Umiejętności pisarskie są coraz bardziej doceniane. Firmy chcące się rozwijać, budować pozytywny wizerunek, docierać do szerokiego grona odbiorców i kreować się na eksperta w danej branży, powinny skorzystać z usług doświadczonego i wykwalifikowanego copywirtera. Zajmuje się on przede wszystkim tworzeniem treści, ale zakres jego kompetencji jest zdecydowanie szerszy, oczywiście jeśli ma się do czynienia z profesjonalistą, a nie amatorem. Współpraca z copywriterem wiąże się z wieloma korzyściami dla przedsiębiorstwa, szczególnie tego chcącego promować swoją markę, usługi i produkty w Internecie. Wartościowy content potrafi niezwykle angażować, kreować poglądy i wpływać na decyzje zakupowe.
Co cechuje dobrego copywritera?
1. Wiedza
Dobry copywirter cechuje się rzetelnością i dogłębnym poznaniem tematu, co pozwala na stworzenie treści poprawnych merytorycznie.
2. Lekkie pióro
Ceni się copywirterów, którzy tworzą unikalne teksty, dopasowane do indywidualnych potrzeb i celów firmy. Ważna jest umiejętność dostosowania języka do grupy odbiorców, a także umiejętność tworzenia tekstów, które czyta się lekko, płynnie i z zaciekawieniem.
3. Kreatywność
Copywriter powinien cechować się kreatywnością, bogatą wyobraźnią i umiejętnością nieszablonowego myślenia. Jego treści muszą być wyjątkowe!
4. Znajomość efektów psychologicznych
Nie ma dobrych tekstów marketingowych bez bez świadomości o psychologii wywierania wpływu. Copywriterzy wiedzą, nie tylko w jaki sposób zainteresować ale także jak zaciekawić i wpłynąć na nasze postawy, nastroje i opinie.
Siła storytellingu – ważna umiejętność copywritera – jak ją wykorzystać?
W marketingu rzadko stosuje się suche opisy, zawierające wyłącznie informacje i fakty. Czytając z natury szukamy emocji! Robiąc zakupy w internecie kupujemy historie i obietnice. Storytelling to właśnie tworzenie takich historii. Ważne jest by zaciekawić, wciągnąć i zaangażować odbiorcę. To skuteczne narzędzie pozwala na przekonanie do marki, konkretnych produktów czy usług w nienachalny sposób.
Najlepsze efekty można uzyskać, oddziałując na emocje, co doświadczony copywirter potrafi wykorzystać podczas pisania. Większość konsumentów kupuje pod wpływem chwili, kierując się właśnie emocjami. Jeśli opowiadana historia pochłonie klienta, powstanie między nim, a marką więź, co z kolei przełoży się na większą lojalność i zaangażowanie odbiorcy treści.
Współpracując z kreatywnym copywirterem, można oczekiwać wspaniałych efektów, bo storytelling daje nieograniczone możliwości. Potrzebna będzie tylko osoba, która potrafi wykorzystać potencjał drzemiący w tym narzędziu marketingowym. Storytelling opiera się na słowach, a siłą napędową historii są emocje. Zaletą jest możliwość przedstawienia klientowi atrakcyjnych i złożonych komunikatów w przystępnej dla niego formie.
Copywriting, a content marketing
Copywirter to osoba która w agencjach marketingowych pojawia się w dwóch zespołach:
- Pozycjonowania stron,
- oraz w teamie content marketerów.
Zadaniem content marketera jest przede wszystkim zarządzanie projektem, zajmowanie się promocją i dystrybucją contentu. Z kolei copywirter tworzy teksty dopasowane do odbiorców, mając na uwadze konkretne słowa kluczowe. To właśnie za pomocą specjalistycznych treści, mających wartość dla odbiorcy, można poprawić wyniki finansowe firmy i stworzyć solidną bazę dla pozostałych działań uwzględnionych w strategii.