł na ten temat. Kliknij tutaj, aby przeczytać.

Zastanawiasz się jak reklamować swoją firmę lokalnie?
Napisz do nas: hello@warszawskagm.pl | Czat z konsultantem

1920 1280 Warszawska Grupa Mediowa
Ustawienia prywatności

When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in the form of cookies. Here you can change your Privacy preferences. It is worth noting that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we are able to offer.

Click to enable/disable Google Analytics tracking code.
Click to enable/disable Google Fonts.
Click to enable/disable Google Maps.
Click to enable/disable video embeds.
Serwis korzysta z plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z witryny oznacza akceptację postanowień Polityka Prywatności (Klauzula informacyjna RODO). Pamiętaj, że ustawienia plików cookies możesz modyfikować i usuwać w swojej przeglądarce internetowej.