Reklama online jest doskonałym wyborem nie tylko dla właścicieli sklepów internetowych, ale również dla osób, które prowadzą stacjonarny biznes. Czy opłaca się reklamować w internecie jeśli nie sprzedajemy produktów i usług online? A może mimo wszystko, warto wejść ze swoją ofertą do internetu?
Czy reklama online wspiera lokale stacjonarne?
Badania wskazują, że pandemia COVID-19 zmieniła nasze przyzwyczajenia jeśli chodzi o zakupy i zawieranie umów. Wzrósł odsetek osób prowadzących sprzedaż online. Jednak nie wszyscy podążyli tą ścieżką. Do rozpatrzenia mamy jeszcze jedną opcję – przedsiębiorstwa prowadzące zarówno lokale stacjonarne, jak i posiadające usługi internetowe i sprzedaż online.
IRCenter przeprowadziło analizę ścieżek zakupowych i zwyczajów Polek i Polaków. W sklepach online regularnie kupuje 34% badanych osób, a w sklepach stacjonarnych 50%. Z kolei badania GE Capital Retail Bank wskazują, że aż 81% konsumentów przed dokonaniem zakupu stacjonarnego, wyszukuje oferty i sprawdza asortyment właśnie online. W badaniach polskich jest to 83%.
Gdzie Polki i Polacy szukają ofert przed zakupami stacjonarnymi?
- Marketplace’y – 34% (z czego zdecydowaną większość stanowi Allegro),
- Sklepy online – 16%,
- Strona internetowa producenta – 13%,
- Google – 12%,
- Porównywarki cenowe – 8% (większość na Ceneo).
Źródło: IRCenter
Jakich produktów i usług szukamy najczęściej online przed wizytą stacjonarną?
- Części samochodowe – 80%,
- Rowery – 79%,
- Materace – 79%,
- Urządzenia – 78%,
- Samochody – 78%,
- Instrumenty muzyczne – 78%,
- Kwiaty – 78%,
- Elektronika – 76%,
- Motocykle – 76%,
- Opony – 76%,
- Produkty optyczne – 74%,
- Restauracje – 74%,
- Meble – 73%,
- Biżuteria – 73%,
- Sprzęt ogrodniczy – 69%,
- Stolarka okienna i drzwiowa – 66%,
- Dywany – 63%,
- Farmaceutyki – 62%.
Źródło: LSA
Co jeszcze warto wiedzieć o reklamie online dla biznesów stacjonarnych?
Powyższe statystyki nie przekonały Cię do reklamy online? Poznaj zatem poniższe wyniki badań:
- 40% konsumentów chętniej kupuje od sprzedawców stacjonarnych, jeśli otrzymuje od nich personalizowane reklamy online (Źródło: RetailNext),
- 84% konsumentów uważa, że detaliści powinni lepiej integrować kanały online i offline by poprawić doświadczenia zakupowe (źródło: RetailNext),
- 80% klientów uważa, że doświadczenie zakupowe jest równie ważne jak produkty i usługi (źródło: Salesforce),
- Konsumenci korzystający z wyszukiwarek mobilnych o 39% częściej dzwonią do firmy (źródło: Google), dlatego tak ważne jest dostosowanie strony do mobile i włączenie rozszerzenia połączeń w Google ADS. Dzwoniący dokonują decyzji o 30% szybciej niż potencjalni klienci w sieci (Źródło: Forrester),
- Kampanie realizowane omnichannel wykazują większy współczynnik zaangażowania (34%), niż kampanie jednokanałowe (5,4%), (Źródło: Retail Dive),
- Uśredniony współczynnik konwersji dla sprzedaży detalicznej wynosi 3% (Źródło: Marketing Insights).
Jak widzimy, zdecydowana większość klientów i klientek stacjonarnych przed dokonaniem zakupu, sprawdza ofertę online i oczekuje dobrych doświadczeń zakupowych, w tym customer service, dlatego polecamy również artykuł na ten temat. Kliknij tutaj, aby przeczytać.
Napisz do nas: hello@warszawskagm.pl | Czat z konsultantem