Copywriting – czym jest i dlaczego jest tak ważny?

Umiejętności pisarskie są coraz bardziej doceniane. Firmy chcące się rozwijać, budować pozytywny wizerunek, docierać do szerokiego grona odbiorców i kreować się na eksperta w danej branży, powinny skorzystać z usług doświadczonego i wykwalifikowanego copywirtera. Zajmuje się on przede wszystkim tworzeniem treści, ale zakres jego kompetencji jest zdecydowanie szerszy, oczywiście jeśli ma się do czynienia z profesjonalistą, a nie amatorem. Współpraca z copywriterem wiąże się z wieloma korzyściami dla przedsiębiorstwa, szczególnie tego chcącego promować swoją markę, usługi i produkty w Internecie. Wartościowy content potrafi niezwykle angażować, kreować poglądy i wpływać na decyzje zakupowe.

Co cechuje dobrego copywritera?

1. Wiedza

Dobry copywirter cechuje się rzetelnością i dogłębnym poznaniem tematu, co pozwala na stworzenie treści poprawnych merytorycznie.

2. Lekkie pióro

Ceni się copywirterów, którzy tworzą unikalne teksty, dopasowane do indywidualnych potrzeb i celów firmy. Ważna jest umiejętność dostosowania języka do grupy odbiorców, a także umiejętność tworzenia tekstów, które czyta się lekko, płynnie i z zaciekawieniem.

3. Kreatywność

Copywriter powinien cechować się kreatywnością, bogatą wyobraźnią i umiejętnością nieszablonowego myślenia. Jego treści  muszą być wyjątkowe!

4. Znajomość efektów psychologicznych

Nie ma dobrych tekstów marketingowych bez bez świadomości o psychologii wywierania wpływu. Copywriterzy wiedzą, nie tylko w jaki sposób zainteresować ale także jak zaciekawić i wpłynąć na nasze postawy, nastroje i opinie.

Siła storytellingu – ważna umiejętność copywritera – jak ją wykorzystać?

W marketingu rzadko stosuje się suche opisy, zawierające wyłącznie informacje i fakty. Czytając z natury szukamy emocji! Robiąc zakupy w internecie kupujemy historie i obietnice. Storytelling to właśnie tworzenie takich historii. Ważne jest by zaciekawić, wciągnąć i zaangażować odbiorcę. To skuteczne narzędzie pozwala na przekonanie do marki, konkretnych produktów czy usług w nienachalny sposób.

Najlepsze efekty można uzyskać, oddziałując na emocje, co doświadczony copywirter potrafi wykorzystać podczas pisania. Większość konsumentów kupuje pod wpływem chwili, kierując się właśnie emocjami. Jeśli opowiadana historia pochłonie klienta, powstanie między nim, a marką więź, co z kolei przełoży się na większą lojalność i zaangażowanie odbiorcy treści.

Współpracując z kreatywnym copywirterem, można oczekiwać wspaniałych efektów, bo storytelling daje nieograniczone możliwości. Potrzebna będzie tylko osoba, która potrafi wykorzystać potencjał drzemiący w tym narzędziu marketingowym. Storytelling opiera się na słowach, a siłą napędową historii są emocje. Zaletą jest możliwość przedstawienia klientowi atrakcyjnych i złożonych komunikatów w przystępnej dla niego formie.

Copywriting, a content marketing

Copywirter to osoba która w agencjach marketingowych pojawia się w dwóch zespołach:

  1. Pozycjonowania stron,
  2. oraz w teamie content marketerów.

Zadaniem content marketera jest przede wszystkim zarządzanie projektem, zajmowanie się promocją i dystrybucją contentu. Z kolei copywirter tworzy teksty dopasowane do odbiorców, mając na uwadze konkretne słowa kluczowe. To właśnie za pomocą specjalistycznych treści, mających wartość dla odbiorcy, można poprawić wyniki finansowe firmy i stworzyć solidną bazę dla pozostałych działań uwzględnionych w strategii.

Wyciśnij z marketingu ile się da! Pomożemy Ci osiągnąć cele marketingowe i wygenerować sprzedaż! Napisz do nas: hello@warszawskagm.pl | Czat z konsultantem
640 427 Warszawska Grupa Mediowa
Ustawienia prywatności

When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in the form of cookies. Here you can change your Privacy preferences. It is worth noting that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we are able to offer.

Click to enable/disable Google Analytics tracking code.
Click to enable/disable Google Fonts.
Click to enable/disable Google Maps.
Click to enable/disable video embeds.
Serwis korzysta z plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z witryny oznacza akceptację postanowień Polityka Prywatności (Klauzula informacyjna RODO). Pamiętaj, że ustawienia plików cookies możesz modyfikować i usuwać w swojej przeglądarce internetowej.